סקר חדשות 10: ש”ס עולה ל-7, יחד יורדת ל-4 מנדטים

רוב מכריע של המצביעים אינם שוקלים מחדש את הצבעתם בעקבות פרסום דוח המבקר • המחנה הציוני שומרת על יציבות בפסגה עם 23 מנדטים, בעוד בליכוד נפגעים קלות מפרסום הממצאים ויורדים ל-22
יוני גרין
ל' שבט התשע"ה / 18.02.2015 23:14

מסקר חדשות 10 שבוצע בפיקוח פרופסור קמיל פוקס ופורסם הערב (רביעי) עולה, כי 59 אחוזים מהציבור רואים את התנהלות ראש הממשלה נתניהו, כפי שהיא עולה מתוך דוח המבקר, כלא תקינה. רק 17 אחוזים מאמינים כי מדובר בהתנהלות תקינה.

יחד עם זאת, מממצאי הסקר עולה, כי למרות הביקורתיות הרווחת כלפי ראש הממשלה, 83 אחוז מציבור המצביעים לא שוקלים הצבעתם מחדש לאחר פרסום דוח המבקר.

לעומת זאת, בקרב המתלבטים אחוז אלו השוקלים את הצבעתם מחדש גבוה יותר, ועומד על 30 אחוזים.

מרבית הציבור גם לא השתכנע בעקבות סרטון התדמית האחרון מטעם ראש הממשלה, בו מוצג סיור של מעצב הפנים מושיק גלאמין במשכנו, כי מצב תחזוקתו של המעון הינו ירוד. למעשה, רק 15 אחוזים השתכנעו כי מצבו של מעון ראש הממשלה הינו רעוע, ואחד מכל שלושה מצביעים אינו מחזיק עמדה בעניין.

אשר להצבעה בבחירות לכנסת ה-20, הרי שדפוסי התמיכה במפלגות נותרו יציבים יחסית:

המחנה הציוני מקבל, כמו בסקר הקודם – 23 מנדטים.  הליכוד, לעומת זאת, כנראה בעקבות פרסום דוח המבקר, יורד במנדט אחד – ל-22 מנדטים. גם הבית היהודי ממשיכה לסבול מהצלקת של פרשת אלי אוחנה ומקבלת 13 מנדטים בסקר הנוכחי, לעומת 14 בסקר הקודם.

יש עתיד של יאיר לפיד עולה מ-10 מנדטים בסקר הקודם ל-12 מנדטים בסקר הנוכחי.  המפלגה הערבית המשותפת יורדת מ-13 ל-12, וכולנו של משה כחלון דורכת על המקום עם 10 מנדטים.

המפלגות החרדיות: ש”ס עולה מ-6 בסקר הקודם ל-7. גם יהדות התורה עולה מ-6 בסקר הקודם ל-7 מנדטים. יחד, לעומת זאת,  יורדת מ-5 בסקר הקודם ל-4.

ליברמן ומרצ – 5 כל אחת.

ומי ה מועמד המועדף לראשות הממשלה?  בסקר ניכרת עלייה בתמיכה הן עבור נתניהו והן עבור הרצוג, אם כי מדובר בסך הכול בשיעור של אחוז או שניים – 44% תומכים בנתניהו בעוד 36% תומכים בבוז’י הרצוג.

בסביבת נתניהו כבר מפיצים ברבים שקיימת אפשרות ריאלית להקמת ממשלה רחבה, בעוד הרצוג עדיין נאלץ להכריע בין ליצמן ללפיד ובין ליברמן לגלאון.

בסקר השתתפו 860 משיבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות