פינדרוס מאשים: קובי כחלון עוצר בניית גני ילדים ובית כנסת

פרסום ראשון: חבר מועצת העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, הגיש היום, באופן חריג, הצעה לסדר לישיבת המועצה, בה נאמר כי המועצה מחליטה לבנות גני ילדים ובית כנסת בשכונת גבעת מרדכי
שמעון ליברטי
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 16:32

פרסום ראשון: חבר מועצת העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, הגיש היום הצעה לסדר, לישיבת מועצת העיר הקרובה, ובה הוא דורש, להחליט על בניית גני ילדים ובית כנסת בגבעת מרדכי.

בדברי ההסבר, מפרט פינדרוס, את הפרשה שנמשכת כבר כמה שנים: “בתאריך 17.1.2012, התקיימה ישיבה עם ראש העיר מר ניר ברקת, ומנהל אגף מבני ציבור מר אהרן בן נון. בישיבה הזו שהתקיימה לאחר שנה של דיונים ובדיקות של אלטרנטיבות, הורה ראש העיר לדרג המקצועי לפעול לבניית גני ילדים למגזר החרדי בגבעת מרדכי, ולהקצות בית כנסת לתושבי האזור על גג גני הילדים”.

“מאז אותה ישיבה, ובמשך 3 שנים, מתנהלות אין ספור ישיבות עם ראש העיר, חברי מועצה, מחזיקי תיק מבני ציבור והיועץ המשפטי, כאשר הדבר נדחה שוב ושוב, מסיבות פוליטיות, בירוקרטיות, משפטיות וציבוריות”, טוען פינדרוס.

פינדרוס מאשים כי “לאחרונה, מתעכב הפרסום (שיש חוות דעת משפטית שאין בו צורך. הסוגרים במקור – ש.ל.),  במשך 3 שבועות מאחר שקובי כחלון, שלצור עצירת המודעה מתפנה מכל עיסוקיו בסיוע לאחיו, אינו מאשר את פירסומה”.

לאור זאת הוא מבקש להעלות לסדר הצעה בה נאמר: “מועצת העיר מחליטה להורות לדרג המקצועי לעשות כל פעולה נדרשת לבניה מידית של גני ילדים ובית כנסת מעליהם, וכן כל פעולה נדרשת להקצאת בית כנסת עבור תושבי גבעת מרדכי במגרש הציבורי ברחוב הלר, כולל באם יש צורך לפרסם מידית ו/או לדון בועדה המקצועית ו/או כל פעולה אחרת הנדרשת על פי דין”.

לדבריו, “הצעה זו באה לנסות לסיים, סאגה בלתי מסתיימת של 8 שנות סבל מתמשך לתושבי גבעת מרדכי”.

פינדרוס מכתב

הנקודה המרכזית בהגשת ההצעה היא, שבאופן חריג ונדיר, הצעה לסדר מגיעה מטעם חבר בקואליציה, שמשתמש בכלי אופוזיציוני. על פי הנהוג בעיריית ירושלים, חברי ההנהלה, שפינדרוס נמנה עליהם, המבקשים להעלות הצעות, מתבקשים להעלותם לישיבת ההנהלה, ולא לישיבת המועצה.

כעת מעניין לראות, מה יעשה ראש העיר ובעיקר הסיעות החרדיות, והאם הם יפילו את ההצעה, או שיגיעו להסכמה.

בשיחה עם חרדים10 אומר פינדרוס: “בדקתי 7 פעמים את ההסכם הקואליציוני, אין סעיף שאוסר עלי להגיש הצעה לסדר”.

תגובת עיריית ירושלים טרם נתקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות