לפיד: אסור שדרעי יהיה שר • ש”ס: סיימנו לקבל מכבודו הוראות

יו"ר יש עתיד פנה אל ראש הממשלה נתניהו בקריאה שלא למנות את אריה דרעי לתפקיד שר הפנים: "אל תפקיר בידי אדם כזה את הקופה הציבורית, זה כסף של כולנו" • ש"ס: "שר האוצר הכושל בתולדות מדינת ישראל עדיין מעז להטיף מוסר"
א' ניסן התשע"ה / 21.03.2015 19:36

מי שחשב שמלאכת הרכבת הממשלה החדשה תהיה קלה, עומד הערב (מוצאי שבת) על טעותו.

תחילה היה זה יו”ר ‘כולנו’, ח”כ משה כחלון, שהודיע כי הוא לא יסתפק בתיק האוצר וידרוש מספר תפקידים נוספים בהם ראשות ועדת הכספים, תיק השיכון, מנהל מקרקעי ישראל ורשות התכנון.

בהמשך קרא הבוקר (שבת) יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא למנות את יו”ר ש”ס, אריה דרעי, לשר בכיר בממשלה החדשה שהוא צפוי להקים.

“ניצחת בבחירות בגדול. אם זה מה שבחר הרוב, זה מה שצריך להיות וכעת על כולנו – אופוזיציה וקואליציה – לחזור לעבוד למען מדינת ישראל”, כתב לפיד.

“יחד עם זאת, עצור רגע. האם אתה שלם עם הרעיון שתמנה לשר בכיר (אני מבין שמדובר על שר הפנים), האחראי על תקציבים של מיליארדים, אדם שבהרשעת הדין שלו כתבו השופטים: ‘קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות. אין מדובר בכשלון בודד של צעיר שעתה זה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המבוסס על אדני שוחד. לקיחת השוחד השתרעה על פני כל חמש השנים שבהן מילא הנאשם תפקידים ממלכתיים… חמש שנות השוחד עומדות בסימן חפץ הנאשם להתעשרות אישית מהירה בדרך של עשיית הון מהכהונות הממלכתיות’.

גם התנועה לאיכות השלטון יצאה בקריאה דומה ביום חמישי.

תנועת ש”ס הגיבה על דרישת יו”ר יש עתיד: “מר לפיד, סיימנו לקבל מכבודו הוראות, המדינה סיימה לקבל מכבודו הוראות.

“שר האוצר הכושל בתולדות מדינת ישראל עדיין מעז להטיף מוסר אחרי שריסק עשרות אלפי משפחות והביאם לפת לחם. לאחר שנתיים של הנהגה כלכלית חובבנית, לעם בישראל מגיע הנהגה בעלת נסיון”.

משה כחלון שיגר כבר ביום שישי מסר לכיוונו של ראש הממשלה לקראת הכניסה למשא ומתן על תיקים ותפקידים בממשלה הבאה, כי המלאכה לא תהיה קלה.

כחלון כתב בדף הפייסבוק שלו: “באנו לעשות שינוי. אף אחד מאיתנו לא נולד בממשלה, אף אחד מאיתנו לא חייב להיות שם.

“כולנו היא מפלגה של דרך”, כתב כחלון “התוצאות של הבחירות ברורות לכולם, אבל הדרך שלנו הייתה ותישאר המהות… נביא למשא ומתן בדיוק את מה שהבטחנו לציבור. לא באנו כדי לדבר או לתפוס כיסא”.

ביום ראשון יגיעו ראשי המפלגות לבית הנשיא, שם הם צפויים להמליץ בפני ריבלין להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפסד המחנה הציוני בבחירות
    21/03/2015 20:22
    יעל
  1. למנהיגי המחנה הציוני כדאי אולי לשקול אפשרות גישה בטחונית אחרת. אם לא הבנתם עד כה..אולי עכשיו תבינו . הערבים מבינים רק כוח ו התרפסות לא תצמיח תועלת למדינת ישראל. הם אומרים שהישראלים מבינים רק כוח ולכן מומלץ לאמץ גישה בטחונית שונה.בראשות אנשים המבינים בבטחון..רק כך תוכלו אולי לנצח בבחירות הבאות

  2. מתואם עם דרעי
    21/03/2015 23:30
    אבי
  3. תרגיל של דרעי ללכת עם השמאל גם הדרישות של ליברמן מתואמות