השופט: לא ניתן למנוע את ביקור הראשל”צ בנתיבות

בעקבות הפרסום בחרדים10, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כי יורה לראשל"צ הגר"י יוסף שלא לשבות בעיר נתיבות, מאחר שהביקור עלול להיתפס כמהלך פוליטי • ג'ובראן: הביקור כשלעצמו, במובהק, איננו בגדר תעמולה, זהו ההיגיון הישר
אליעזר היון
י"ג אדר התשע"ה / 03.03.2015 22:08

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג’ובראן דחה את בקשת התנועה לאיכות השלטון בישראל למתן צו מניעה נגד נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף.

התנועה לאיכות השלטון פנתה בשבוע שעבר ליועמ”ש והגישה קובלנה לועדת הבחירות המרכזית בבקשה להורות לרב יוסף לחדול מלקחת חלק בתעמולת בחירות. פניית התנועה נעשתה בעקבות פרסומים שפורסמו שחלקם נחשפו כאן ב’חרדים 10′, בהם, לטעמם, בשיעור השבועי האחרון שהעביר הרב יוסף רמז לקהל מאזיניו בדבר ההצבעה הרצויה, לתפיסתו, בבחירות הקרובות.

הרב יוסף עתיד לשהות בשבת הקרובה בעיר נתיבות, ולפי דברי מגישי העתירה, מהפרסומים נראה כי שהייה זו אינה תמימה, אלא צופנת בחובה מסר פוליטי ברור – תמיכה בש”ס על-פני מפלגת יחד.

התנועה מדגישה כי גם אם כוונת הרב יוסף לשהות בשבת הקרובה בנתיבות אינה מהווה כלל, מבחינתו, אמירה פוליטית, הרי שנוכח הבנת המהלך כמהלך פוליטי על-ידי הציבור יש בכך משום תעמולת בחירות משתמעת ועל הרב יוסף להימנע ממנה. התנועה מוסיפה ומדגישה כי אף אם דבריו של הרב יוסף לא ציינו במפורש את שם המפלגה בה הוא תומך, העובדה כי הציבור הבין את מסרו המרומז מספיקה כדי להעיד על כך שזוהי תעמולת בחירות אסורה.

הרב יוסף מכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול- פעילות פוליטית של דיין פוגעת באמון הציבור בדיינות, אך לא רק בה: היא פוגעת באמון הציבור ברשות השופטת כולה, שהדיינות היא חלק ממנה ובציפיותיו של הציבור הישראלי, כי ההכרעה השיפוטית תהא ללא נטיות וניטראלית.

השופט ג’ובראן כאמור דחה את הבקשה, וכתב לגבי סוגיית הביקור בעיר נתיבות: כך גם הדין בנוגע לביקור בנתיבות. הביקור כשלעצמו, במובהק, איננו בגדר תעמולה. מסקנה זו מתבקשת הן מההיגיון הישר, הן מהצהרתו של ראש לשכת המשיב 1 [הגר”י] כי אין זהו ביקורו הראשון של הרב יוסף בעיר נתיבות, וכי ההזמנה לביקור הגיעה עובר להכרזה על הקדמת מועד הבחירות. ושוב, חזקה על המשיב 1 כי במהלך ביקורו בעיר, לא יישא דברי תעמולה, שעתה אין עוד עוררין כי הם אסורים עליו לפי חוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות