אפס אחד גדול: משה כחלון לא יודע כמה אפסים יש בשמונה מיליארד?

באתר של מפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון, מי שרוצה להיות שר האוצר שלכם, שגו בהצגת נתוני ההכנסות של הבנקים על חשבון אזרחי המדינה בגלל העדר תחרות
יוני גרין
ט"ז שבט התשע"ה / 05.02.2015 18:26

באתר של מפלגת ‘כולנו’ בראשות משה כחלון, מופיעה תכניתו להגברת התחרותיות בשוק הבנקאות בישראל.

תחת הכותרת ‘בנקים – נטו בשבילך’, מופיע תיאור של מצב המשק, לצד נתונים על הנזק הכלכלי שנגרם לכל בית אב. כך, למשל, לפי כחלון כל בית אב מפסיד בשנה 3000 ש”ח בגלל העדר תחרות בין הבנקים.

הפיתרון? “נאחד את גופי הפיקוח לרשות אחת שתשקול גם שיקולי תחרות כמקובל בעולם, ולא רק שיקולי יציבות; נעודד כניסת שחקנים חדשים לשוק עם מבנה הוצאות נמוך יותר ותחרותי יותר: בנק הדואר כבנק חברתי, בנק אינטרנטי, בנק קואופרטיבי, ועוד”.

אלא שמפעילי אתר הבית של המפלגה המבקשת להרחיב את הרפורמה שערך כחלון בשוק הסלולר גם לתחומי משק נוספים, לא השתתפו, ככל הנראה, בשיעורי חשבון בבית הספר. אחרת קשה להבין איך בשמונה מיליארד שקלים שלהם יש 12 אפסים – ולא 9.

שמונה מליארד

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טריק שיווקי קלאסי שגורם לכל התקשורת לדבר על זה וככה משיגים חשיפה גדולה יותר למצע ולתוכניות. 'כולנו' לא היו יכולים לתכנן זאת טוב יותר מאיך שזה מופץ כאן. :-)
    06/02/2015 13:04
    פרסומאי
  1. טריק שיווקי קלאסי שגורם לכל התקשורת לדבר על זה וככה משיגים חשיפה גדולה יותר למצע ולתוכניות. ‘כולנו’ לא היו יכולים לתכנן זאת טוב יותר מאיך שזה מופץ כאן. 🙂

  2. כחלון ומכללת מתניה עוברים על חוק מימון מפלגות
    06/02/2015 13:22
    עמית מרום
  3. כל ההכחשות של כחלון שכאילו לא קיבל סיוע מהטייקון יצחק תשובה, הינם בלשון המעטה, רחוקות מאוד מהאמת.
    העובדות הן ש״מכללת נתניה״ שימשה כ״מכבסה״ שתפקידה היה ״להלבין״ כספי תרומות של טייקונים, ולהעבירם ל״מרכז האקדמי״ ההזוי שבראשו הוצנח משה כחלון.
    ועד כמה יכולה היתה ״מכללת נתניה״ להשפיל את עצמה, בכך שהיא משתפת פעולה עם ״שטיקים פוליטיים מלוכלכים״?
    אם היתה זו מכללה רצינית, אז זה לא היה בכלל עומד אצלם על הפרק, לשתף פעולה עם מזימות וטריקים של טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה.
    המרכז ״האקדמי״ ההזוי שהוקם ב״מכללת נתניה״, יועד מלכתחילה, לא להיות אכסניה אקדמית נטולת משוא פנים, אלא מנגנון פוליטי המהלך בצללים.
    על פי ״חוק מימון מפלגות״, לא יכול היה טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה, להזרים הון עתק למטרות פוליטיות; מה עשה יצחק תשובה?
    הוא עקף בנכלוליות את הוראות החוק והזרים תרומות ל״מכללת נתניה״, קיבל עליהן גם זיכוי ממס הכנסה, וגם הרבה הרבה כבוד, והחביא את העובדה שהעברת המשאבים היא לצרכי הקמת ״מפלגת כחלון״.
    משה כחלון עצמו, מתפתל ומיתמם כעת ומנסה, בלי הצלחה להסביר ש״לא קיבלתי כספים מתשובה״ – נכון, לא ישירות מתשובה, אך כן! הרבה כספים בדרכים עקלקלות של ״כיבוס״ ״התרומות כביכול״, והלבנתם.
    כולם הרי יודעים, שתשובה הוא כל יכול מכללת נתניה״, ועל פיו יישק דבר, והמינוי של משה כחלון ל״תפקיד בלוף״ נעשה על דעתו, ובדחיפתו.
    במשך כל השנתיים, בהם קיבל משה כחלון תגמול כולל של כמליון ש״ח, הוקדשו כל עיתותיו של משה כחלון למלאכת עסקנות פוליטית של הקמת ״מפלגת כחלון״. כחלון הוא גם לא היחיד שמומן על ידי תשובה ועוד טייקונים, באמצעות מכללת נתניה; מי למשל מימן את עלות העסקתו של היועץ רונן? (שדרך אגב, נעצר בחשד מתן שוחד), מי מממן את משכורתה של הרל״שית שלו דיאנה מנגנאג׳י? וכן הלאה וכן הלאה.
    זה הרי ברור לכל בר דעת, שהטייקון יצחק תשובה, שבכוונה ממלא פיו מים, עומד מאחורי ההתארגנות הזו של הקמת ״מפלגת בלוף״ שכל מטרתה היא לדאוג ל״אוליגרכיית קבוצת דלק״ שבבעלותו.
    יצחק תשובה, לא מוכן לדווח לציבור, מה היה ההיקף הכולל של התרומות שלו ל״מכללת נתניה״. ״מכללת נתניה״ עצמה נאלמת דום, ובהיותה מכללה פרטית (למי היא שייכת בעצם?), לא חושפת את מסתורי נפתולי התקציב שלה?
    משה כחלון מעמיד פנים כאילו ״ממש״ בחרו בו בגלל ״הישגיו האקדמיים״….
    הצחקתם אותנו: ״מכללת תשובה״ ומפלגת ״קוקולנו״..
    זה לא יגמר, עד שמבקר המדינה ומחלקת ההונאות במשטרה יבדקו את כל פרשיית ״הלבנת״ כספי תורמים למימון מפלגות.

  4. בחייאת לאנשים אסור לטעות? זאת
    06/02/2015 23:44
    גיא
  5. טעות אנוש..

  6. משה כחלון בסך הכל עסקן קטן ותחמן כמו תגרן בשוק
    07/02/2015 07:54
    שלמה פרידמן
  7. המצע של משה כחלון הוא אוסף של סיסמאות פופוליסטיות שלא ניתנות ליישום משה כחלון חושב כנראה שהציבור מטומטם; כל המצע שלו הוא אוסף מגובב של סיסמאות חסרות כיסוי. כבר בהתחלה שמו כולם לב שמשה כחלון משתמש בטכניקות זולות של המוכרים בשווקים, הוא שם בפרונט כל מיני סיסמאות שמושכות את העין, אבל מסתיר היטב מאחורנית את כל הג׳יפה שזה המחוייבות המלאה שלו לטייקונים. משה כחלון לא יכול להתעלם מכך ש: א. הטייקונים מממנים אותו ב״מכללת נתניה״
    ב. גלנט שודד הקרקעות עובד אצל הטייקונים
    ג. אלאלוף שמאוהב בעצמו מקבל משכורת של כ 80 אל״ש
    ד. קובי כחלון מסובך מעל הראש במעשי מרמה והמשטרה המליצה להעמידו לדין.
    ה. יועץ התקשורת שלו, משה רונן, נעצר בחשד למתן שוחד.
    ו. אשתו, ליאורה כחלון קיבלה כל מיני ג׳ובים חלומיים בשיטת פרוטקציה.
    בקיצור: עסקן קטן ותחמן.