המחסל שיחזר: “הם רצו לעברי עם סכינים מגואלים בדם – ויריתי”

חוקר חוקר זיהוי פלילי במשטרת ירושלים שהשתתף בקרב היריות עם המחבלים, שיחזר את שאירע ברגעי האימה: "שמעתי דיווח בקשר על שמיעת יריות בהר נוף ונסעתי במהירות למקום. בכניסה הבחנתי בשני מחבלים חמושים רצים לעברי" • בבתי החולים מאושפזים שבעה בני אדם נוספים שנפצעו בפיגוע - שניים באורח אנוש • איש זק"א: "מצאנו זרוע של יהודי עם שבעה כריכות של תפילין בתוך שלולית ענק של דם"
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 12:53

רפ”ק א’, חוקר זיהוי פלילי במשטרת ירושלים, שמע הבוקר (שלישי) את הדיווח ברשת הקשר על הפיגוע בשכונת הר נוף, והגיע במהירות לזירה. הוא השתתף בקרב היריות עם המחבלים.

“שמעתי דיווח בקשר על שמיעת יריות בהר נוף”, שחזר השוטר את רגעי האימה, “הייתי בכניסה לעיר, משם נסעתי במהירות לזירת האירוע”.

“הבחנתי בשוטרים מגיעים לכניסה לישיבה, צמצמתי טווח תוך שאני מוודא שאין ירי נוסף מהגובה. הגעתי לכניסה לישיבה, הבחנתי בשוטר פצוע ירי ושני מחבלים עם סכיני מטבחיים מגואלים בדם ואקדח רצים לכיווננו, ביצעתי ירי לעברם עד שנוטרלו ואז נכנסתי עם שוטרים נוספים לסריקות בתוך הישיבה”.

הוא המשיך: “הדבר הראשון שעלה לי בראש זה הפיגוע של ישיבת ׳מרכז הרב׳, ניסיתי להיכנס פנימה עם השוטרים ותוך חילופי אש ניטרלנו את המחבלים”.

הפיגוע בבית הכנסת ברחוב אגסי בשכונת הר נוף החל לקראת השעה 7:00 בבוקר. דקה אחר כך התקבלו דיווחים אודות שמיעת יריות ברחוב אגסי.

ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע בבית הכנסת, לאחר ששני בני דודים, רסאן ועאדי אבו גמ’ל משכונת ג’בל מוכבר שבמזרח ירושלים – קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט, פרצו עם אקדח וסכיני קצבים לבית הכנסת והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית. במהלך האירוע נפצעו שני שוטרים מירי המחבלים, האחד באורח אנוש והשני באורח בינוני. שישה פצועים נוספים מאושפזים בבתי החולים.

מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, שיבח את פעילות השוטרים: ״פעלו באומץ רב ומנעו בגופם פיגוע קשה יותר. מדובר באירוע חמור וקשה, משטרת ירושלים תמשיך בפריסה הרחבה של השוטרים ברחבי העיר, מתן מענה מהיר לכל אירוע כפי שנעשה בפיגוע זה ובפיגועים הקודמים בעיר. אנו נפעל להשבת השקט והביטחון לעיר, באמצעות כוחות משטרה רבים״.

אלברט אלבוקעי, חובש מד”א שהגיע ראשון לזירה, סיפר: “התפללתי בבית כנסת סמוך בעת שהתקבלה הקריאה במוקד החובש הר נוף. מחוץ לבית הכנסת מצאתי נפגע ראשון פצוע בראש. הודעתי שמדובר באירוע חריג עם נפגעים רבים. בעקבות הדיווח הצטרפו מיד פרמדיקים וחובשים רבים. כוחות משטרה הגיעו לזירה מהר מאוד והחל ירי ולאחר מכן המחבלים נוטרלו. לאחר אישור המשטרה להיכנס לבית הכנסת טיפלנו בנפגעים רבים בדרגות פציעה שונות בהם לצערנו הרוגים”.

ד”ר ג’ויס מורל, רופאה תושבת השכונה, שהגיע אף היא לבית הכנסת לאחר ששמעה את הירי, שיחזרה את שאירע. “כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם כשהם ללא רוח חיים”, אמרה. “חלק מהנפגעים היו במצבים שונים, בהם קשה בינוני וקל. הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות. המתפללים מסרו לי כי המחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם עד להגעת כוחות משטרה שניטרלו אותם”.

איש זק”א תיאר לחרדים10 את מה שראה בזירה: “אני לא זוכרים זירה מסוג כזה. מצאנו זרוע של יהודי עם שבעה כריכות של תפילין בתוך שלולית ענק של דם. אלה תמונות שאנחנו זוכרים מקופות אחרות”.