עצרת הימין • ג’ובראן פסק: אירוע פוליטי – בלי אמנים, בלי שידור

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קיבל את עתירת המחנה הציוני וקבע: עצרת הימין בכיכר רבין בתל אביב היא "אירוע פוליטי המהווה תעמולת בחירות"
נחמן גור
כ"ד אדר התשע"ה / 15.03.2015 18:31

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג’ובראן, קיבל את עתירת המחנה הציוני וקבע כי עצרת הימין שתיערך הערב (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב היא “אירוע פוליטי המהווה תעמולת בחירות”. לאור כך, אסר השופט על אמנים להופיע.

בעצרת היו אמורים להופיע הזמרים עמיר בניון ואודי דוידי. מארגני העצרת טענו כי השניים יופיעו רק בסופה, אך השופט לא קיבל את טענתם.

כפועל יוצא מקביעה זו חל איסור לשדר את העצרת, שכן הדבר מהווה תעמולת בחירות.

בעצרת, שתחל בשעה 19:00 תחת הסיסמה “מאוחדים למען ארץ ישראל” ינאמו ראשי מפלגות הימין – ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השופט ג’ובראן כתב בהחלטתו: ”תכלית האיסור שבסעיף 8 לחוק הבחירות הוא למנוע השפעה בלתי הוגנת על ציבור הבוחרים, כך שיקשרו בין מתן טובת הנאה (בענייננו – הופעות אמנים) לבין תעמולת בחירות. במצב דברים זה, ועם כל הכבוד, נראה (ובאופן מובהק), כי אין בהפרדה שמנסים מארגני העצרת ליצור בין החלק הפוליטי לחלק האומנותי שבה כדי להעלות או להוריד מהסינתזה החזקה בין שני החלקים. ומשכך, גם במתכונת זו, לפנינו תעמולה מלווה בהופעות אמנים.

“ניתן בזאת צו מניעה האוסר על הופעות אמנים במהלך, לפני, או לאחר העצרת המתוכננת להתקיים היום בכיכר רבין שבתל אביב-יפו”, חתם השופט את החלטתו.

 העתירה התבססה על כך שמכנס שלכאורה הינו בעל אופי ציבורי, הפך לכנס פוליטי מהרגע בו הכריז ראש הממשלה  כי ינאם בו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות