לחץ מהשטח: “לא מצות של ‘כסא רחמים’, לא הילולות”

הסקרים המציגים כי 'יחד' של ח"כ אלי ישי מכרסמת בתנועת ש"ס, מעלים את הזעם של הפעילים בש"ס: "מי שמאמין במרן ובש"ס - שיחרים את כסא רחמים" • הרב חיים אמסלם: "צר לי מאוד על מורי ורבי הגר"מ מאזוז, שהצליחו לגרור אותו למאבק המכוער"
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 13:31

הסקרים האחרונים, המציגים כי ‘יחד’, המפלגה החדשה של ח”כ אלי ישי, מכרסמת גם בתנועת ש”ס, מעלים את הזעם בשטח של ש”ס.

הבוקר (חמישי), בקריאה ספונטנית של פעילים, מתבקשים מצביעי ש”ס ו”מי שמאמין במרן ובש”ס”, שלא לרכוש כבכל שנה מצות של ישיבת ‘כסא רחמים’, לא להשתתף יותר בהילולות שעורכת הקהילה, ויש אף מי שעצרו את הוראות הקבע למוסדות ‘כסא רחמים’.

כל זאת לאחר שמנהיגה הרוחני של הקהילה, וראש הישיבה, הגאון רבי מאיר מאזוז, מעניק את התמיכה למפלגה ולישי.

מי שעומד מהצד, באשר הוא טרם החליט לאיזו מפלגה יצטרף, וכואב את הנעשה הוא הרב חיים אמסלם.

לדבריו, “כעת, משהפילוג במפלגת ש”ס הפך לעובדה, כל כלי התקשורת עטים אחרי לשמוע את שיש לי לומר בעניין.

“אמנם מלחמת שסניקי”ם קשה מתרגשת ובאה על הצדדים, מלחמה כמו שרק הם יודעים לעשות, עם חרמות, גידופים, נאצות וקללות – מלחמה אשר עיקרה מאבקי שליטה ואגו ודחיקת האחד את האחר לפינה.

“צר לי מאוד על מורי ורבי הגאון רבי מאיר מאזוז שיחיה ויאריך ימים, אדם גדול וענק, בקי במכמני התורה, שהצליחו לגרור אותו למאבק המכוער, מאבק שאינו מתאים לו ולאופיו כאיש תורה, ומי כמוני המכירו, ומכיר מאידך את עדת שטופי המוח והפרחחים המוסתים, אשר אין להם כבוד אמיתי לתלמידי חכמים.

“רבים שואלים אותי איך זה שבאותה הנשימה שאני מרומם אותו על נס ואת תורתו, נטיתי מדרכו. אז התשובה היא, כי למען האמת, דרכי והשקפת עולמי יסודם בהשקפה כמעט זהה להשקפתו.

“אולם ברבות השנים, משנחשפתי לתורתו של האדם הגדול בענקים רבי יוסף משאש זצ”ל על שיטתו ופסיקתו ודרכו בקודש, שהיא מורשת גאוני מרוקו, מורשת של ציונות ואהבת וכבוד הזולת ללא גבול, כי ‘גדול כבוד הבריות שדוחה אפילו לא תעשה שבתורה’ – אחזתי בדרכו זו, דרך של מתינות ושכל ישר.

“ובאותה המידה שאני שותה בצמא את ספרי הרב משאש, אני הוגה בתורת רבי הרב מאזוז, ומצדי אין סתירה, כי התורה דרכיה נועם ונתיבותיה שלום, וכך תמיד היתה דרכם של חכמי ספרד, ולא לצעוק ללא הרף כמו תוכי ‘מרן’ ‘מרן’, בלא דעת ובלא תבונה”.

באשר לצד הפוליטי, אומר אמסלם: “כעת, משמערכת הבחירות יוצאת לדרך ותומכי ואוהדי עם שלם הרבים, כפי שמתברר מסקר פאנלס פוליטיק שהתפרסם ביום שלישי מראה תמיכה יצוקה לכל מפלגה אשר נחבור אליה, המתקרבת לשני מנדטים, ללא שיקלול אפקט החבירה עצמה שיכול לגדול עוד יותר – נצטרך בשום שכל להחליט על מקומנו”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לזלזל במרן מילא, לשים אשה בבלוק טכני מילא.
    18/12/2014 22:29
    חרדי
  1. אבל אשה מבית של גוים ששלחה אס אם אס בשבת לנפתלי בנט….. לאיפה הגענו???????????

  2. איזה תמימות....חחח
    25/12/2014 22:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אני באמת לא מבין את כל אלה. לא רוצים לקנות מצות ,כסא רחמים” שלא יקנו, ושלא ילכו להילולא. כאילו הם עושים טובה. אם הוא באמת אדם גדול שהולכים לאורו, הם לא יכולים להכתיב לו מה לומר ומה לעשות. הרב אמסלם טוען שהוא מכיר את הרב מאזוז וזה באמת נכון, אבל פלא עליו שטוען כי גררו אותו למאבק הזה. שילך לשמוע מה אמר הרב מאזוז בהקלטה שנמצאת באינטרנט. זה לא נגרר! אני הולך להצביע למפלגתו של אלי ישי. כי הוא ישר ונאמן. כי הרב מאזוז איתו. וכי אין לי למי להצביע באמת!