הסרוגים שהריעו ‘אלי, אלי’ יקפיצו אותו מעבר לחסימה?

מפלגת 'יחד' השיקה הערב בבית וגן את המטה הדתי-לאומי - ואלי ישי קרא לבן ארי: "בוא להתאחד איתנו" • יוני שטבון עקץ את הבית היהודי: "אנחנו באמת לא מתנצלים. לא על התורה. לא על הזהות היהודית"
ז' שבט התשע"ה / 26.01.2015 23:26

במהלך כנס השקת המטה הדתי-לאומי של מפלגת ‘יחד’, שהתקיים הערב (שני) בבית הארחה בבית וגן, קרא יו”ר המפלגה ח”כ אלי ישי ליו”ר ‘עוצמה לישראל’, ד”ר מיכאל בן ארי: “לבוא להתאחד איתנו”.

כפי הנראה, למרות הפיצוץ במשא ומתן בין הצדדים, ועל אף האשמות ההדדיות שהושמעו היום משני הצדדים – בליבם הם עדיין רוצים באיחוד.

עבור אלי ישי איחוד כזה עשוי להוות קרש הצלה שיקפיץ אותו אל מעבר לחומת אחוז החסימה, אותו הוא מצליח לגרד עד עתה, ברוב הסקרים, רק מלמטה. גם עבור בן ארי עשוי איחוד כזה להיות מוצא של כבוד. למרות שהוא מסוגל לקיים את הבטחתו, ולהתאבד עצמאית.

מצד שני, לא ברור האם בן ארי מסוגל להביא אל השותפות הזו כמות משמעותית של קולות, מאחר וחלק גדול ממצביעיו מקרב חסידי חב”ד יצביעו ל’יחד’ גם בלעדיו. כך גם לגבי הציבור החרד”לי.

הערב פורסמה גם רשימת המתמודדים במפלגתו של בן ארי – אם וכאשר ירוץ עצמאית:

במקום הראשון – ד”ר מיכאל בן ארי, במקום השני – ברוך מרזל, במקום השלישי – בנצי גופשטיין מארגון להב”ה, במקום הרביעי – עו”ד איתמר בן גביר, במקום החמישי – יוני יוסף, במקום השישי – ישראל פינטו, ובמקום השביעי – השדרן שמואל בן עטר מ’גלי ישראל’.

בן ארי כבר רץ בעבר בניגוד לכל הסיכויים ואף השליך עשרות אלפי קולות לפח האשפה, לאחר שלא הצליח לעבור את אחוז החסימה (הקודם).

אירוע ההשקה שערכה הערב ‘יחד’ רק חידדה את התסכול בבית היהודי, שם התכנס כמעט באותה שעה מרכז המפלגה, כדי לאשר את הריצה המשותפת עם תקומה.

מצד אחד, איש אינו רוצה לקרוע קרע מול אורי אריאל וחבריו למפלגה ולהסתכן באובדן קולות ובקרע מול ציבור המתיישבים. מצד שני, כלל לא ברור האם תצליח תקומה להביא מצביעים עבור כל המקומות ששוריינו עבורה ברשימה. מאחר שחלק גדול מאוד מקולות החרד”ליים עשויים לנדוד אל מפלגתו של אלי ישי.

“אז על זה לשלם בשלושה-ארבעה מקומות ברשימה?” – תהו בבית היהודי.

גם ההכרזות בערב ההשקה הופנו נגד הבית היהודי. “אנחנו באמת לא מתנצלים. לא על התורה. לא על הזהות היהודית. לא על זה שאנחנו יהודים”, קרא יוני שטבון, מס’ 2 ברשימה, כשהוא מתייחס לקמפיין ה’לא מתנצלים’ של נפתלי בנט.

אל”מ במיל’ הרב משה הגר, אחד המועמדים ברשימה, סיפר: “אלי נלחם על ארץ ישראל ויוני נלחם על תורת ישראל”.

הרב אלי אדלר, מראשי מכינת עצמונה, הוסיף: “מה החידוש של תנועת יחד? אנחנו לא מתנצלים על התורה. זו הבשורה של תנועת יחד. מהערב הזה אנחנו יוצאים למהפכה גדולה”.

