התגובות • פרס: יום עצוב; לפיד: עצוב לי ברמה האישית

התגובות במערכת הפוליטית על גזר הדין של ראש הממשלה לשעבר • שלי יחימוביץ: גזר דינו של אולמרט והנימוקים לו, גואלים את הציבור ממסכת הכזבים וההטעיה שפיזרו אולמרט ומקורביו
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 12:41

נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיב הבוקר (שלישי) לגזר הדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ואמר כי מדובר ב”יום עצוב”. פרס הוסיף: “ברור שמה שקרה בנושא אולמרט זה תהליך משפטי שנהוג בארצות דמוקרטיות. התהליך המשפטי נקי מהשפעות אישיות”. פרס אמר את הדברים במסיבת עיתונאים עם ראשת ממשלת נורבגיה.

הבית היהודי הגיב: “זהו יום עצוב לאזרחי ישראל ויום חשוב למדינת ישראל, שהראתה שאין בה משוא פנים גם לבכיר בין אזרחיה. אין מי שלא חייב בחשבון נפש ביום כזה”.

שר האוצר יאיר לפיד, חברו הטוב של אולמרט: “היום בו ראש ממשלה לשעבר נשלח לכלא הוא יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, ויום עצוב לי ברמה האישית. אך בה בעת הוא יום חשוב בו מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק”.

ח”כ שלי יחימוביץ’ הייתה הראשונה להגיב: “גזר דינו של אולמרט והנימוקים לו, גואלים את הציבור ממסכת הכזבים וההטעיה שפיזרו אולמרט ומקורביו. זהו שיעור חשוב ומרתיע לנבחרי ציבור מושחתים, וגם מסר רב ערך לציבור כולו, היודע היום כי מערכות שלטון החוק בישראל הן טובות ומקצועיות ואינן מתכופפות בפני נאשמים רמי דרג, ויש בכך משום שיקום אמונו של הציבור בשלטון החוק. ראויה לגנאי התנהגותו של אולמרט, אשר הוא ושליחיו רדפו, השמיצו והפחידו במשך השנים כל נושא תפקיד ושומר סף אשר העז לעשות את עבודתו, ונראה כי הם ממשיכים לעשות זאת גם ברגע זה בתום המשפט. הפרקליטות וכל יתר גורמי שלטון ראויים לשבח על האיתנות המקצועית, הנפשית והמוסרית שגילו. מצער שאדם כה מושחת שלט בצמרת המדינה ובחיינו, אבל יש סיבה להיות גאים בכך שאנו דמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה”.

ח”כ מיקי רוזנטל מהעבודה אמר כי העונש הוא מידתי וצודק. “אין כאן שמחה לאיד, אלא הגנה על הדמוקרטיה הישראלית. אי אפשר רק להגיד ששחיתות מרסקת את החברה הדמוקרטית, אלא צריך לנקוט צעדים למיגורה וענישה מרתיעה היא חלק מניקוי האורוות”.

ח”כ נחמן שי מהעבודה אמר: “זהו יום עצוב, אך גם מעורר גאווה. פרשת הולילנד היא מהיום ואילך תמרור אדום בתולדות ישראל. מה שהיה, שוב לא יהיה. כל משרת ציבור יצטרך לחקוק את הכרעת הדין הזו לפניו”.

נתי לסרי, ידידם משכבר הימים של כמה מהנאשמים: “זהו יום קשה בהיבט האישי כידיד של חלק מהנאשמים. אנו מחבקים אותם ואת משפחתם, ואנו תקווה שהליך הערעור יחזקם ברוח ובתקווה. בהיבט הציבורי זוהי עוד תזכורת לנו, שלוחי הציבור, לנהוג ולבחון שוב גם בשעת לחץ את ההחלטות בביצוע ובנראות כאחד, בלי לוותר על העקרונות והיושרה , לתוצאה הטובה ביותר לציבור שולחינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות