ליברמן: החקירה מתואמת עם הבחירות, דורש הסברים

שר החוץ יוצא במתקפה חריפה נגד ההחלטה לחקור דווקא כעת את פרשת השחיתות: "מצפה מפרקליט המדינה לתת הסברים שמניחים את הדעת" • "פתאום דוד גודבסקי הפך לפצצה מתקתקת? האם פתאום דב עמד למכור סודות כמוסים של ישראל?"
יוני גרין
ו' טבת התשע"ה / 28.12.2014 11:04

יו”ר ‘ישראל ביתנו’, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לפרשת השחיתות בה מעורבים אנשי מפלגתו – ופתח במתקפה קשה על פרקליטות המדינה.

לטענתו, הפרקליטות הפכה את החקירה מסמויה לגלויה דווקא בזמן מערכת הבחירות, כדי לפגוע במפלגתו. עוד טען, כי הפרקליטות נוהגת באופן שונה כשמדובר בתיק הנוגע לראש הממשלה.

“אני חייב לציין שמה שצרם לי במיוחד זו תגובת הפרקליטות בנוגע למשפטו של מני נפתלי (-אב הבית של משפחת נתניהו-י.ג.). הפרקליטות הסבירה שבתקופת הבחירות צריך לנהוג ברגישות וזהירות ולהימנע מהשלכות פוליטיות של מהלכים משפטיים.

“היה מוזר מאוד שדווקא בנושא של ישראל ביתנו יש ההיפך – לחץ להרחיב ולהאיץ את החקירה.

“מעבר לזה שזה צורם, זה נראה כמו איפה ואיפה. אני מכיר את פרקליט המדינה שי ניצן ואני מאוד מעריך את האיש. אני מקווה לשמוע ממנו את חוות הדעת. מה, פתאום דוד גודבסקי הפך לפצצה מתקתקת? האם פתאום דב ליטוין עמד למכור את הסודות הכמוסים של ישראל?

“הגישה הזו כלפי הפרשה הנוכחית – האם היא נוגעת רק לישראל ביתנו? אני תומך בגישתה של סגנית פרקליטת מחוז ירושלים: צריך לדחות ומן הראוי לדחות את משפט מני נפתלי לאחר הבחירות, אבל יחד עם זאת הגישה ההפוכה של ישראל ביתנו היא דבר בלתי מובן. אני מצפה מפרקליט המדינה לנמק את זה.

ליברמן המשיך: “בימים האחרונים, נאלצתי לעבור על קטעי העיתונות והטלוויזיה. ראיתי ביום שישי את איילה חסון מאושרת בהתלהבות, מספרת על כך שעוד מאות נחקרים אמורים להגיע לחקירות. זה מה שראינו גם בכל כלי התקשורת האחרים.

“כלומר, מדובר במהלך מתוכנן ומתוזמן היטב. מדובר בחקירה שהיא מתואמת לחלוטין לרוח הזמנים של מערכת הבחירות. ממה שראינו בתקשורת, צפוי גל מעצרים נוסף, ועוד הדלפות. ההדלפות מכוונות ומגמתיות, כשהצד השני לא יכול להגיב ומנוע מלהגיב. לכן, זה בהחלט מעורר הרבה שאלות והרבה תהיות.

“עד סוף מערכת הבחירות, עד היום האחרון, כל יום יהיו נחקרים והדלפות, וזה ילווה אותנו לאורך החודשים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות