מדוע העיתונאי קלמן ליבסקינד יצביע לראשונה בחייו לליכוד?

בטור ביקורת תקשורת ב'מעריב-סופהשבוע' הביע העיתונאי הבכיר של העיתון 'מעריב' את שאט הנפש שלו מן הקמפיין שמנהלת התקשורת נגד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו • "לראשונה בחיי אצביע ליכוד" הוא כתב. "פיגוע בדמוקרטיה"
י"ט שבט התשע"ה / 07.02.2015 23:23

בטור ביקורת תקשורת בעיתון ‘מעריב-סופהשבוע’, הביע העיתונאי קלמן ליבסקינד את שאט הנפש שלו מהקמפיין שמנהלת התקשורת נגד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו.

“מעולם לא הצבעתי לליכוד, אבל בשבועיים האחרונים הולכת ומתגבשת אצלי ההכרה שזה יקרה כנראה בפעם הראשונה”, כותב העיתונאי הבכיר של ‘מעריב’. “משהו עמוק בפנים אומר לי שזה המעשה שצריך לעשות כל מי שלא מוכן לאפשר לעיתונות הישראלית לגנוב כאן שלטון באמצעים לא הגונים. שהפתק “מחל”, בנקודת הזמן הנוכחית, הוא פתק המחאה הנכון. שהוא התרומה הצנועה שאני, הקטן, יכול להרים לחיזוקה של הדמוקרטיה הישראלית בשעה הזאת.

“אם אחד המבחנים להיותה של מדינה דמוקרטית הוא עיתונות ראויה לשמה, הרי שבשבועות האחרונים אין בינינו לבין מדינה דמוקרטית ולא כלום. כי מה שנעשה כאן על ידי שורה ארוכה של עיתונאים וכלי תקשורת, שמבועתים מהאפשרות שבנימין נתניהו ינצח שוב בבחירות, הוא פיגוע בדמוקרטיה. בהלה, אין דרך אחרת להגדיר את מה שמתרחש על המסכים, על גלי האתר, בדפי הפייסבוק ובציוצי הטוויטר של כמעט כל השדרה המובילה של העיתונאים בישראל.

“נתניהו הפך עבורם לדמון ולסמל הרוע, ואותם 20 ומשהו המנדטים שמתכוונים להצביע לו, להמון נבער. דוברי הליכוד מותקפים בגסות רוח בכלי תקשורת מרכזיים. עיתונאים בכירים מעלימים עין ממה שאין להם עניין לעסוק בו. אין כללים, אין חוקים, כל מה שלמדנו בבית הספר לעיתונאות יחכה ל־18 במרץ. שקט, נלחמים”.

ליבסקינד מותח ביקורת על ההתעלמות המופגנת מחשיפת הליכוד על מעורבות הממשל האמריקני בארגון V15 השואף להפלת נתניהו, ועל החזרה שוב ושוב על “הבקבוקים של שרה ואת השאלה מתי בדיוק היא החזירה לקופת המדינה את אותם 4,000 שקל” כאשר “החיבור של מחלקת המדינה עם ארגון שעוסק בהחלפת נתניהו לא עניין כלב מת.” הוא משווה בין הקמפיין הנוכחי לקמפיין 99′, הידוע כיום כ”פרשת העמותות”, גם אז התעלמה התקשורת מחשיפת הליכוד.

“וכשרואים את כל זה, לא מסובך להבין למה בבדיקה של המכון הישראלי לדמוקרטיה קיבלה השנה התקשורת את המקום האחרון במדד אמון הציבור, קצת מתחת לרבנות הראשית, עם מספרים שלא היו מאז החלה המדידה. מי ששואל את עצמו איך הגענו למקום הזה, שידליק טלוויזיה. בעצם, מי בכלל שואל את עצמו? למה לשאול? למה שחוסר האמון של הציבור יעניין אותנו בכלל? זה הרי אותו ציבור מטומטם שמצביע ליכוד, לא?.

“אחרי הבחירות שעברו, הודה אמנון אברמוביץ׳ שהייתה לו במערכת הבחירות מטרה פוליטית מובהקת. ״התגייסתי לקילופו של בנט, משום שאם הוא היה מקבל 19 מנדטים ולא יאיר לפיד, הפרשנויות היו מרחיקות לכת״, אמר. אברמוביץ׳ לא היה היחיד ש״התגייס״. הוא היה היחיד שהיה הגון כדי להודות בזה. הגיע הזמן להפסיק לשחק את המשחק האובייקטיבי. חודש וחצי לפני הבחירות, הכל פוליטי, הכל נגוע, הכל מגויס.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות