ש”ס בלחץ מאלי ישי: בכירים ניסו להיפגש עם הגר”מ מאזוז

למרות הניסיונות לשדר 'עסקים כרגיל', המפלגה החדשה של ישי מעוררת דאגה בצמרת ש"ס • בכיר ב'כיסא רחמים': "נעשו ניסיונות של בכירים בש"ס להיפגש עם הרב מאזוז, אבל מונעים זאת בכל דרך" • "כולנו מאוחדים. גם אם בן כזה או אחר, ימרדו בהוראת הרב" • "גדעון, בנו של הרב מאזוז, איש מובהק של דרעי. הוא לעולם לא יצביע למפלגה של אלי"
כ"ה כסלו התשע"ה / 17.12.2014 15:01

למרות הניסיונות לשדר ‘עסקים כרגיל’, הקמת המפלגה החדשה של אלי ישי, בנשיאותו של הגר”מ מאזוז, מעוררת דאגה רבה בצמרת תנועת ש”ס. הסקרים העגומים, והנזק שיצרו הפעילים המתלהמים גרמו לטלטלה במפלגה.

ח”כ בכיר אמר אמש לחרדים10: “אני מקווה שאלו לא יהיו התוצאות לאחר יום הבחירות. בקצב הזה אנחנו עוד עלולים להיעלם לגמרי מהמפה הפוליטית”.

ומה קורה בקהילת ‘כסא רחמים’, המעוז של הגר”מ מאזוז?

בכיר בקהילה מספר: “באופן כללי החצר נחלקה לשניים – עד השבוע. היו שצידדו בהקמת מפלגה על ידי אלי ישי, והיו ששללו את האפשרות. המעניין הוא כי מי ששלל את האפשרות היה דווקא הרב מאיר מאזוז עצמו, שאמנם הבין למצוקתו של ישי, אך לא ראה לנכון לגבות אותו בהקמת מפלגה”.

גם חברי הכנסת של ש”ס, כולל חמשת חברי הכנסת שתמכו בישי, לא חפצו במהלך של פילוג, כי אם במהלך של תיקון השורות תחת ההנהגה הקיימת או החלפתה ברוב קולות – תוך היצמדות למותג “ש”ס” ולתנועה שהקים הגר”ע יוסף זצ”ל.

מי שתמך בהקמת המפלגה החדשה היה אחיו של הגר”מ מאזוז, הרב צמח מאזוז, ידיד אישי קרוב של איש העסקים צבי עמאר, פטרונו של אלי ישי ומבעלי ‘קול ברמה’.

לקראת סוף השבוע שעבר הצליח הרב צמח לשכנע את אחיו – ראש הישיבה – והמפלגה יצאה לדרך. אל הגראי”ל שטיינמן נכנס אלי ישי רק כדי לקבל ברכה. הוא לא קיבל בחדרו כל אישור לפתיחת מפלגה חדשה.

הבכיר בקהילה: “בקרב הקהילה עצמה עדיין יש קולות סותרים. גדעון, בנו של הרב מאיר מאזוז, למשל, הוא איש מובהק של אריה דרעי, והוא לעולם לא יצביע למפלגתו של אלי. לעומתו, הרב מצליח, בנו של הרב צמח, תומך נלהב במפלגה החדשה”.

• האם המפלגה החדשה תסכסך פנימית את קהילת ‘כסא רחמים’?

“לא, ממש לא. אחרי שראש הישיבה הרב מאזוז אמר את דברו, כולנו מאוחדים. גם אם בן כזה או אחר, נכד כזה או אחר, פעיל שטח כזה או אחר, ימרדו בהוראת הרב – עדיין כולנו מאוחדים”.

הוא אף ממשיך ומספר: “בימים האחרונים נעשו ניסיונות של בכירים בש”ס להיפגש עם הרב מאזוז, אלא שהרב מצליח מאזוז ואנשיו, מונעים זאת בכל דרך”.

נזכיר, כי פחות מ-12 שעות לאחר מסיבת העיתונאים שערך אלי ישי במלון רמדה בירושלים, פורסם סקר ‘פאנלס פוליטיקס’ שנערך עבור ערוץ הכנסת, ממנו עלו נתונים דרמטיים לו היו הבחירות נערכות היום.

לפי הסקר קיים שיוויון בחלוקת המנדטים בין תנועת ש”ס בראשות ח”כ אריה דרעי, שקורסת ל-4 מנדטים בלבד, לבין הרשימה בראשות יו”ר ש”ס לשעבר שפרש, ח”כ אלי ישי, המקבלת אף היא 4 מנדטים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קמפיין נגטיבי
    17/12/2014 16:15
    שמעון ביטון
  1. קמפיין נגטיבי

  2. אלי ימשיך לעלות מעלה מעלה
    18/12/2014 12:34
    מרדכי
  3. בדוק הרחוב רוצה איש כזה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/12/2014 18:27

      רק שיקבל אותו ברחוב, לא בכנסת…