בנימין נתניהו שיבח: “האדמו”ר מגור מייחס חשיבות לבריאות הנפש”

ראש הממשלה, שר הבריאות בפועל, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים עם סגן השר יעקב ליצמן, הציג את הרפורמה החדשה בבריאות הנפש - ועבר לדבר על הגז: "הקדוש ברוך הוא נתן למדינת ישראל מתנה אדירה, מאות מיליארדי שקלים שנמצאים בקרקעית הים, ואנחנו צריכים להוציא אותם החוצה"
שרי רוט
י"ד תמוז התשע"ה / 01.07.2015 16:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, השיקו היום (רביעי) את הרפורמה  בבריאות הנפש במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות בירושלים.

הרפורמה יצאה היום לדרך, 20 שנה אחרי שעבר חוק ביטוח בריאות ממלכתי ו-3 שנים אחרי שנחתמה התוכנית באופן רשמי.

במרכז הרפורמה: העברת הטיפול בנפש ממרפאות בריאות הנפש של משרד הבריאות אל קופות-החולים, זאת כדי לאחד את הטיפול בין הנפש לגוף תחת קורת גג רפואית אחת, לאפשר לרופאי המשפחה לפקח על מכלול הטיפולים, להגביר את הזמינות ולצמצם את הרתיעה מהטיפול הנפשי.

“אני נמצא פה פעם שנייה משום שיש פה פעולה אקטיבית שמוביל סגן שר הבריאות, הרב ליצמן”, פתח נתניהו את מסיבת העיתונאים. “אתה הנציגות של האדמו”ר מגור, ואתה בא מתוך המסורת והחשיבות שהוא מייחס לבריאות הנפש, וגם הנטייה והתפיסה הדתית האישית שלך, שהיא במידה רבה אוניברסלית.

“אני שמח שהיום אנחנו מבצעים דבר שדובר עליו עשרות שנים אבל הולך ומתבצע הלכה למעשה גם במשאבים וגם בארגון, גם בשילוב של בריאות הנפש ובריאות הגוף, תחת אותה מסגרת ארגונית ותוספות של כסף.

ברור שכסף תמיד קל לתת אבל קשה למצוא, ואנחנו הקצנו כאן, מתוך ידיעה שנצטרך לקחת את זה ממקומות אחרים, כי אי אפשר להזניח לא את הפריפריה ולא את החלשים. זה מה שאנחנו עושים הלכה למעשה בתוספת קליניקות בפריסה, בצפון ובדרום. זאת חובה אמיתית, היא חברתית, היא בשורה של צדק ושל שוויון.

“אני גאה על כך שאנחנו מקדמים יחד את הרפורמות השונות, כמו בטיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12, כמו גם פתיחת חדרי מיון קדמיים שעשינו בפריפריה ועוד דברים רבים אחרים והיד עוד נטויה. אני חושב שזה דבר חשוב.

“אמרתי שצריך לממן את זה. חברה נמדדת לא רק בטיפול בחלשים, כי בסוף אתה לא יכול לטפל בחלשים אם אין לך משאבים, אתה לא יכול לחלק את הפירות של העץ אם אין לך עץ. אין רווחה בלי רווחים, אין. לכן, כלכלה רווחית מחייבת שילוב לא רק של תשתיות ממשלתיות אלא גם של הסקטור העסקי, שיוזם ומרוויח”.

נתניהו הצביע על קשר ישיר בין רפורמות חברתיות לבין סוגיית הגז – ופתח בהסברה על מתווה הגז: “אחד המקומות הברורים שיש לנו כדי לטפל בצורכי הבריאות שלנו וצורכי החינוך שלנו, צורכי הרווחה שלנו וגם צורכי הביטחון שלנו, זה מאגר הגז.

“הקדוש ברוך הוא נתן למדינת ישראל מתנה אדירה, מאות מיליארדי שקלים שנמצאים בקרקעית הים, ואנחנו צריכים להוציא אותם החוצה. עכשיו, אי אפשר לדבר על השקעות בלי משקיעים. אי אפשר לדבר על תחרות בלי מתחרים, אי אפשר לדבר על גז בלי גז.

“אנחנו צריכים את היכולת להוציא את זה מהים ולכן אנחנו מביאים את המתווה המאוזן והנכון הזה. כשאני מדבר על גז, אני רוצה להסביר לאזרחי ישראל, זה לא מה שאתם רואים בכיריים של הבישול. זה בעצם המקור העיקרי לחשמל, לתחנות הכוח שמספקות את החשמל במדינת ישראל.

“אין לי שום כוונה להישאר עם שדה אחד וצינור אחד – זה לא יביא לשום תחרות, אבל זה יביא לכך שנהיה בתלות ביטחונית שהיא לא באה בחשבון למדינת ישראל.

“אנחנו צריכים הרבה שדות והרבה צינורות ויש לנו סיבות ביטחוניות ורבות אחרות מדוע הדבר הזה הכרחי. אני לא מתכוון לקבל מדינה בעלטה או בחצי עלטה, ואני גם לא מתכוון להיקלע למצב של מדינות אחרות, שבגלל פופוליזם ודרישות ורגולציה, עודף רגולציה, בעצם השאירו את עצמן עם הגז באדמה. זה קרה למצרים, זה קרה לארגנטינה, זה קרה למדינות נוספות.

ליצמן, נתניהוד

“דיברו, דיברו, התווכחו, התווכחו, לא החליטו, הבריחו את המשקיעים וכתוצאה מזה – אין להן גז. לנו יש גז, אבל יש לנו הרבה יותר מקורות גז, הרבה יותר. אנחנו יכולים לקדם גם את הדבר שהוא נכון למשק הישראלי, לצורכי החשמל של מדינת ישראל, לצורכי הכלכלה של מדינת ישראל, וגם לאפשר למשקיעים להשקיע פה ולהביא משקיעים חדשים. זה המתווה שאנחנו מדברים עליו, הוא חשוב לבריאותה הכוללת של מדינת ישראל.

” זו מתנה לא מובנת מאליה ואני מתכוון לממש אותה, גם אם זה ייקח קצת יותר זמן”.

סגן שר הבריאות, דיבר גם הוא על הרפורמה במערכת בריאות הנפש, ואמר: “זה יום היסטורי. שמח שראש הממשלה מראה שמערכת הבריאות חשובה לו. בפגישות שלנו אכן אנחנו עוסקים בנושאים על סדר היום במערכת הבריאות.

“זאת הפעם הראשונה שאנחנו משווים את הנפש והגוף. פעם ראשונה שנאפשר גם בפריפריה, במגזר הערבי, החרדי, יותר טיפול בבריאות הנפש. בכל רפורמה צצות בעיות. נפתור אותן. אין בכוונתי לאפשר שום פיטורים. צריך כוח אדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות