ח”כ משה גפני בגלי צה”ל: קודם אידיאולוגיות, אחר כך תפקידים

"אני רוצה להיות יושב ראש ועדת הכספים. אני הצלחתי בתפקיד הזה" • "רואה בחיוב את מינויו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר. מאוד אהבתי את מה שהוא עשה במשרד התקשורת"
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 20:23

חבר הכנסת משה גפני העניק היום (חמישי) ראיון ל’גלי צה”ל’, במהלכו סיפר על ההתנהלות ב’יהדות התורה’ לקראת המו”מ הקואליציוני  עם ירידת כוחה לשישה מנדטים.

“זו לא אכזבה גדולה, מכיוון שעלינו במספר הקולות בכל היישובים בארץ. אחוז ההצבעה הגבוה שהיה בעיקרו במגזר הערבי, ואין לי תלונות על כך, גרם למציאות הזאת”, אמר גפני.

מעבר לכך ציין גפני כי בקואליצה האחרונה בה הייתה ‘יהדות התורה’ שותפה, היו רק חמישה ח”כים בכנסת מטעם הרשימה.

לשאלה האם ניתן לראות בו יו”ר ועדת הכספים, השיב גפני: “הנושאים האידאולוגיים, הערכיים, והצורה של איך תראה המדינה בקדנציה שאנחנו שותפים בקואליציה, יהיו לפני שאנחנו מדברים על התפקידים”.

גפני הוסיף ואמר: “לא חושב שהיו תלונות מציבורים שונים על ליצמן כסגן שר הבריאות, ועלי כיושב ראש ועדת הכספים. ניסינו לשרת את עם ישראל כולו, אני חושב שהייתה לנו גם הצלחה”.

בסיום הראיון הוסיף ח”כ גפני: “אני רוצה להיות יושב ראש ועדת הכספים. אני הצלחתי בתפקיד הזה, אני רוצה לשרת את עם ישראל”.

לדבריו, הוא רואה בחיוב את מינויו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר. “מאוד אהבתי את מה שהוא עשה במשרד התקשורת, אני חושב שדיברתי כל הזמן על הרפורמות שעליהם הוא מדבר. איו ויכוח אידאולוגי-כלכלי או חברתי ביני לבין משה כחלון. אם הוא יהיה שר האוצר – אני חושב שזאת תהיה ברכה”.

גפני התייחס גם לשר האוצר היוצא, ח”כ יאיר לפיד, ואמר: “לפיד עשה נזק גדול למדינה. הוא רצה להעביר את מע”מ אפס – לזרוק 21 מיליארד שקל סתם, ואנחנו נבקש שזה יהיה לצרכים החברתיים האמיתיים”.

בסוגיית חוק הגיוס סרב גפני לספק תשובות חד משמעיות, “אנחנו נצטרך לבדוק את חוק הגיוס ולשנות אותו. נצטרך לעשות את זה באופן מסודר ונורמלי”, אמר גפני.

“עלינו במספר הקולות”, הוסיף גפני על תוצאות הבחירות, “אנשים משבחים את העבודה שלנו. אפשר לראות את מפעל פרי הגליל, למשל, שאני מנעתי את סגירתו: אנשים בדואים שעובדים במפעל הצביעו עבורי. אנחנו היום מעורים בחברה הישראלית – גם יהודים וגם ערבים, ובודאי גם חרדים וגם חילונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות