נתניהו: האו”ם מגנה את ישראל יותר מאשר את איראן וסוריה ביחד

למרות שראש הממשלה נתניהו ביקש מהשרים שלא להתייחס לדו"ח ועדת האו"ם שחקרה את 'צוק איתן' - השר נפתלי בנט הגיב: "הדו"ח מנסה להפוך דם יהודי למוצר הזול ביותר בעולם" • ליברמן: "התמונה תמיד תהיה חד-צדדית" • לבני: "לא נקבל השוואה בין טרוריסטים לחיילי צה"ל" • ילין: "חותמת גומי המעניקה רוח גבית לארגוני הטרור בעולם"
חיים טוויל
ה' תמוז התשע"ה / 22.06.2015 15:23

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) לדו”ח הוועדה הבינלאומית של האו”ם שחקרה את מבצע ‘צוק איתן’. “הועדה עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות האדם”, אמר נתניהו, “הועדה מגנה את ישראל יותר מאשר איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד”.

נתניהו ציין כי מי שעומד ברשות המועצה לזכויות האדם של האו”ם “נתפס מסית ומדיח נגד ישראל ומקבל כסף מהרשות”.

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל מגנה על עצמה “בהתאם לחוק הבינלאומי, מול טרוריסטים שיורים על אזרחים ומסתתרים מאחורי אזרחים.

“ישראל איננה מבצעת פשעי מלחמה, אלא החמאס מבצע פשעי מלחמה”, אמר נתניהו והוסיף, כי ישראל לא ישבה ולא תשב בחיבוק ידיים: “נפעל בנחישות נגד כל מי שינסה לפגוע בנו”.

שר החינוך ויו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב בפתח ישיבת סיעתו ואמר כי מדובר בדו”ח “עם דם על הידיים שמתיר רצח יהודים”.

בנט הוסיף: “זה דו”ח עם דם על הידיים כי הוא מנסה להפוך דם יהודי למוצר הזול ביותר בעולם. זה דו”ח עם דם על הידיים כי הוא כובל את ידי החיילים שלנו מלהגן על תושבי המדינה, מנסים לקשור לנו על הידיים”.

בנט ציין עוד, כי “הדו”ח מדלג על רצח הנערים כאילו הוא לא התרחש ולא נועד לחקירה. בחקירת האו”ם התשובות לא חשובות, חשובות השאלות הטבולות בצביעות ומתעלמות מדם יהודי. מי שמחליט מה לחקור – מחליט מראש מהן תוצאות החקירה”.

בנט תקף: “חטיפה של שלושה נערים שהוצאו להורג בטווח אפס לא ראויה לחקירה, תלמידים שנמצאים בהכנה לבגרות – לא ראויים לחקירה, צבא ששולח הודעות SMS לאזורים שהוא הולך לתקוף הוא ראוי לחקירה, חיילים שמכבדים הפסקת אש ובינתיים חוטפים את חברם – ראויים לחקירה.

“אנו אומרים בקול ברור: העם היהודי ימשיך להגן על חייו אם תאהבו אותו או לא ולעולם אנו אומרים Shame on you”.

בנט הגיב על הדוח למרות שראש הממשלה הורה לשרים שלא להתייחס לנושא לעת עתה, ולהותיר את עבודת ההסברה בידי משרד החוץ.

בנט

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, אומר בתגובה לדו״ח ועדת החקירה של האו״ם, “ישראל אינה מבצעת פשעי מלחמה. מועצת זכויות האדם של האו״ם והועדות המוטות שהיא מקימה מבצעות באופן קבוע פשעים נגד האנושות כשהן משכתבות את ההיסטוריה ומעוותות מציאות שבה יש מדינה שנלחמת בכדי להגן על ילדיה שמותקפים בטילים על-ידי ארגון טרור שפועל מתוך ריכוזי ילדים”.

חברת הכנסת ציפי לבני תקפה היום בישיבת הסיעה של ‘המחנה בציוני’ את דו”ח האו”ם על ‘צוק איתן’ ואמרה כי הדו”ח נולד בחטא על ידי ועדה שתוקפת את ישראל באופן שיטתי ויזום.

“לא נקבל השוואה בין טרוריסטים לחיילי צה”ל, לא נסכים שידברו על חיילי צה”ל ועל טרוריסטים בנשימה אחת וזו אבחנה חשובה לכל מדינה שנלחמת בטרור. חיילי צה”ל נלחמים בטרור גם אם לפעמים נפגעים אזרחים. ארגוני הטרור אינם מבחינים והורגים גם אזרחים וגם חיילים. וזה לא משנה אם זה דניאל טרגרמן בן ה-5 או דני גונן שנרצח בשישי בדולב. זו מטרת הטרור”.

לבני הדגישה: “לא נקבל שהעולם יחקור את חיילי צה”ל. ישראל היא דמוקרטיה שבודקת את עצמה עם מערכת משפט חזקה. העולם צריך לכבד את מה שאנחנו עושים בעצמנו ולא לחפש את ישראל בין אם על ידי ועדה באו״ם או בבית הדין בהאג”.

ח”כ חיים ילין מיש עתיד אמר: “מדובר בדו”ח שהוא לא יותר מחותמת גומי הנותן רוח גבית לארגוני הטרור בעולם להמשיך ולפעול כנגד חפים מפשע.

“מזכ”ל האו”ם שהורה לבנות ברצועת עזה מרפאות ובתי ספר שהפכו למבני טרור, נושא באחריות לטבח ולהרס באזור בהתקפותיו כנגד מדינת ישראל. הגיע העת שהעולם יסתכל על המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון בצורה אובייקטיבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות