נתניהו: “לא אהיה ראש ממשלה ברוטציה; לא עשינו מספיק בדיור”

ראש הממשלה התראיין לערוץ הראשון ולחדשות 2 והבהיר שלא יישב בממשלה בראשות הרצוג. "יש סכנה שלבני והרצוג יהיו ראשי הממשלה פה בתמיכת הערבים" • לקח אחריות על משבר הדיור: "לא עשינו מספיק ויש לנו בפירוש צורך לתקן את זה"
כ"ב אדר התשע"ה / 12.03.2015 23:39

לאחר שבועות של שתיקה, הערב (חמישי) העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיונות לשני ערוצי הטלויזיה, ערוץ 1 וחדשות 2.

בחדשות 10 החליטו לוותר על ראיון, לאחר שנתניהו התנה את קיומו  בכך שהעיתונאי רביב דרוקר לא ישתתף.

בראיונות השמיע נתניהו אמירה נחרצת לפיה לא יסכים לכהן כראש ממשלת אחדות ברוטציה עם בוז’י הרצוג, ולקח  אחריות על משבר הדיור.“אני חושב שיש פה בחירה ברורה בין שתי דרכים,, אמר ראש הממשלה. “אני לא אהיה ראש ממשלה ברוטציה וצריך למנוע את זה”.

נתניהו הודה כי קיימת אפשרות לפיה לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה, ואמר: “בהחלט יש סכנה כזאת”, באם לא ייסגר הפער במהלך הימים הקרובים. “אבל אני חושב שאם מצביעי המחנה הלאומי, שברובם הגדול רוצים אותי, כמו שרוב בעלי הדעה רוצים אותי כראש ממשלה, לא צריכים להישאר בבית, אלא לצאת להצביע ולסגור את הפער בין המפלגות – ואז ננצח”.

על השאלות הנוגעות לסכסוך עם אב הבית מני נפתלי סירב ראש הממשלה להשיב, והסביר כי הסיפור “נמצא תחת תהליך משפטי, אבל אפילו בדו”ח המבקר מציינים שיש ירידה דרמטית בהוצאות. יש לקחים שיושמו ויש חלקים שייושמו”.

נתניהו הגיב על המתקפות בתקשורת נגד רעייתו, בנושאים שונים, וביניהם על הסרטון שערך בביתה המעצב מושיק גלאמן. “תוקפים אותה כמו שלא תקפו אף אשת ראש ממשלה, ואולי אף אשה. אני לא הולך להתייחס למה שנמצא תחת ערכאות, יש דברים שעוד ייצאו לאור”, אמר.

נתניהו

באשר למחירי הדיור אמר נתניהו, כי הוא “חושב ששורה של ממשלות היו אחראיות, אבל אני לוקח קודם כל אחריות על החלק שלי. הייתי ראש ממשלה ולא עשינו מספיק.  בעוד שעשינו הרבה מאוד דברים בכלכלה, בתשתיות, בתחבורה, בביטחון, בזה לא עשינו מספיק ויש לנו בפירוש צורך לתקן את זה”, הודה.

“אני שומע משפחות, זוגות צעירים, חיילים משוחררים, והם בצדק רוצים לקנות דירה במחיר סביר. כדי לעשות את זה, התחלנו תהליכים מסוימים. אני רוצה להשלים את התהליכים האלו”.

בכך הסתייג מדברים שאמר לאחר פרסום דו”ח המבקר, ולפיהם אהוד אולמרט הוא האשם במחדל הדיור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות