יו”ר ההסברה של הרשימה הערבית: “דאעש למדו הפשעים מהציונים”

רג'א זעאתרה, ראש מערך ההסברה ברשימה הערבית המשותפת, עורר סערה בפאנל בחירות באוניברסיטת בר אילן: השווה בין התנועה הציונית לפני קום המדינה למעשים הרצחניים של דאעש • סירב להגדיר את חמאס כארגון טרור
נחמן גור
י"ט אדר התשע"ה / 10.03.2015 16:51

סערה בפאנל בחירות באוניברסיטת בר אילן היום (שלישי) לאחר שראש מערך ההסברה של הרשימה המשותפת, רג’א זעאתרה, אמר שארגון דאעש שואב השראה למעשיו מהציונות, ושחמאס איננו ארגון טרור.

זעאתרה, עיתונאי לשעבר, נשאל מהקהל: “חמאס הוא ארגון טרור? כן או לא?” – והשיב:  “לא, לעם תחת כיבוש יש זכות לגיטימית להתנגד לכיבוש. חמאס הוא חלק לגיטימי מהעם הפלסטיני התומך בשתי מדינות”.

לאחר מכן, טען זעאתרה כי דאע”ש שואב את ההשראה למעשיו מהציונות: “מאיפה דאעש למדו את הפשעים האלה? תחפשו מה התנועה הציונית עשתה בשנת 1948: מעשי האונס, הביזה, הרצח, הטבחים שבוצעו גם כאן, באזורים האלה”.

בהמשך הוא הגדיר את אביגדור ליברמן, שקורא בקמפיין הבחירות שלו ל”עונש מוות למחבלים”, כ”נציג של דאע”ש בממשלת ישראל, ותומך בעריפת ראשים”.

קודם לכן התעוררה מהומה בכנס – בו השתתפו גם ברוך מרזל, אורי אריאל, אלעזר שטרן וזאב אלקין – לאחר שנציג המחנה הציוני, עמוס ידלין, ביטל את השתתפותו בפאנל, לאחר שהתברר לו כי ברוך מרזל נמצא בין המשתתפים.

מטה ההסברה של יחד נמסר: “פרצופה האמיתי של הרשימה הערבית נחשף במלואו. מסתבר שאנשי הרשימה הערבית כולה מסכימים בגלוי או בסתר עם זועבי שמתנגדת לקיומה של מדינת ישראל. אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את ההתבטאות המסוכנת הזו. אסור למדינת ישראל להבליג בשום פנים ואופן על השוואה שכזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בתמיכת
    11/03/2015 16:31
    בוש והיכלם
  1. רק אלי ישי ישמור על הממשלה מימין