בעוד האיחוד מאושר ב’בית היהודי’, באירוע של ‘יחד’ נשמעו קולות ימניים יותר, כשברקע הרבה מאד כיפות סרוגות. אמירות כמו “אין לחנין זועבי מקום בכנסת ישראל”, מצד אלי ישי, ו”החלטנו יחד שבטי ישראל להקים את הבית של כלל ישראל, שלום, אחדות ארץ ישראל ושמירה על ארץ ישראל השלמה”.

wpid-img-20150126-wa0028.jpg

אל בן ארי הוא הפנה קריאה, כאמור, להצטרף אליו. “אנחנו חייבים לשמור על המחנה הלאומי. אסור לאבד את הקול. אני קורא שוב לד”ר בן ארי. האחדות חשובה”, קרא, כשבסתר ליבו הוא יודע עד כמה הוא חושש מכך שמפלגתו תצטייר כימנית קיצונית.

לש”ס, אגב, חבירה של ‘יחד’ לבן ארי תעשה רק טוב. גם כך המפלגה החדשה מצטיירת כשכפול של ‘תקומה’, קצת קשה להיזכר ולזכור שמוצאה מש”ס. אז נכון שבראשה עומד הגר”מ מאזוז, ובכל זאת, לאור רשימת הענק של הרבנים התומכים בש”ס, נראה שאין למפלגה ממה לחשוש.

חרדים, ש”סניקים של ממש, לא יזדרזו להצביע למפלגה החדשה, שהפכה לשעטנז בלתי ברור.

הבוקר פורסם כי גם העדה התימנית תתבקש להצביע למפלגת ‘יחד’, גם החרדים שבהם, ולשם כך אף מוכנה ‘יחד’ להעניק מקום ברשימה לנציג העדה. בין השאר, הוזכר שמו של סגן ראש עיריית אלעד ברק צברי כמועמד פוטנציאלי, אלא שהסתייגויות של רבנים תימניים מתמיכה ברשימה הרחיקו, כך נראה, את האופציה.

כך או כך, נצטרך להמתין כחודשיים כדי לראות האם קולות הסרוגים, שהריעו הערב ‘אלי, אלי, אלי’ יתורגמו לכדי ארבעה מנדטים בקלפי, או שמא ישליכו את כל חברי הרשימה המכובדים חזרה לביתם.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תכלס
    27/01/2015 09:01
    יוסף
  1. אני חושב שאלי ישי אם לא יעבור את אחוז החסימה הוא עשה את שגיאת חייו גם רץ לבד לאחר שהוצע לו מקום שני ברשימת ש”ס ושר בכיר כשעוד חצי שנה שר הפנים יהיה אריה דרע ושר הרווחה יהיה איציק כהן אלי ישי יישב בביתו החדש במשכנות האומה וישאל עצמו למה למה עשיתי את זה מה היה רע לי להתגמש קצת ולרוץ ביחד עם ש”ס וגם התעקשתי לא להתאחד עם עוצמה לישראל אקיצער אלי,עוד לא מאוחר יש עוד יומיים תאמין לי עדיף מאוחר מאשר לעולם לא הדלת פתוחה בפניך רק תבוא
    ש”סניק כאוב שאוהב אותך

  2. כולה 80 או 90 איש בכנס . לא יותר
    27/01/2015 09:21
    מיקי
  3. אם זו התקוה של אלי ישי, הוא בבעיה.

  4. גם אם לא עובר את אחוז החסימה אני
    27/01/2015 13:28
    יעל
  5. מצביעה למפלגה הזאת
    כי זאת דעתי ורצוני לייצג אותה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/01/2015 19:52

      שאר המפלגות או שימסרו את הארץ וישאירו את התורה או שימכרו את התורה ושלימות הארץ תהיה בגרונם. השילוב המנצח של התורה וארץ ישראל השלימה בראשות ר’ אלי ישי זה המתכון לבוחר שדעת תורה חשובה לו, גם אם לא יעבור את אחוז החסימה לפחות הצביע למען הדרך הנכונה.

  6. נאמנים
    27/01/2015 18:10
    דודי
  7. לא יעזור לך אלי אנו היחידים שנאמנים למרן ונאמן למרן בוחר שס

  8. ישר כוח אלי ישי
    27/01/2015 22:22
    אורן שגיר
  9. יחד תהיה הפתעת הבחירות
    העם איתך אלי
    אוהבים אותך