יעלון חשף: מסייעים למורדים בתנאי שלא יפגעו בדרוזים

על גבול סוריה: "מורדים הסורים בקרבת הגבול זוכים לסיוע הומניטרי מאתנו, בתנאי שהם לא יאפשרו לארגוני טרור להתקרב לגדר, ולא יפגעו בדרוזים מעבר לגבול" • "אם רצועת עזה היתה מחליטה לייצא תותים במקום רקטות המצב היה שונה לחלוטין"
חיים טוויל
י"ב תמוז התשע"ה / 29.06.2015 14:06

“המורדים הסורים בקרבת הגבול זוכים לסיוע הומניטרי מאתנו, אנחנו הסכמנו לסייע להם בשני תנאים – שהם לא יאפשרו לארגוני טרור להתקרב לגדר, ושהם לא נוגעים בדרוזים שמעבר לגבול – בצד הסורי”, כך חשף היום שר הביטחון משה יעלון בשיחה שקיים עם כתבים מדיניים.

“שני התנאים הללו מקוימים, אבל זה עלול להיות מופר אם יתרחשו עוד אירועים כמו הלינץ’ שראינו בפצועים הסורים בשבוע שעבר. זה עורר תסיסה בצד השני וקריאות לנקמה”.

בתדרוך אמר יעלון כי המורדים משתלטים על הגולן ומביסים את אסד, וציין כי הדרוזים בסוריה פועלים לצד המשטר, נגד המורדים. “באזור הנשלט על ידי המורדים לא יצאו פיגועים, ודווקא איפה שיש דרוזים יוצאים פיגועים”.

יעלון שיבח את ההנהגה הדרוזית בארץ, הדואגת לאחיה מעבר לגבול אך פועלת להרגעת הרוחות: “הדרוזים בתוך סוריה לא רוצים להיראות כמי שישראל תומכת בהם, זה לא משרת את האינטרסים שלהם”.

יעלון הדגיש כי ישראל לא תתערב במלחמת האזרחים המתנהלת בסוריה, אך רמז כי במקרים מסוימים כלל זה ישתנה: “יש קווים אדומים, ואם הם נחצים אנחנו פועלים”.

באשר לסוגיית המשט לעזה וההשתלטות על הספינות, אמר יעלון: “ההשתלטות הייתה חלקה. מטרת המשט לא הייתה סיוע הומניטרי אלא פרובוקציה. אין בעזה מצוקה הומניטרית ואין מצור. מדי יום נכנסות מאות משאיות מישראל. יש שם מצב מורכב אבל אנחנו מאפשרים להכניס חומרי שיקום כדי לתת מענה, כאשר המגבלות היחידות הן לא להכניס אמצעי לחימה וחומרים שיכולים לשמש להתעצמות ארגוני הטרור”.

יעלון הוסיף: “אם רצועת עזה היתה מחליטה לייצא תותים במקום רקטות המצב היה שונה לחלוטין”.

שר הביטחון הביע סקפטיות כשנשאל על הסיכוי להסדר שלום עם הפלסטינים: “לא יהיה הסדר קבע בדורנו, לא בגללנו. אנחנו לא רוצים לשלוט בהם, אבל הם ברחו. מי שחושב שיצליח בלחץ מבחוץ באמצעות תכתיבים של מועצת ביטחון, לא למד כלום מ-20 שנות משא ומתן מאז אוסלו ומ-120 שנות סכסוך”.

ביחס לסוגיית הגרעין האיראני הזהיר יעלון: “האירנים היו תחת פיקוח, הקימו הכל מתחת לאף ורימו את המערב. עד עכשיו הם מסרבים לחשוף את מרכיבי התכנית הצבאית שלהם. אירן מנסה להשפיע באפגניסטן, חותרת בבחריין, בערב הסעודית, ומנסה לבצע השתלטות בתימן באמצעות החות’ים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות