הראשל”צ: “בחורים צעירים צריכים לחזור מידי ערב לביתם”

את הדברים אמר הגר"י יוסף לראש הישיבה החדשה בהר חומה - 'אמרי שפר' • "נחת רוח גדולה נגרמת להורים כשבנם שב לביתם לאחר יום שבו עמל ויתייגע רבות בלימוד התורה"
יוני גרין
י"ט אדר התשע"ה / 10.03.2015 20:55

“בחורי ישיבות לצעירים צריכים לחזור לישון בביתם”, כך פסק הראשל”צ הגר”י יוסף, כשנשאל האם יש להקים פנימייה ב’ישיבה קטנה’, או שיש להעדיף שהבחורים ישובו מידי יום לביתם. 

את הדברים אמר הראשל”צ להגר”א עמרמי, מרבני שכונת הר חומה בירושלים, שהגיע ללשכתו כדי לקבל את ברכתו לקראת הקמת הישיבה החדשה לצעירים ‘אמרי שפר’ בשכונה, המיועדת למשפחות בני תורה.

במהלך הביקור ביקש הגר”א עמרמי להתייעץ לגבי מספר עניינים הנוגעים לדרכי הנהגה אותם ינהיגו בישיבה. אחת מן השאלות, כאמור, היתה סביב עניין הפנימייה.

הראשל”צ השיב כי הבחורים ישובו לביתם – והוסיף: “מכיוון שהבחורים מגיעים ממשפחות שברובם מתגוררות בירושלים, מן הראוי שהבחורים יחזרו בערבים למשפחתם. נחת רוח גדולה נגרמת להורים כשבנם שב לביתם לאחר יום שבו עמל ויתייגע רבות בלימוד התורה. התנהגות של הבחור בן תורה משפיעה לטובה גם על כל המשפחה הרחבה”.

IMG_0006

הגר”א עמרמי סיפר כי בישיבה החדשה שהוקמה בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל, יושם דגש מיוחד על לימוד העיון ופיתוח הצד העיוני ביחס אישי לכל אחד ואחד, תוך החדרת שמחת התורה ואהבתה בדרך עליה חונכו בעולם הישיבות הספרדי.

“השאיפה שלנו שמקומה של הישיבה יהיה בכותל המזרחי של טובי הישיבות בירושלים, ותזכה להוציא פירות מפוארים בחורי חמד המפארים את כותלי הישיבות הגדולות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות