ביטול הבחירות והצטרפות החרדים? אריאל: “זה כמו קליע שיצא מרובה”

שר הבינוי טוען כי בבית היהודי התחמקו ממגעים לאיחוד:"אני חותר לאיחוד בין המפלגות, כמו הליכוד וליברמן" • על הברית עם לפיד: החרדים אשמים - ''המשא ומתן איתם לא צלח, ולא הייתה לנו ברירה"
נחמן גור
י"ג כסלו התשע"ה / 05.12.2014 11:58

השר אורי אריאל התייחס הבוקר (שישי) לאפשרות של הצטרפות הסיעות החרדיות כבר כעת לקואליציה וביטול הבחירות. לדבריו, קיימים סיכויים נמוכים מאוד לביטול הבחירות והצטרפות החרדים לממשלת נתניהו. “זה כמו קליע שכבר יצא מרובה”, אמר.

אריאל, המשתתף בכנס ‘גשר המיתרים’ במלון כינר, התייחס במהלך שיח עם עורך עיתון ‘בשבע’ עמנואל שילה, גם למתיחות בין האיחוד הלאומי לבית היהודי ואמר: ”המחלוקת בינינו היא על תפיסת חיים. אחד בנושא דת ומדינה ואחד בישוב הארץ.

“אני חותר לאיחוד בין המפלגות, כמו הליכוד וליברמן”, הבהיר שר הבינוי – ודחה את האפשרות שיתמודד בפריימריז של מפלגת הבית היהודי.

“בחירות מקדימות הן הדבר הכי מושחת שאני מכיר. מתרוצצים כספים שאסור שיהיו. זה מושחת כי אותם פוליטיקאים אומרים למה הם טובים והאחרים פחות טובים או רעים. אצלנו מרכז תקומה בוחר – וזה עדיף”.

אריאל מתח ביקורת על מפלגתו של נפתלי בנט, שלטענתו התחמקה מקיום מגעים בין שתי הסיעות בשנה וחצי האחרונות: ”לא קיימו את זה, כי חשבו שאנחנו נעלם. אני מקווה שהפעם זה יהיה אחרת”.

השר אורי אריאל התייחס גם לברית בתחילת הקדנציה עם יאיר לפיד, והאשים את החרדים בתוצאות: ”המשא ומתן עם החרדים לא צלח. הם לא נתנו הבטחות ולא הייתה לנו ברירה – או להיות בקואליציה או להיות בחוץ. יחד עם זאת אני בקשר רצוף עם החרדים. אני מקווה שיהיה שינוי בקצבאות הילדים.

באשר ליחס המזלזל של הסיעות החרדות כלפי הציונות הדתית ונציגיה בכנסת – אמר אריאל: “היו התבטאויות קשות ביותר. לא תופסים אדם בשעת צערו. חטפנו מהם גם בזמן הגירוש, אבל אנחנו בוודאי לא דברנו כך נגדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות