הגר”מ מאזוז באולטימטום: “אם לא תהיה אחדות – אמשוך ידי מש”ס”

ראש ישיבת כסא רחמים שיגר הערב מכתב לחבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני: "לעשות שלום אמיתי בין ר' אריה דרעי ור' אליהו ישי הי"ו, מתוך כבוד הדדי והסכמה מלאה" • "לצערי אם לא תהיה אחדות, אאלץ למשוך ידי מהתנועה"
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 21:18

הפילוג בש”ס: ראש ישיבת כסא רחמים הגר”מ מאזוז, שיגר הערב מכתב לחבר מועצת חכמי התורה הגר”ש בעדני, בו הוא מאיים כי אם לא תהיה אחדות בתנועה, הרי שהוא לא יתמוך בה.

המכתב נפתח בתנחומים על הרצחו של נכדו של הגר”ש בעדני, שלום אהרן בעדני הי”ד, בפיגוע.

והרב מאזוז עובר לפוליטיקה: “זה סוד גלוי שבימים האחרונים תנועת ש”ס הולכת ויורדת בסקרים, ולעומת זאת בנט צובר עוד ועוד מנדטים. ומלבד זה המחלוקות והוויכוחים אוכלים כל חלקה טובה בעוונות הרבים (עיין ערך דגל ועץ, קול ברמה ועוד, הסוגרים במקור – נ.ג.)”.

“לכן אני מציע לכבוד תורתו, שיציע הצעתי לפני חכמי המועצה, למען ישרור שלום במחננו, לעשות שלום אמיתי בין ר’ אריה דרעי ור’ אליהו ישי הי”ו, מתוך כבוד הדדי והסכמה מלאה”, כותב הגר”מ. 

הרב מאזוז משבח את אלי ישי:  “הן ידוע שהגר”ע יוסף זצ”ל התבטא על האחרון (אלי ישי – נ.ג.), בכתב ובע”פ, “בכל ביתי נאמן הוא”. ומכיר אני שאהוב הוא מאוד על הציבור, גם על החרד”לי וגם על החילוני. מתהלך בתומו צדיק ואומר על הן הן ועל לאו לאו, ואם יעבדו שניהם מתוך שיתוף פעולה בע”ה תהיה ברכה גדולה לכולנו”.

wpid-img-20141203-wa0091.jpg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות