דרעי מאיים: בלי מע”מ אפס על מוצרי יסוד – אין ממשלה

שר הכלכלה אריה דרעי איים בישיבת סיעת ש"ס בפירוק הממשלה אם מע''מ אפס על מוצרי יסוד לא יהיה בתקציב: "פורסם שאין בכוונת האוצר או שבאוצר מעריכים שהסיכום שלנו בנושא מע"מ אפס על מוצרי ייסוד לא ייצא אל הפועל. אני רואה בסעיף הזה חשיבות רבה, ואני אעמוד עליו עד כדי הפלת הממשלה. מע"מ 0 על מוצרי היסוד יופיע בתקציב הקרוב"
שרי רוט
ז' סיון התשע"ה / 25.05.2015 16:10

שר הכלכלה אריה דרעי איים  בצהרים (שני) בפתח ישיבת סיעת ש”ס בכנסת, כי אם דרישת ש”ס להחיל מע”מ אפס על מוצרי יסוד לא תתבצע – לא תהיה ממשלה. “פורסם שאין בכוונת האוצר או שבאוצר מעריכים שהסיכום שלנו בנושא מע”מ אפס על מוצרי ייסוד לא ייצא אל הפועל. אנחנו חתמנו את ההסכם במטרה לקיים כל פסיק בו.

״אני רואה בסעיף הזה חשיבות רבה ואני אעמוד עליו עד כדי הפלת הממשלה. מע”מ 0 על מוצרי היסוד יופיע בתקציב הקרוב”, אמר דרעי.

דרעי פתח את הישיבה ואמר: “אני רוצה להתייחס לשתי נקודות היום. ראיתי פרסומים בתקשורת אז החלטתי להגיב מידית, כדי שהדברים יהיו ברורים. פורסם שאין בכוונת האוצר או שבאוצר מעריכים שהסיכום שלנו בנושא מע”מ אפס על מוצרי יסוד לא ייצא אל הפועל.  התחייבנו בהסכם הקואליציוני עם הליכוד ונעמוד בהתחייבות שזה ייושם. אם לא – אנחנו לא נהיה בממשלה כזו”.

יו”ר ש”ס הוסיף: “ראיתי פרסומים על כך שבאוצר מתנגדים להורדת המע”מ על מוצרי יסוד, זה היה חלק מהדרישות במו”מ הקואליציוני ואעמוד על כך שזה ייושם”.

דרעי, סיעת ש"ס

דרעי התייחס בנוסף לפרסום על החלטת הממונה על ההגבלים עסקיים לפרוש מתפקידו ואמר: “הייתה לי עגמת נפש שהממונה על ההגבלים דיויד גילה מתכנן לפרוש. אני מאוד מעריך את העבודה שלו. עשיתי מאמצים כדי שזה לא יקרה ואני קורא לו לשקול שוב ולחזור בו מההתפטרות שלו”.

העיתון ‘ידיעות אחרונות’ דווח הבוקר כי בכירי משרד האוצר ציינו בפני השר משה כחלון, שאין אפשרות טכנית כיום להטיל בארץ מס ירושה, וכי הדרישה להחיל מע”מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים תהיה בעייתית.

גורם בכיר באוצר אמר כי נראה שכחלון עצמו כבר השתכנע שאין להטיל מס ירושה. לשר הוצגה תמונת מצב לפיה יהיה צורך לגייס עובדים ומשאבים רבים כדי להפעיל את המס החדש. “ההכנסות מהמס יהיו נמוכות יחסית ויידרשו השקעות עצומות כדי ליישמו”, הסביר בכיר באוצר לפי ידיעות.

על מע”מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים כגון לחם וחלב – כפי שדרש אריה דרעי במהלך מערכת הבחירות – אמר בכיר באוצר: “אין שום אפשרות לקבוע מס כזה ואין גם אפשרות לפקח על קביעת שני שיעורי מע”מ שונים, שממילא אינם מטיבים עם השכבות החלשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות