גפני תקף: “איזה מהפכה ש”ס עשו? אולי באיזה בית סוהר עשו מהפכה”

על יחד: "בא להקיא כששומעים אותם" • על ישיבה עם לפיד בקואליציה: "לא נשב גם אם יסכים לכל התנאים. הוא רשע מרושע. הפכפך ולא אמין. הוא מהווה היום סמל של מלחמה בתורה" • על בנט: "עשה לנו צרות נטו, לא קשור בכלל ללפיד" • ואיך ש"ס מצליחים לגזור קופון של המהפכה? "שאלת מיליון הדולר. ש"ס לא נמצאת, אבל הם המהפכה" • גפני מדבר
י' אדר התשע"ה / 01.03.2015 02:01

ח”כ משה גפני החליט ללכת על הראש של ש”ס. בפגישה עם פעילי מטה ג’ ברחובות אמר: “איזה מהפכה ש”ס עשו? אולי באיזה בית סוהר הם עשו מהפכה…”

גפני הגיע לרחובות ביום חמישי בלילה. אחרי שנאם בפני מתפללי ומשתתפי שיעור ‘ליל שישי’ בבית הכנסת ‘דורשי ה’ ברחובות, הגיע אל מטה הבחירות, שם דיבר בצורה חופשית על ש”ס, נפתלי בנט, יאיר לפיד, ‘יחד’ של אלי ישי ועל איך משכנעים בן אדם להצביע לג’.

“יחד זה פנים יפות של אהבת ישראל, אהבת ישראל, זה בא להקיא כששומעים אותם”, אמר גפני בפתח דבריו. “אבל קרעטשניף פה הלכו איתם אז מה אני יכול להגיד…”

בקהל (בלגלוג): נו, טוב, יש להם 1200 קולות…

עוד בקהל: היתה רשימה של 2000 לקרעטשניף. אחרי שעשו טלפונים זה ירד ל-400 קולות. למה? כי היתה רשימה של העמותה. כל מי שפעם לקח מהם סנדויץ’ נרשם במאגר אנ”ש. אבל לא קשור אליהם”.

גפני: “מה הם עושים [-מצביעים]? מישהו יודע?”

תשובה: עם אלי ישי.

גפני: “היינו עכשיו בתל-אביב בפאנל. שאלו אותי אם אני מוכן לשבת עם לפיד. אמרתי, אני לא כמו ליצמן שמחרים אותו, אבל אין מה לשבת איתו, הוא לא יודע לעשות כלום”.

שאלה: מה ההבדל בינו לבין בנט, שאת לפיד מחרימים ואת בנט לא?

גפני: “לפיד עשה לנו יותר צרות. אלו הם החיים. לפיד עשה לנו צרות, ובנט זה סתם כדאי’ניק. אתה צודק. האמת היא שעם שניהם אסור לשבת, אבל אנחנו לא יכולים, צריך איזה קואליציה, מה נעשה?”

שאלה: אז לא להחרים אף אחד מראש.

גפני: “אני לא מחרים. אני הפסקתי להגיד”.

שאלה: כשמדברים שיהדות התורה לא תשב עם לפיד.

גפני: “לא, לא, זה ליצמן אמר את זה. אני לא אמרתי. על אף שאני אומר לכם שלא נשב איתו, אבל אני לא מחרים”.

שאלה: גם אם יסכים לכל התנאים?

גפני: “גם אם יסכים לכל התנאים. הוא רשע מרושע. הפכפך ולא אמין. הוא מהווה היום סמל של מלחמה בתורה. מה שבנט לא, למרות שבנט עשה לנו יותר צרות”.

שאלה: אולי בגלל החברותא…

גפני: “לא, לא, בנט עשה לנו צרות נטו, לא קשור בכלל ללפיד”.

 שאלת מיליון הדולר

גפני: ” כשהיינו בקואליציה לא דאגנו רק לצרכים שלנו. דאגנו להכל. ליצמן במשרד הבריאות, אני בוועדת הכספים. המלחמה פה היום היא מלחמת תרבות. האם יהיה פה יהדות במדינה או לא. לכן המערכה היא גורלית.

“פעם דיברנו ביבי ואני על החינוך התורני, על החינוך העצמאי. אני שואל אותו, כמה זה ‘מעין החינוך’ של אריה דרעי וכמה ‘החינוך העצמאי’? הוא אומר הם 70 אלף תלמידים, אתם 100 אלף”.

שאלה: אז איך הם מצליחים לגזור את הקופון של המהפכה?

גפני (בתנועת ביטול, לקול צחוקם של המשתתפים): “הבנתי…שאלת מיליון הדולר. האחריות שלנו גרמה לכך. באמת. תעבור בכל הארץ ותראה. היה שיעור של תודעה בבית דגן, זה האסם של הסמים במדינה. היה שם שיעור של תודעה עם 50 איש.

“הגעתי, ניגש אלי בן אדם, הוא אומר לי, אני רוצה להגיד לך משהו. אתה, נוסע מהכנסת לבית ומהבית לכנסת. אבל ש”ס, נמצאים בשטח.

“ותבינו, זה ישוב ספרדי, אני מגיע להרצות שם, זה שיעור שלנו, ש”ס לא נמצאת, אבל הם המהפכה…איזה מהפכה הם עשו?? באיזה בית סוהר הם עשו מהפכה”.

שאלה: זה מה שדרעי התלונן, שאנחנו נכנסנו לטריטוריה שלהם. 

גפני: “מה יש ברחובות? מה החינוך התורני ברחובות?”

הקהל: יש פה בית ספר, קטן מאד.

גפני: “יש בית ספר חינוך עצמאי? בנים? בנות? יש תלמוד תורה הראם? יש את שובו? נתיבות משה?  מה כבר יש לש”ס? בית ספר אחד, רק בנות”.

שאלה: יש עזרה מלמעלה? הסברה?

גפני: “צריך לעשות, כן ברור שעושים, עושים חומר, עושים סרטונים”.

שאלה: איך משכנעים בן אדם להצביע לג’?

גפני: “נורא פשוט, יש היום משבר הנהגה בארץ. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות בשביל הילד שלך זה לדאוג לו. אנחנו דואגים לו, כמה שיהיה לנו יותר כוח ככה נדאג לו יותר. כיתה נורמלית, בניין, שעות, כל המסביב. זה מאד משכנע, זה נורא פשוט”.

בהודעה שיצאה הבוקר, בעקבות החשיפה בחרדים10, מטעמו יו”ר דגל התורה נכתב: “גפני מתנצל על אמירתו, הוא מאלו שסבורים שש”ס צריכה להיות חזקה וגדולה. הדברים נאמרו בהומור ובישיבה סגורה אך כאמור התנצל על הדברים”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא לא חושב שיחד נותן לו עוד אצבעות לכנסת הוא מפחד מיחד שלא יתן לו ללכת עם השמאל
    01/03/2015 08:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ברור שישנא את יחד הרי הוא לא חרד מדבר ה’ הוא רק חרד מפני כבודו, הוא לא חושב שזה יוסיף אצבעות לחרדים זה רק מפריע לו שלא יוכל ללכת כדעותיו (וגם של ליצמן ודרעי) עם השמאל.

  2. שיפסיק להשתלח בחוצפה באנשים שעושים יותר ממנו!!
    01/03/2015 08:55
    אהרן
  3. שיקשוט עצמו תחילה! מה הוא יודע לעשות חוץ מלדבר???

  4. ועכשיו מתנצל?? שילמד לעשות קצת במקום לדבר שטויות....
    01/03/2015 08:56
    בנימין
  5. מה הוא יודע לעשות באמת חוץ מלדבר??
    01/03/2015 08:59
    חיים
  6. גפני על כל כבודו צריך להתמקד בעצמו לפני שהוא מדבר על אחרים..!
    דרעי עושה אולי קצת יותר ממנו בשביל האחרים!!!

  7. גפני? יש לו מה ללמד את דרעי??!!
    01/03/2015 09:02
    משה
  8. לפני שהוא מדבר על אחרים...שידאג על עצמו!
    01/03/2015 09:07
    יעקב
  9. אין לו קו”ח יותר עמוסים מדרעי!!
    דרעי הוא איש ציבור אמיתי ויש לגפני הרבה מה ללמוד ממנו!

  10. ש
    01/03/2015 09:22
    שינשין
  11. המהפכה הספרדית הביאה למיליון חוזרים בתשובה!!
    מה עשתה יהדות התורה?. שנים אותו דבר!

  12. קצת סדר בדברים
    01/03/2015 10:23
    פרשן
  13. כלפי ש”ס אין בדברים התקפה אמיתית אלא הסבר למה לדעתו הם יכולים לעבוד בפריפריה, כל העקיצות זה בדיחות שנאמרו בפורום סגור להכניס קצת מרץ בפעילים,
    ההתקפה האמיתית זה על “יחד” שמעוררים בחילה לדברי גפני, על דברים כאלו אין מה לומר שזה בדיחה , ( למיטב ידיעתי הרב שטיינמן התבטא בחריפות על “יחד” המילים היו “כלאים” “שעטנז” “פירוק הסמכות הרבנית”).

  14. תודה לך מר גפני בלשון סגי נהור
    01/03/2015 12:21
    שלמה
  15. שלום
    אני יהודי חוזר בתשובה, המגדל משפחה חרדית לגמרי לתפארת, משכיל, בעל הכנסה גבוהה אפילו מאד, ממוצא חצי מזרחי וחצי ספרדי , שרתתי בצבא בתור מפקד לוחם ביחידות קרביות בלבד, והחלטתי באמצע חיי בזכות אשתי להיות יהודי חרדי , כל הילדים לומדים במסגרות חרדיות ותמיד הצבעתי ג’, אף פעם לא הצבעתי ש”ס, למרות שאני יהודי מזרחי וספרדי לגמרי (כבר עשרים שנה בקירוב), אבל בבחירות האלו גפני פשוט עזר לי להבין מי אני באמת. גפני הפסיד אותי ואת כל משפחתי כי הודיע שמר בנט הוא רשע, מה שלא נכון בעליל בנט לא רק שאינו רשע לדעתי הוא ממש צדיק שעושה ככל יכולתו ולשיטתו את מה שהוא מוצא לנכון שהוא לטובת עם ישראל , יש לבחור הזה בנט זכויות רבות מאד, לדעתי יותר ממה שיש לגפני. השיח הזה בו אנחנו קוראים למישהו רשע , זה פשוט לא שייך, וזה מבייש.
    הקש ששבר את גב הגמל , זה העניין של ש”ס עם בתי הסוהר, רק יהודי מזרחי יכול להבין מתוך האמירה של גפני כמה ניכור יש אצל האשכנזים על הספרדים בלי קשר אם הם חילונים, מזרחונקים, או חרדים, רק מי שגדל במעברה או בשכונה ומבין מה זה להיות ילד מזרחי במדינה שרוצה רק את הדם שלך בתל פאחר (ברור לי שלא כל אחד יבין את המשפט הזה) אבל בעצם ממש דוחקת אותך לכלא בכוח , מבין מה עשה הרב עובדיה זצ”ל לציבור הזה. כדי שגפני יבין מה ש”ס עשו לעומתו שיספור את כמות האנשים שיבואו יחד לכל גדולי האשכנזים ביום מיתתם (בתקווה לחיים ארוכים לכל הצדיקים באשר הם) וישווה עם ההלוויה של הרב עובדיה.
    אני כבר מתגעגע לרביץ, זה היה איש רציני, הפעם אני בוחר רק ש”ס, תודה לך גפני.

  16. ההפך הוא היה קודם במטה ואז הלך לחדרים (בוגרי נהורא)
    01/03/2015 12:58
    שיינידי
  17. נא לדייק במילים