ביהדות התורה צהלו: “כל המתנכלים לנו – קיבלו מפלה. אנו המחוזרים”

ביהדות התורה הדחיקו את תוצאות המדגמים - ופצחו בחגיגת ניצחון • ליצמן: "נדרוש את ביטול הגזירות" • גפני: "אנחנו עכשיו המפלגה הכי מחוזרת גם על ידי הימין וגם על ידי השמאל" • מוזס: "לפיד חשב שיוכל לשבור אותנו"
כ"ז אדר התשע"ה / 18.03.2015 03:08

מדגמים אמנם מעניקים ל’יהדות התורה’ רק שישה מנדטים, אך הח”כים במפלגה בטוחים: אחרי שיגיעו תוצאות האמת, גם יעקב אשר יבוא איתם אל הכנסת.

אל חגיגת הניצחון במטה הראשי בבני ברק הגיעו חברי הכנסת אחד אחרי השני, כאשר במרכז השולחן לצידו התיישבו, מוקפים ביועצים ובפעילים, הונחה עוגת ענק בצורת הספרה שבע.

ראשון הדוברים היה מי שמוצב במקום הראשון – ח”כ יעקב ליצמן, יו”ר אגודת ישראל. הוא התייחס אל הפניות הטלפוניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל יו”ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ואמר כי “לא סוד שהיתה לנו מערכה קשה, והיו לנו גזירות”.

ליצמן הצהיר כי יהדות התורה תדרוש את ביטול הגזירות ושינוי המצב הקיים ויצירת מצב חדש.

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, פתח: “תודה עצומה לכל הפעילים (מחיאות כפיים בקהל) שפעלו במסירות בכל מקום בארץ. גם בבני ברק גם בירושלים, בכל הערים החרדיות והרבה מאד בפריפריה. הרבה מאד, ואנחנו נראה עוד את התוצאות שבעזרת ה’ יביאו את המנדט השביעי (בקהל: שמיני) אולי אפילו את השמיני (מחיאות כפיים).

“דיברתי מקודם עם הרב סורוצקין הוא יושב עכשיו עם הפעילים שלו, הייתם צריכים לראות את הפעילות בתל אביב, בשכונות הדרום, של לב לאחים יחד עם חסידי גור, אי אפשר לתאר את המחזה הזה שיושבים ובמקומות בהם לא היינו בעבר, לא היו מוסדות שלנו, 16 בתי ספר שלנו בתל-אביב, בשיתוף פעולה של ועד החינוך של אגודת ישראל בתל-אביב, יחד עם הרב סורוצקין ולב לאחים.

“תודה עצומה לראשי המטות בכל מקום ומקום, לפעילים בכל מקום.

“אני מבקש בקצרה, היות ואנחנו כבר נמצאים ב-137 אלף (צעקות בקהל: 140…) אנחנו בעזרת ה’ בהמשך הלילה נקבל תוצאות שיהיו תוצאות אמיתיות. אני מבקש להגיד, היות ואנחנו פה יהודים שומרי תורה ומצוות שמאמינים שיש מנהיג לבירה, אני רוצה לעשות סיכום קצר: כל מי שהתנכל לנו בקדנציה הקודמת, התחיל בזה ליברמן שלא נתן להעביר את החוק של תלמידי הישיבות, רצה 16 מנדטים, מתנדנד על גבול אחוז החסימה (מחיאות כפיים).

“הבית היהודי שגם לא אהבו אותנו ולא שיתפו איתנו פעולה מהתחלה – גם קיבלו מכה, ולפיד שהיה שר האוצר והיה אחראי לחוק הגיוס ולכל הגזירות, גם קיבל מפלה, זה מראה ש’דרך רשעים לא צלחה'”.

“אנחנו עכשיו המפלגה הכי מחוזרת גם על ידי הימין וגם על ידי השמאל”, אמר גפני.

לקול שירת “בדגל התורה נלך באש ובמים” (למרות שבשולחן הכבוד ישבו גם הח”כים האגודאים – ליצמן, מוזס פרוש ואיכלרׂ) נשא ח”כ ישראל אייכלר (מס’ 6, בטוח בפנים) דברים.

“קודם כל תודה רבה. כשאנחנו עובדים 7-8 אנשים חושבים שאנחנו עובדים לבד, אבל כשאנחנו חושבים מי עומד מאחורינו – גדולי ישראל המסורים יש לנו המון כוח! (מחיאות כפיים).

“אנחנו שבנו עכשיו מהמשימה הקטנה, אנחנו מגיעים כעת אל המלחמה הגדולה, נצטרך לבטל את כל הגזירות הרעות ולבנות את כל ההריסות. לבנות דירות, יוקר הדיור, יוקר המחיה – ובעיקר, עולם התורה והישיבות. בו איש לא יעז לגעת באצבעו.

מי שהדים ידו בתורת משה קיבל מפלה גדולה… כל המפלגות שפעלו נגד היהדות החלו לפול. וכאשר החילות לנפול, אויבי התורה, נפול תיפול בפניהם. אסיים במשפט אחד: המה כרעו ונפלו, ואנחנו קמנו ונתעודד (שירת המה כרעו…).

ח”כ מאיר פרוש ציין בדבריו שלא תמיד חשוב הגודל של המפלגה העיקר הכוח הפוליטי שלה. “היום התחלנו דף חדש, פנינו לקואליציה, מעתה הדברים יראו אחרת”.

ח”כ אורי מקלב דיבר על הגזירות הקשות ועל כך שגם אם מערכת הבחירות הייתה מורכבת, אבל ברוך השם שהכל היה באחדות.

ח”כ מנחם לייזר מוזס אמר: “יאיר לפיד האמין שהוא יכול לשבור אותנו. עכשיו אנחנו רואים שהוא התבדה. זה מתבטא בשמו בר”ת: פתי יאמין לכל דבר”.

ח”כ יעקב אשר בנאום לפעילים: “תודה רבה לכם על עבודה קשה ומאומצת ובמיוחד לסיירת מטכ”ל בפיקודו של הרב סורוצקין. מנסיוני, את נאומי הניצחון נמשיך מחר בבוקר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואתם מה קבלתם?
    19/03/2015 15:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אדון ליצמן לא לאשים את הליטאים: “ירדנו כי רבים לא הצביעו? ירדנו בגלל שיהדות התורה מקדמים גזירת הגייוס, ועושים פשרות עם צה”ל השמד והניוף. בשורה טובה תדשן עצם” זו היא בשורה טובה המשמחת לנו הלב, להראות לנו את הכח החזק של מרן הצדיק הגאון האדיר ר’ שמואל שליט”א. על זה אמרו חז”ל “בשורה טובה תדשן עצם”

    מאור עיניים ישמח לב, שמועה טובה תדשן עצם” – הכוונה לאדם שניחן באור בעיניים ע”פ דעת תורה הצלולה של ר’ שמואל שליט”א המוסר והענווה שרואים אך ורק אצל מרן ר’שמואל שליט”א הם תנאֵי יסוד מקדמיים להתנהגות חינוכית מוסרית ערכית. התוצאה: יראת שמים וכבוד והערכה מצד הבריות, מתוך כוונה טהורה נקיה וצלולה.

    יש להזכיר לאדון ליצמן הנכבד את הלויאליות הגדולה של החסידות אותה הוא מייצג רענון קל של ההסטוריה, יגלה שחסידות גור לא הצביעה עם כל הציבור החרדי בירושלים, והעלתה לראשות העיר את ניר ברקת החילוני המליטנתי, הכופר, ומחלל שבת, בגלל אי אלו שיקולים ‘חשובים מאוד’ של כבוד, כגון אי התייעצות עמם לפני הסגירה עם המועמד השני. מבלי להזכיר את ההצבעה עם דני וקנין בבית שמש בניגוד לכל הציבור החרדי.

    ליצמן כבר שכח את המכות שהוא הלך עם פורוש, ולכן יש היום את העיתון שנקרא המבשר.. שישב בשקט ושלא יטיף לדגל מוסר. תבין שהקולות שנפלו ליהדות התורה הם ממך, לא נשכח מה אתה עשית לנו בירושלים ובכל הארץ.. עליך אומרים צוחק מי שצוחק אחרון !