חמושים בטיל: תיעוד המחבלים מפריז • נעצר חשוד בבולגריה

האחים שביצעו את הטבח במערכת 'שארלי הבדו' שדדו תחנת דלק צפון מזרחית לפריז • בצילום ממצלמת האבטחה הם נראים ממלאים שקית עם מצרכים ונמלטים עם טיל • אזרח צרפת נעצר בבולגריה בחשד לקשר עם מחבלים שביצעו הפיגועים
שי וייספיש
כ"ב טבת התשע"ה / 13.01.2015 11:41

בולגריה עצרה אזרח צרפת החשוד בקשר למחבלים שביצעו את מתקפות הטרור בפריז. כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. אין לפי שעה פרטים נוספים.

בתוך כך, ימים ספורים לאחר שחוסלו שני האחים קואשי שביצעו את הטבח במערכת ‘שארלי הבדו’, בו נרצחו 12 בני אדם, נחשף תיעוד דרמטי ממסע ההימלטות שלהם, בו נראים שני המחבלים בתחנת דלק כשהם חמושים, בין היתר בטיל לאו.

על פי צילומי מצלמת האבטחה בחנות הסמוכה לתחנת הדלק שנחשפו באתר הצרפתי “Mediapart”, נראים השניים כשהם משוטטים ברחבי החנות, וממלאים שקית פלסטיק שחורה במצרכים. שני הרוצחים תועדו כשהם ללא מסיכות על ראשיהם, כל זאת בשעה שמצוד שבו השתתפו עשרות אלפי שוטרים מתקיים אחריהם.

שעות ספורות לאחר שוד תחנת הדלק, בעיירה המרוחקת 50 קילומטרים צפון מזרחית לפריז, נטשו האחים המחבלים את כלי הרכב שבו נסעו. חוקרי המשטרה מצאו במכוניתם בקבוקי תבערה ודגלי ג’יהאד.

מאוחר יותר חטפו המחבלים שריף וסעיד קואשי אדם נוסף והתבצרו עמו בבית דפוס בו חוסלו על ידי כוחות מיוחדים של משטרת צרפת.

בנוסף, התקשורת הצרפתית מדווחת על מחדלים לכאורה של שירותי הביון, במעקב אחר השניים.

מחבלים, פריז, שארלי

האתר צרפתי שפרסם את התמונות טוען כי שירותי הביון והמשטרה הצרפתית הכירו היטב את האחים קואשי והם אף היו נתונים למעקבים אך אשתקד החליטו שירותי המודיעין המקומיים להפסיק את המעקב אחר השניים מחוסר ראיות.

צבא צרפת הציב כ-10,000 חיילים במקומות רגישים בפריס ובכמה ערים גדולות אחרות. בין השאר, תוגברה האבטחה בבתי ספר יהודיים ובשכונות שרוב תושביהן יהודים.

רשת CNN דיווחה כי שמו של מבצע הפיגוע במרכול הכשר בפריס הופיע ברשימת החשודים בטרור של שלטונות ארצות הברית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות