כשאסף סלומון קרא את מחשבותיו של אלי ישי • צפו

הוא רק בן 31 וכבר נחשב לאחד מאמני הטלפתיה הנועזים והמוכשרים ביותר • חוץ מזה הוא גם דתי ושומר מצוות • דת וקסמים הילכו שניהם יחדיו?
אליעזר היון
ו' אייר התשע"ד / 06.05.2014 13:48

השאלה הראשונה שהפנה אלי אסף סלומון היתה האם נולדתי בחודש נובמבר, חודש כסליו? עניתי בחיוב ושאלתי אותו בחשש אם הוא פגש אותי לפני או האם הוא קרא עלי.

מתברר שלא.

הוא לא היה צריך את זה. אסף סלומון הוא פשוט קוסם, אמן רב חושי בעברית המדוברת. הקסם המיוחד שבצעיר שישב מולי היתה העובדה שהוא אדם דתי, שומר מצוות, ומקפיד על ההלכה.

סלומון, בן 31, גדל במשפחה דתית בבני ברק לאב עו”ד ולאם מנהלת תיכון דתי, למד במדרשיה, וכבר בגיל ילדות גילה משיכה עזה לקסמים, טלפתיה ומה שביניהם. בגיל 16 החל לבנות את מופע הקסמים הראשון שלו, ולאחר השתלמות בסדנאות של אמני טלפתיה ואמני דמיון מודרך, החל להופיע בפני קהל מבוגר שנהר להופעותיו הקסומות.

אחת השאלות האינסטינקטיביות שנשאל סלומון, בכל ראיון אתו היא ‘דת וקסמים – הילכו שניהם יחדיו’ או במילים אחרות, איך מתיישבים כוחותיך המופלאים עם העובדה שאתה אדם המודע לאיסור הקסם והכישוף?

סלומון: “הרשה לי לגלות לך. אין אדם בימינו הניחן ב’כוחות על טבעיים’ – זה פשוט לא קיים. נקודה. מאחר שאני אדם דתי ושומר מצוות, אני מקפיד לפני כל מופע לציין בפני הקהל ולהדגיש שאין לי כוחות על טבעיים, וכי הכל מבוסס על טכניקות ויכולות שרכשתי ופיתחתי עם הזמן, כגון דמיון מודרך, שפת גוף , פסיכולוגיה וטריקים שונים.

שידוך קסם

‘הטריקים’ השונים מביאים מסתבר לסלומון לא רק פרנסה, לא שזה לא מספיק חשוב, אבל ישנם דברים חשובים יותר: לפני כשנה וחצי הכירו לצעיר את אשתו הנוכחית והוא שאל אותה אם תסכים להיפגש אתו אם יחשוף את מספר הטלפון שלה… היא הסכימה באי אמון, ואסף הקריא לה את המספרים. “מאז אנחנו ברוך ה’ ביחד ביחד”, אומר סלומון.

אלא שאם חשבה הכלה הצעירה כי בכך תמו הרפתקאותיה עם הקוסם הצעיר, הופתעה לגלות כי בטקס החופה הודיע החתן כי את הכוס ישבור בכח המחשבה. הכוס כמובן התפוצצה לתדהמת הקהל ואסף שבר כוס נוספת, מאחר שהראשונה שהיוותה סוג של אתנחתא בידורית, לא היתה בדיוק סמל לחורבן.

הקידושין בסדר?

“הרב הראשי, הרב  ישראל לאו, שחיתן אותנו נכח במקום ואישר את הנישואין, כך שאנו נשואים ברוך ה’ כדין”.

תברך אותי בזיווג הגון

מאז הספיק הקוסם הצעיר להופיע כמעט בכל מקום. הוא השתתף בכל תכניות הטלויזיה, הרדיו, חזה את תוצאות הבחירות בשידור חי, ובהופעות רחוב שלו, שזכו לאין ספור צפיות, קרא מחשבות, הפך שטרות, וחילץ קלפים חתומים מפירות אקראיים בסלי קניות של עוברות אורח המומות. סלומון מספר כי הוא מקפיד בכל הופעותיו על גדרי הצניעות והדת.

זו אולי הסיבה שהאיש מגיע לקהלים עליהם היו קוסמים אחרים רק חולמים, וגם טלפתיה לא היתה מסייעת להם. חסידויות חשובות כמו ויז’ניץ, חב”ד, צאנז, הזמינו את האמן הצעיר אל אירועים, עד שבברנז’ה, מתברר, הוא מכונה: “הקוסם של החצרות”.

“את ההופעות אני מתאים לכל קהל, ולכן מטבע הדברים – כאשר אני מוזמן להופיע בפני צבור חרדי, אני משתדל לקשר את ההופעה לעניני דיומא, פרשת שבוע חגים וכו'”.

האנשים המשתתפים בהופעות של סלומון מתקשים לשמור על איפוק. הוא מצליח לנצח את כח המשיכה, וגורם לחפצים שונים לרחף באוויר, חושף מספרי תעודת זהות ממתנדבים אקראיים, ומגלה לאנשים שפגש זה עתה את מבנה משפחתם ואת שמות ילדיהם. “האנשים”, אומר סלומון, “משוכנעים שיש לי כוחות על טבעיים. אני חוזר שוב ושוב על האקסיומה כי לא כך הדבר אך זה לא עוזר. באחת ההופעות ניגשה אלי בחורה נרגשת ובקול מתחנן ביקשה  שאברך אותה לזיווג הגון. מקרה פחות מצחיק היה כאשר הופיע אצלי אשה והתחננה שאביא מזור לאביה החולה…”

מפעל שומר שבת

אמן דתי שונה מאמן שאינו כזה, לא רק באופי ההופעה אלא גם בעיתויה. סלומון מוזמן לשבתות אירועים, וכשומר שבת החליט לפתח מופע טלפתיה המותאם לשבת. המופע אינו נופל בערכו ממופע החול, והוא מוכשר הלכתית וקיבל גם חותמת כשרות.

אתה בקשר עם אמני טלפתיה נוספים?

“כן, אני מתכתב עם אמני טלפתיה רבים מהארץ ומהעולם, דתים וחילונים כאחד, כאמן חושים דתי אני נשאל לעיתים על ידי קולגות חילוניים האם תכנים מסוימים מתאימים לצבור דתי”.

סלומון, איפוא, מכיר את הקהל שלו, מהסיבה הפשוטה: הוא חלק ממנו, שכן איזה עוד קוסם מסיים את הופעתו במילים של ר’ נחמן מברסלב – “האדם נמצא היכן שמחשבותיו נמצאות” – תחשבו תמיד מחשבות חיוביות.

וחוץ מזה, אל תשכחו שאולי לבן שיחכם קוראים אסף סלומון והוא מסוגל לקרוא אותן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות