בנט: “זה אסון במימדים היסטוריים; ההסכם – תעודת כשרות לאיראן”

שר הכלכלה נפתלי בנט בפני אלפים בוועידת אייפאק בוושינגטון: "ההסכם המתגבש נותן תעודת כשרות להעשרת אורניום ויסלול לאיראן נתיב ברור להשגת נשק גרעיני" • "ניתן להטיל עוד סנקציות ולהביא את איראן למקום שאין לה ברירה"
י' אדר התשע"ה / 01.03.2015 21:36

שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט תקף היום (ראשון) בוועידת באייפק את הסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן והגדיר אותו כ”אסון במימדים היסטוריים”.

השר בנט אמר בפני אלפים ממשתתפי הוועידה: ״ההסכם המתגבש עם איראן נותן תעודת כשרות להעשרת אורניום ולתוכנית הגרעין האיראנית ויסלול לאיראן נתיב ברור להשגת נשק גרעיני תוך מספר שנים״.

השר בנט הוסיף ואמר כי מדובר במצעד איוולת 2015, כפי שתיארה זאת ברברה טוכמן בספרה.

״כמו בספר, יש כאן הסכם מתגבש שהוא נגד אינטרס של העולם החופשי עם אלטרנטיבה ברורה. במקום לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, ניתן להטיל עוד סנקציות ולהדק את הסנקציות הקיימות ולהביא את איראן למקום שאין לה ברירה אלא לוותר על תוכניתה הגרעינית״, אמר השר בנט.

השר בנט התייחס גם למצב האזורי במזרח התיכון. ״יש מסביבנו סערה אזורית שיכול להישאר איתנו עוד 10, 50 או 100 שנה. ישראל היא מגדלור בסערה ואי של יציבות וחופש. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על עצמנו ולהבטיח את המשך שגשוגה של מדינת ישראל״.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות