מכה לביבי: אדלשטיין נגד דחייה • פרס: נתניהו רוצה דיקטטורה

בניגוד ליוזמת ראש הממשלה לדחות את הבחירות לנשיאות בחצי שנה, הודיע יו"ר הכנסת כי יכריז בשבוע הבא על מועד הבחירות ולא יפעל לדחותן • פרס בשיחות סגורות: "ניסיון להקים כאן דיקטטורה"
שרי רוט
י"ב אייר התשע"ד / 12.05.2014 13:02

בניגוד ליוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות את הבחירות לנשיאות בחצי שנה, הודיע היום (שני) יו”ר הכנסת כי יכריז בשבוע הבא על מועד הבחירות לנשיאות ולא יפעל לדחות אותן בחצי שנה.

בישיבה של נשיאות הכנסת שנערכה בצהריים  אמר ח”כ יולי אדלשטיין כי יודיע עד סוף השבוע הזה או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא, על המועד בו הוא מעוניין לערוך את הבחירות. הצהרתו של אדלשטיין מתפרשת כדחייה של יוזמת נתניהו.

גם הנשיא המכהן, שמעון פרס, התייחס ליוזמה של נתניהו בפומבי, אך ברמז דק. במהלך ביקור בנורבגיה, אמר הנשיא: “ברוב המדינות הדמוקרטיות יש נשיא, ויש ראש ממשלה, ויש לכך סיבה”. פרס התייחס גם לאפשרות שכהונתו תוארך, ואמר: “אין בכוונתי להאריך את תקופת כהונתי כנשיא. נבחרתי לשבע שנים וראוי שאשלים את כהונתי כפי שנקבעה בחוק”.

אולם לפי דיווח של העיתונאי בן כספית, הנשיא המכהן שמעון פרס “תיכף יתפוצץ מזעם”. לדבריו, פרס מכנה את מעלליו של נתניהו בשיחות סגורות כ”ניסיון להקים כאן דיקטטורה, עד שהוא לא יהיה שליט יחיד הוא לא יירגע”.

לפי הצעת נתניהו, המתבססת על שתי הצעות דומות של יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו”ר התנועה ציפי לבני, סמכויות הנשיא ידוללו או יבוטלו. כך למשל, ראש המפלגה הגדולה ביותר הוא זה שירכיב באופן אוטומטי את הממשלה בתום הבחירות, מבלי שלנשיא תהיה מעורבות בעניין. לפי התכנית, בפרק הזמן שבו יידחו הבחירות, יכהן יו”ר הכנסת באופן זמני כממלא מקום הנשיא, אולם, כאמור, אדלשטיין עצמו מתנגד לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות