נתניהו: “אני מנסה לדבר עם אבו מאזן כבר שש וחצי שנים”

בנאום בכנס הרצליה חזר נתניהו על מחוייבותו לפתרון שתי המדינות אך הדגיש כי הפלסטינים לא מוכנים להכיר בישראל כמדינה יהודית • על סוגיית הגז אמר ראש הממשלה: "בעוד ימים אחדים נציג את המתווה להוצאת הגז מהים לפני הציבור"
כ"ג סיון התשע"ה / 09.06.2015 23:19

ראש הממשלה נאם היום (שלישי) בכנס הרצליה והתייחס לנושא הגז של ישראל, כמו גם לסוגיות מדיניות. 

בחלק המדיני של נאומו חזר נתניהו על המחויבות לפתרון “שתי המדינות” – והדגיש כי אינו ”אינו מעוניין בפתרון של מדינה אחת, אלא רוצה שהפלסטינים יכירו במדינה יהודית. הפלסטינים מצפים מאיתנו להכיר במדינה פלסטינית משלהם, אבל הם לא מכירים בנו כמדינה יהודית.

“אני מנסה לדבר עם אבו מאזן כבר שש שנים וחצי ועשיתי הרבה דברים שהיו קשים עבורי. הקפאתי התנחלויות ובחודש העשירי הוא הסכים להיפגש. נפגשנו שלוש שעות בשארם א-שייח ושלוש שעות בירושלים והייתה לו דרישה אחת – עוד הקפאה”.

ראש הממשלה תקף את הפלסטינים ואמר: “לפלסטינים יש טריק, הם מסרבים כל פעם לדבר ואז פונים לבקש חרם על ישראל, מגישים דרישות למועצת הביטחון ואומרים שאנחנו מסרבים לחדש את המשא ומתן”.

“קיבלנו מתנה אדירה”

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית הגז ואמר: “קיבלנו מתנה אדירה מהטבע, צריך להוציא את הגז מהים ולהביאו למשק הישראלי. אני לא מתכוון להיכנע ללחצים פופוליסטיים, יש להוצאת הגז משמעויות אדירות, מדיניות, ביטחוניות, כלכליות, עם חשיבות עצומה לעתידה של מדינת ישראל”.

נתניהו דיבר על תכניותיו לניהול הנכון של חילוץ הגז: “המתווה שאנחנו מגבשים נותן איזון נכון שגם מבטיח את הוצאת הגז מקרקעית הים וגם נותן תמריצים למשקיעים הפרטיים לעשות זאת – כך עובדת כלכלה בריאה, כך מאותתים למשקיעים שכדאי להשקיע כאן, וכך גם נוכל לצמוח.

“במתווה הזה גם אזרחי ישראל מרוויחים וגם המשקיעים הפרטיים מרוויחים. החלופה היא ששני הצדדים יפסידו, והגז יישאר מתחת לקרקעית הים – זה קרה בכמה וכמה מדינות, הם התווכחו על המודל המושלם ובסוף לא היה שום דבר, ואני לא מסכים שזה יקרה במדינת ישראל.

“אני לא זוכר רפורמה אחת מעשרות רבות שהעברתי”, אמר ראש הממשלה, “שלא היה עליהן ויכוח נוקב והסבירו ששום דבר לא יהיה ושההפך יקרה, אבל כשהגז הטבעי יזרום למשק הישראלי, יוריד את מחירי החשמל וייצר מקומות עבודה – יהיה ברור מי צדק ומי צעק בלי כל בסיס.

בעוד ימים אחדים אנחנו נציג את המתווה, נאפשר לציבור להעיר את הערותיו. המתווה לא יאפשר לחברות להפקיע מחירים, הוא יביא למחיר תחרותי, הוא יוריד את יוקר המחיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות