הגר”מ מאזוז: מעולם לא התנגדתי לרבי מליובאוויטש

על רקע קלטות של ראש ישיבת 'כסא רחמים' בהן הוא תוקף לכאורה את חב"ד - מתפרסם מכתב מיוחד • "התנגדתי רק לאנשים בודדים שכתבו 'יחי אדוננו מורנו ובוראנו' רחמנא ליצלן, הנקראים אלוקיים שזה גובל בשיגעון ממש" • המכתב בפנים
אליעזר היון
ז' אדר התשע"ה / 26.02.2015 19:27

“לא התנגדתי מעולם לרבי מליובאוויטש חס ושלום, להיפך כל זמן שקמו נגדו רבנים מפורסמים, יצאתי חוצץ והגנתי על תנועת חב”ד והרבי”, כך כותב היום (חמישי) ראש ישיבת כסא רחמים הגר”מ מאזוז במכתב אודות חסידות חב”ד.

המכתב של הרב מאזוז מגיע על רקע קלטות שפורסמו בתחילת השבוע, אליהם נלוותה הטענה כי הרב מאזוז תוקף לכאורה את חסידי חב”ד, במילים קשות.

אלא שכעת הרב מאזוז מסביר כי בדבריו התכוון “רק לאנשים בודדים שכתבו ‘יחי אדוננו מורנו ובוראנו’ רחמנא ליצלן, הנקראים אלוקיים שזה גובל בשיגעון ממש”.

במכתב מתייחס הרב מאזוז באופן מרומז גם לטענה כי התנגד לפסק האדמו”ר הזקן בסוגיית סעודה שלישית, בה לא נוהגים חסידי חב”ד ליטול את ידיהם, והסביר כי הכוונה היתה רק לבחורים ספרדים המחויבים לשמור על מנהגם: “כן התנגדתי שלא לזוז ממסורת היהדות הספרדית, מדורי דורות בענייני הלכה ומנהג”.

באשר לסוגיית הגיור, כתב הרב מאזוז כי מה שאומרים בשמו כי הוא מקל בענייני גיור, “הכל שקר וכזב. גיור בר תוקף הוא אך ורק בקבלת כל המצוות בכנות כדי לקיימן, ומעולם לא גיירתי לא איש ולא אשה”.

את מכתבו חותם מנהיגה הרוחני של תנועת יחד במילים: “ואינני מוסיף עוד דבר בנושאים אלה. הכל ברור והרשות נתונה”.

wpid-wp-1424970314491.jpeg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נסיון שריפת קולות בתרמית מצד החצוף והרשע דרעי לא עלו יפה, עשה שירות ליחד.
    01/03/2015 03:04
    אייל
  1. רבני חב”ד התלכדו רשמית סביב מרן הרב מאזוז שליט”א.