אלי ישי ב’המטה’: “גם אם בני הגר”ע יחתמו נגדי, אשאר כאח להם”

יו"ר 'יחד-העם אתנו' אמר בראיון לתכנית 'המטה' כי מיד אחרי הבחירות הוא מתכוון להמליץ על בנימין נתניהו לכהונה נוספת כראש ממשלה .• בטוח שמפלגתו תעבור את אחוז החסימה בגדול
כתב חרדים10
ו' טבת התשע"ה / 28.12.2014 14:06

חבר הכנסת אלי ישי, שהקים לפני שבועיים את מפלגת ‘העם אתנו, אמר אמש (מוצאי שבת) בתכנית ‘המטה’ של ערוץ 10, כי מיד אחרי הבחירות הוא מתכוון להמליץ על בנימין נתניהו לכהונה נוספת כראש ממשלה.

אחרי שהשר סילבן שלום הסביר בתכנית את השקפת עולמו באשר לנושא הגז במדינת ישראל, פנה המראיין, נדב פרי: אלי ישי, יש לך עמדה בנושא הגז?

ישי: “אם יש לנו גז במדינת ישראל אז לכל ילד יש חלק מהמניה הזו, למה עדיין יש לנו ילדים רעבים? צריך לראות איך אנחנו מבצעים את זה הלכה למעשה, לתרגם את זה מול העוני, מול הילדים הרעבים”.

נדב פרי (מביא את דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה: “הנחיתי להעלות את שכר המינימום ל-5000 שקל”)..

אלי ישי (חוזר לנושא הגז): “יש גז במדינת ישראל, צריך לתרגם את זה לכסף. גם בממשלה הקודמת דיברו על כמה מיליארדים זה יכניס ואיך זה יתן צמיחה…”

נדבר פרי: “הוריתי להגדיל… הנחיתי… תברך אותו…”

ישי: “אני מברך, השאלה אם זה יהיה בפועל או לא… בממשלה הנוכחית לא אישרו את זה כי זה לכאורה קמפיין בחירות. כשר התמ”ת העליתי כמה פעמים את שכר המינימום, הלכה למעשה, היה לי מאבק לא פשוט עם התעשיינים. צריך להעלות אותו דחוף, בין אם עושים את זה כקמפיין בחירות ובין אם לא.

“אם היה אפשר להכניס לאנשים שלא מתחילים את החודש עוד כמה שקלים לחודש, זה שווה. החברה בישראל, שני בני זוג עובדים, משכורת האמא לבד זה שכר לימוד, מעונות ובתי ספר, שכר האבא זה משכנתא…”

נעשה ניסיון להאשימו בכך שמפלגת ש”ס מייצגת משפחות שבהם רק האשה עובדת. “היום, בציבור החרדי”, משיב אלי ישי, “יש עלייה משמעותית בקרב התעסוקה. אני הכנסתי את האקדמיה לציבור החרדי… הייתי שר תמ”ת, השקעתי עשרות מיליונים בתעסוקה לחרדים, גם נשים וגם גברים, הצרה היא שהרבה גברים לא מתקבלים בגלל הזקן הארוך שלהם”.

לשאלה, מה יהיה הנושא המרכזי בבחירות הבאות, טוען ישי: “הנושא הביטחוני תמיד מככב, צריך שתהיה עוצמה מול החמאס ולא רפיסות. אבל הדבר שכואב ומציק לכל אחד במדינת ישראל זה העוני, גם בשכבות הביניים שקורסים כמו מגדל קלפים”.

נדב פרי: איפה עומדת המלחמה בין ש”ס למפלגתו החדשה של אלי ישי?

שרי רוט: “אני חושבת שלא צפינו שהיא תהיה כל כך עוצמתית. רק הערב שמענו על דבריו של חכם שלום כהן בערב שבת בבני ברק, אף אחד לא הקליט אבל הציטוט מצוטט: ‘הלכתי אתמול בערב, ראיתי מודעות ‘בכל ביתי נאמן הוא’, הוא צודק שהיה בביתו נאמן, אבל עכשיו כשהלך לבית הכסא הוא כבר לא נאמן’. זה ממשיך את ההתבטאות שאמר לגבי הרב עמאר כשרצה להיות רבה של ירושלים. גם אז אמר, הוא מחפש כסא… שילך לבית הכסא…

“אני לא מדברת נגד רבנים, אני בכלל לא מנסה לשפוט את מה שהם אומרים, אני רק אומרת שהמלחמה הזו עלתה מדרגה. הייתי בכנס היסוד של אלי, כשייסד את המפלגה שלו, בקושי יצאתי משם בחיים. בעלי שאל אם שלח אותי למסיבת עיתונאים בעזה בטעות או לרמדה רנסנס. זה היה ממש נורא”.

נדב פרי: אלי ישי, אומר נשיא מועצת חכמי התורה שהמפלגה שלך היא בית כסא…

אלי ישי: “חונכתי לכבד רבנים, כך חונכתי כך אנהג”.

שרי רוט: “ידעתי שהוא יענה כמוני…”

שאלה: האם שתי המחציות לא יקטינו את גודלו של השלם? זה אסון לימין אם אתה לא עובר את אחוז החסימה.

אלי ישי: “אתם חוסמים את העם כעת, עם כל הכבוד…”

שרי רוט: “אלי בטוח שיש לו עשרה מנדטים…”

אלי ישי: “אנחנו בעזרת ה’ נעלה, ונתחזק, ונצליח. ברור לי. עכשיו, אני מאחל לכולם שתהיה להם הצלחה גדולה. אבל אנחנו הולכים לדרך של מפלגה שמדברת ימין – עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, ערכים.

“אני הולך להיות בית לכולם, לציבור מסורתי, דתי חילוני כיפה סרוגה, כיפה שקופה. לגבי נשים, מה שרבנים יגידו לנו זה מה שיהיה”.

חנוך דאום: “אני באופן אישי יש לי סימפטיה אליך, זה שדרעי חזר והדיח אותך, סך הכול החזקת יפה את ש”ס, לא אהבתי את זה, אבל למה למכנה המשותף הנמוך ביותר? נגד זרים, בלי נשים…”

אלי ישי: “אחד מהעקרונות שלי לפעול בחוזקה נגד המסתננים”.

נדב פרי: אתה אומר שאתה ממשיך דרכו של הרב עובדיה, אבל בני ביתו של הרב עומדים לחתום נגדך.

שרי רוט: “הם עוד לא חתמו”.

אלי ישי: “אני הייתי קרוב לרב עובדיה, בניו בנותיו כאחים ואחיות לי, אני מבין את הלחצים שיש עליהם. אני אומר להם : גם אם תחתמו נגדי, אשאר כאח לכם”.

נדב פרי: מה זאת אומרת לחצים? מי לוחץ עליהם? אריה דרעי?

אלי ישי: “אני חושב שמלבד מה שאמרתי, כל מילה נוספת מיותרת”.

נדב פרי: סילבן שלום, אם אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה, אתם בצרות בימין.

סילבן שלום: “תראה. נכון לעכשיו, בכל הרכב ובכל קונסטלציה אנחנו מרכיבים את הממשלה הבאה”.

אלי ישי: (בחיוך) “אתה צריך להגיד, הוא עובר בגדול…”

סילבן שלום: “הוא עובר בגדול. הוא יעבור, רק עכשיו התחיל, ארבעה מנדטים ויעשה הרבה יותר, ויש אליו הצטרפות. אבל צריך להבין, ישבתי באולפן הזה ב-2009, קדימה עם 28 מנדטים אנחנו עם 27.  ואומרים לי, אתה לא מודה בהפסד?אמרתי להם, אתם לא מבינים במה מדובר”.

נדב פרי: אתה מתחייב אלי ישי שתלך רק עם הליכוד?

אלי ישי: “אני אמליץ לאחר הבחירות לנשיא המדינה על נתניהו להרכיב את הממשלה”.

נדב פרי: לא תלך בשום אופן עם מישהו אחר?

שרי רוט: “גם אם הגוש יהיה יותר גדול בצד השני?”

אלי ישי: “אני מאמין שכמו שאומר סילבן, נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה”.

הפרופ’ קמיל פוקס (שקלול סקרי סוף שבוע): “מספר מנדטים שווה לש”ס ולעם איתנו – 4 מנדטים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחרי הבחירות
    28/12/2014 14:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוא לא יהיה חבר כנסת

  2. אני יצביע ללאלי ישי רק שיתאחד עם בן ארי
    28/12/2014 17:18
    יוסי
  3. ביחד 7 מנדטים

  4. היא גדולה
    29/12/2014 00:31
    שרי
  5. שילוב מנצח של עיתונאית חרדית ממדרגה ראשונה ואיש דוברבאמת כמו אלי ישי

  6. האמת
    29/12/2014 08:18
    יוסקהלה
  7. בעזרת השם עוד יהיה המשך לגילויים של הגנסטר ״החרדי״ עוד יתברר שהוא איים על המרן השאלה אם הפנטים יראו את האמת ויתרחקו מהשקר של שקר ספרדי ר״ת ש״ס ויתחברו לאמת כפי שהיא בלי קשר לעדות הכנסת האחרונה מנתה מעל 30 חכי״ם דתיים ממפלגות שונות אם היתה ביניהם הסכמה ואחדות הכל היה נראה אחרת