סקר וואלה: הליכוד מתחזק ל-24, יהדות התורה רק 5 • אלי ישי עובר

על פי נתוני סקר מכון TNS שנערך עבור אתר וואלה, הליכוד עולה ל-24 מנדטים, בעוד הרצוג ולבני מקבלים 23 פרשת השחיתות הגדולה של ישראל ביתנו לא מזיקה לליברמן • ש"ס מדשדשת עם ארבעה מנדים
יוני גרין
ד' טבת התשע"ה / 26.12.2014 10:17

מסקר וואלה! חדשות ומכון הסקרים TNS, שנערך אתמול בלילה עולה, כי אילו נערכו הבחירות היום, היה הליכוד זוכה למספר מרשים של 24 מנדטים.

הזינוק של הליכוד בסקר מרשים, שכן השבועיים האחרונים היו חלשים עבור מפלגת השלטון, על רקע פירסומם של כמה דוחות שהצביעו על זינוק בממדי העוני.

עוד עולה מהסקר כי המפלגות החרדיות נחלשות, כאשר יהדות התורה מקבלת רק 5 מנדטים, ש”ס של אריה דרעי צונחת אל ארבעה מנדטים, ו’יחד-העם איתנו’ של אלי ישי מקבלת אף היא ארבעה מנדטים.

לפי הסקר, פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו כמעט ואינה פוגעת במפלגה של אביגדור ליברמן, והיא זוכה ל-10 מנדטים – ירידה של שני מנדטים בלבד בהשוואה לסקר הקודם של וואלה, שנערך לפני כשלושה שבועות. 

הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה בראשותם של יצחק הרצוג וציפי לבני מקבלת 23 מנדטים.

נתון נוסף בסקר: הבית היהודי יורדת בשני מנדטים מאז הסקר הקודם, ומקבלת 15 מנדטים, אבל עדיין ממוקמת במקום השלישי בפער גדול מכל יתר המפלגות.

מפלגתו של משה כחלון מקבלת  בסקר 10 מנדטים.

סקר

יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד מקבלת בסקר 8 מנדטים – שניים פחות מבסקר הקודם. מרצ מקבלת בסקר שישה מנדטים – מנדט אחד יותר לעומת הסקר הקודם.המפלגות הערביות, הצפויות להתאחד לרשימה משותפת אחת, מקבלות בסקר וואלה רק 10 מנדטים.
 בתוך כך, ברשימה המשותפת של הרצוג ולבני חדלו מקמפיין “רק לא ביבי”, שאפיין את תחילת מערכת הבחירות. זאת, ככל הנראה מתוך הבנה שבתסריט סביר למדי, תיתכן ממשלת אחדות של הליכוד והעבודה.
הסקר נערך על ידי מכון הסקרים TNS בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים מכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות