הגראי”ל שטיינמן: להתחייב לנתניהו שלא תוקם ממשלה חילופית

שלושת חברי הכנסת של דגל התורה נפגשו הבוקר עם הגראי"ל שטיינמן ביחידות, על האפשרות של הקדמת הבחירות • גורם בכיר לחרדים10: "מרן אישר לח"כים להתחייב לנתניהו כי לא יתמכו כעת בקואליציה חילופית באם אכן יפזר את הכנסת וילך לבחירות. על אחרי הבחירות - אין סיכום" • ח"כ משה גפני: "שלפיד לא ישתמש בחרדים כדי לכסות על ערוותו"
שרי רוט ונחמן גור
ח' כסלו התשע"ה / 30.11.2014 12:04

שלושת חברי הכנסת של דגל התורה נפגשו היום (ראשון) בבוקר עם הגראי”ל שטיינמן בביתו שברחוב חזון איש 5 בבני ברק. הח”כים משה גפני, אורי מקלב, ויעקב אשר שוחחו ביחידות עם ראש הישיבה במשך יותר משעה.

הח”כים סירבו לומר ביציאה מה הייתה ההחלטה של הגראי”ל – האם להתחייב לבנימין נתניהו שלא להקים קואליציה חילופית ולהמליץ עליו בפני נשיא המדינה לאחר הבחירות כמי שירכיב את הממשלה, תמורת פיזור הכנסת והליכה לבחירות כבר עתה, כפי דרישת המפלגות החרדיות, אך אישרו כי השיחה התמקדה במשבר הפוליטי, האפשרות של הקדמת הבחירות והצטרפות לממשלה חילופית.

גורם בכיר בחזון איש 5 אמר לחרדים10, כי “מרן אישר לח”כים להתחייב לנתניהו כי לא יתמכו כעת בקואליציה חילופית באם אכן יפזר את הכנסת וילך לבחירות. על אחרי הבחירות – אין סיכום”.

ח”כ משה גפני אמר כבר הבוקר בראיון לרזי ברקאי בגלי צה”ל, עוד לפני הפגיש עם הגראי”ל, כי החרדים לי ימסרו לנתניהו התחייבות לתמוך בו אחרי הבחירות. “אין שום דיונים בעניין הזה”, אמר גפני בראיון. “לא היינו כמעט שנתיים במשחק וגם עכשיו אנחנו לא. אנחנו מחכים על הטריבונה לראות איך שהממשלה הזאת מתפרקת”.

גפני הוסיף: “הממשלה הזאת בגדה בציבור הבוחרים ובאזרחים. שלפיד לא ישתמש בחרדים כדי לכסות על ערוותו”.

“אנחנו מדברים כל הזמן, דרעי ליצמן ואני”, טען גפני, “מדובר על כולם יחד. יכולים לנסות לפלג אותנו אבל הם לא יצליחו. זה מוסמך לחלוטין”. גפני הוסיף: “אנחנו לא נקים ממשלה עם יאיר לפיד וזה ברור לחלוטין, אנחנו גם לא ניכנס לקואליציה איתו. אנחנו רוצים שהוא יעמוד מול הציבור ושיגיד מה הוא עשה בנושא הכלכלי ומה הוא הרוויח עבור אזרחי מדינת ישראל”.

בשבוע האחרון ערך גם ח”כ יעקב ליצמן סבב פגישות אצל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל וביקש לקבל את הכרעתם. על פי ההערכות, באגו”י נוטים להיענות להצעה של נתניהו.

הבוקר, במהלך ראיון לאולפן ynet עם אטילה שומפלבי נשאל ליצמן על אפשרות של הקמת ממשלה עתידית עם בנימין נתניהו, ועל משמעותה לגבי חוקי הגיור והגיוס – וענה: “אם רוצים אותנו בקואליציה יצטרכו להחזיר את השעון אחורה”.

ח”כ ליצמן סירב להתחייב שיהדות התורה תמליץ לנשיא בסיבוב הבחירות הבא על נתניהו כמי שירכיב את הממשלה, אך אמר כי הדברים תלויים בהתחייבויות שיספק להם הליכוד.

על התיאום מול מפלגת ש”ס, אמר ליצמן: “כל החלטה תתקבל בין יהדות התורה וש”ס ביחד. אנחנו מתואמים. אני מניח שאריה דרעי יתן את התשובה יחד איתנו”.

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי אמר אמש, בראיון לחדשות סוף השבוע בערוץ 2: “אני לא מוכן להתחייב מה יהיה אחרי הבחירות. אמרתי לראש הממשלה שאני לא נכנס לממשלת אחדות שלו, אנחנו רוצים בחירות. אם הוא הולך איתנו לבחירות אני מוכן לעשות איתו הסכם: ההסכם הוא שאם הוא בא לבחירות, אנחנו מתחייבים שלא נחליף את הממשלה הזאת, תוך כדי תרגילי אי אמון או תרגילים אחרים, נהיה נאמנים לו עד הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות