בני בגין: “ברנע המציא ‘מסמך הוויתורים’. תפר עלילת שווא”

בליכוד ערכו מסיבת עיתונאים והגיבו על פרסום 'מסמך הוויתורים' בידיעות אחרונות • בני בגין: "עלילת השקר הזאת היא חרפה לעיתונות הישראלית" • יולי אדלשטיין למפלגות הימין: "אל תשתפו פעולה עם שקרים"
נחמן גור
י"ז אדר התשע"ה / 08.03.2015 18:17

השר לשעבר בני בגין, מס’ 11 ברשימת הליכוד ויו”ר הכנסת ח”כ יולי אדלשטיין, כינסו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, בעקבות פרסום ‘מסמך הוויתורים’ שחשף העיתונאי נחום ברנע בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ ביום שישי, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לנסיגת ישראל לקווי 67′, הכרה מסוימת בשאיפות של הפלסטינים במזרח ירושלים והיאחזות פלסטינית בבקעת הירדן.

“לשקר אין רגליים אבל יש לו אבות”, אמר בגין ותקף את בכיר עיתונאי ‘ידיעות אחרונות’ ואת העיתון. ”אב השקר האחד הוא העיתונאי, המשקר, נחום ברנע. הוא המציא ‘מסמך ויתורים’ שלא נברא ותפר על ראש הממשלה עלילת שווא.

”אב השקר השני הוא המפרסם – ‘ידיעות אחרונות’ – בעל הכותרת הנבזית לעלילה. עלילת השקר הזאת היא חרפה לעיתונות הישראלית”.

בגין המשיך: “נחום ברנע הוא כפי שאומרים עיתונאי שטח, המשתמש ברגליו. שלשום הוא עשה בהן שימוש לשם ריצת רגלים להרע כדי להכפיש, להשחיר, ולהסב נזק פוליטי לראש הממשלה ולליכוד. אני לא מתפלא על כך.

“לפני 20 שנה, כשחבר שלי הציג בפניו עובדות מדיניות חשובות, הוא סירב לפרסם אותן. אמר לו חברי: אבל זו האמת. ברנע השיב: אין אמת, כל ידיעה צריכה להיבחן לפי השאלה את מי היא משרתת”.

“ובכן”, תקף בגין. “דווקא יש אמת. אבל נכון שכל ידיעה שמפרסם נחום ברנע צריכה להיבחן לפי השאלה את מי היא משרתת. הדברים ברורים. ידיעת הכזב של ברנע משלשום משרתת את ידיעות אחרונות ומשרתת את מחנה השמאל בראשות ציפי לבני ויצחק הרצוג. יד רוחצת יד. הון – עיתון ורדיפת השלטון”.

בגין ציין גם כי דניס רוס הכחיש את נכונות הדברים.

בגין הוסיף: “השקר של ‘ידיעות אחרונות’ אמנם נחשף במהירות, אבל לשיטה הפסולה הזו אין לתת יד. את התשובה המהותית ל’ידיעות אחרונות’, לציפי לבני וליצחק הרצוג, יתן הבוחר בשבוע הבא – בקלפי”.

במסיבת העיתונאים השתתף גם יו”ר הכנסת יולי אלדשטיין. “איני יכול לשתוק לנוכח הפרסום השקרי”, אמר אדלשטיין, ”אני איש ההתיישבות מיום עלייתי ארצה מחודש יולי 1987. אני אומר לחבריי בהתיישבות ולתומכי ההתיישבות ביהודה ושומרון וירושלים: הביטו לי בעיניים, האם מישהו מכם חושד בי שאילולא הייתי בטוח במאה אחוז שהמסמך הזה שקרי, הייתי מתייצב כאן במסיבת העיתונאים הזו?”

אדלשטיין רמז למתקפות על הליכוד מצד מפלגות במחנה הלאומי, בעקבות פרסום המסמך, ודרש שייפסקו. ”אני קורא לאחיי שאכפת להם מיהודה ושומרון ולא רק מכיסאות ומנדטים: אל תשתפו פעולה עם שקרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות