הבן של הנרצח הי”ד זעק בבכי: “טאטע, מי יכניס אותי לחופה?”

אלפים ליוו את הקדושים שנטבחו בבית הכנסת בדרכם האחרונה • הלווית הגר"מ טברסקי הי"ד, יצאה מכולל 'תורת משה' • בנו בכה: "אבא, לא חשבתי שבגיל כזה אספיד אותך" • הלוויות הרב קלמן לוין, הרב אריה קופינסקי, והרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד יצאו מזירת הטבח • הגיס: "התחלת ללמוד זבחים ועלית לריח ניחוח" • בן: "מאמינים באמונה שלמה שזו גזירה משמים" • היתומים אמרו קדיש בבכי • גלריות ווידאו
יוני גרין
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 11:51

הטבח בבית הכנסת בהר נוף: הלוויות הקדושים, הגאון רבי משה טברסקי, הרב קלמן זאב לוין, הרב אברהם שמואל גולדברג, הרב אריה קופינסקי – ה’ יקום דמם, נערכו היום אחר הצהרים.

ההלוויה הראשונה הייתה הלוויתו של הרב משה טברסקי, שיצאה בשעה 14:00 מכולל תורת משה בסהנדריה, בראשו עמד, ומשם להר המנוחות.

הגר”ש אוירבעך, פתח את מסע ההספדים, ואמר כי הנרצח היה קדוש גם בחייו ולא רק במותו.

בנו של הנרצח הי”ד, ספד לאביו, כשהוא גועה בבכי מר: “טאטע, מי יכניס אותי לחופה, מי ירקוד איתי?”, זעק.

הבן סיפר על ההתמדה העצומה של אביו, על הדאגה שלו לבנים, והמסירות נפש לכל דבר מצווה.

בן אחר קרא: “לא חשבתי שבגיל צעיר כזה אצטרך להספיד אותך”.

בשעה 15:30 החלה הלוויתם של שלושת הקדושים, מבית הכנסת ‘בני תורה’ בהר נוף – להר המנוחות.

ההלוויה החלה בקריאת פרקי תהילים. לאחר מכן עלה להספיד רב הקהילה, הגאון רבי משה רובין. “עיני עיני יורדה מים”, פתח הרב רובין. “מסבירים המפרשים את הכפילות, שהעין בוכה ללא הפוגה. שרואים את האלמנות, את היתומים והיתומות, בוכים ללא הפוגה”.

הרב רובין ציטט את החפץ חיים, שמסביר את הכינוי של ישמעאל “הוא יהיה פרא אדם”, שישמעאל הוא פרא, שלא ניתן לעשות אותו בן אדם, תמיד הוא יישאר פרא ורוצח. “העולם לא רואים את זה, אבל מי שגדל על התורה, יודע שהם פרא”.

חתנו של הרב אברהם שמואל גולדברג הי”ד, ספד לחמיו, וסיפר כי הייתה לו אהבת תורה עצומה.” היה קונה כל ספר תורני שראה, ולומד אותו. היה לו אוצר ספרים של בן תורה, לא של בעל בית”.

הבן של הרב לוין הי”ד, ספד: “היינו אומרים לו אבא לך לישון, היה אומר ‘כן, כן’, וממשיך ללמוד עד השעות הקטנות”.

הבן ציטט את הגמרא על רבי עקיבא שסרקו את בשרו במסרקות של ברזל, ומת במיתת נשיקה.

“אבא, אתה התפללת בותיקין, באת רק לשאול שאלה את הרב, אנחנו מאמינים באמונה שלמה שזו גזירה משמים, כי אחרת לא היית מגיע למקום”.

“תהיה מליץ יושר עלינו”, סיים הבן בבכי.

הרב חיים קופינסקי, ספד לאחיו הרב אריה הי”ד, שאמר כי אחיו היה בעל חסד כמו אברהם אבינו, בצניעות ובענווה.

גיסו של הרב לוין הי”ד ספד: “חשבתי שאני מכיר אותך, אבל אתה קרבן עצום לה’, לאחרונה אמר לי שהחל ללמוד זבחים ועלה לריח ניחוח לה'”.

הגאון רבי זאב ברלין, ראש ישיבת גאון יעקב, בה לומד בנו של הרב קופינסקי הי”ד, הביא את דבריו חמיו, הגראי”ל שטיינמן: “דוד המלך אומר, קול ה’ בכח, כשרוצים לראות את קול ה’ אפשר לראות את זה בכוחו. אם היינו זוכים, היינו רואים את קול ה’ בהדר, אבל עכשיו שלא זכינו, אנו רואים ‘קול ה’ שובר ארזים’.

“אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, אבל צריך לדעת שהכל מחושב במידת הרחמים, הכל עטוף במידת הרחמים. בשנים האחרונות אנו עומדים קרובים לביאת המשיח, יותר מכל הדורות. מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח? חז”ל אומרים: ‘יעסוק בתורה וגמילות חסדים’, הקב”ה לקח מאיתנו קרבן ציבור כזה גדול, השאיר 24 יתומים, אני מדבר אל יקירנו אליהו וכולם. שלושה שותפים באדם, כשהקב”ה לוקח את האבא, הוא נותן כח יותר”.

אחרי  הספד זה יצא מסע הלוויות לעבר הר המנוחות. הרב לוין והרב גולדברג נטמנו זה לצד זה. הרב קופינסקי נטמן ליד בתו, שנפטרה בשנתה לפני כשנתיים.

ארבעה אנשים נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע שביצעו שני מחבלים בבית הכנסת. שבעה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע, שניים מהם באורח אנוש. שוטרים שהגיעו למקום חיסלו את המחבלים.

הפיגוע החל בסביבות השעה 7:00 בבוקר.

שני בני דודים, רסאן ועאדי אבו גמ’ל מהכפר ג’בל מוכבר שבמזרח ירושלים – קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט, פרצו עם אקדח, וסכיני קצבים אל בית הכנסת של ‘קהילת בני תורה’ והחלו לתקוף את המתפללים במקום שהיו באמצע תפילת שחרית.

שני שוטרי תנועה – שוטר שוטרת – שהיו באזור הגיעו לאחר כדקה למקום והחלו לנהל חילופי אש עם המחבלים. השוטר נפצע מירי בראשו, והשוטרת נפצעה ברגלה. אחרי כחמש דקות הגיעו שוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי (מז”פ) לבית הכנסת, ואחד מהם חיסל את המחבלים, תוך חילופי ירי.

הטבח בבית הכנסת

אלברט אלבוקעי, חובש מד”א שהגיע ראשון לזירה, סיפר: “התפללתי בבית כנסת סמוך בעת שהתקבלה הקריאה במוקד החובש הר נוף. מחוץ לבית הכנסת מצאתי נפגע ראשון פצוע בראש. הודעתי שמדובר באירוע חריג עם נפגעים רבים. בעקבות הדיווח הצטרפו מיד פרמדיקים וחובשים רבים. כוחות משטרה הגיעו לזירה מהר מאוד והחל ירי ולאחר מכן המחבלים נוטרלו. לאחר אישור המשטרה להיכנס לבית הכנסת טיפלנו בנפגעים רבים בדרגות פציעה שונות בהם לצערנו הרוגים”.

ד”ר ג’ויס מורל, רופאה תושבת השכונה, שהגיע אף היא לבית הכנסת לאחר ששמעה את הירי, שיחזרה את שאירע. “כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם כשהם ללא רוח חיים”, אמרה. “חלק מהנפגעים היו במצבים שונים, בהם קשה בינוני וקל. הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות. המתפללים מסרו לי כי המחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם עד להגעת כוחות משטרה שניטרלו אותם”.

איש זק”א תיאר לחרדים10 את מה שראה בזירה: “אני לא זוכרים זירה מסוג כזה. מצאנו זרוע של יהודי עם שבעה כריכות של תפילין בתוך שלולית ענק של דם. אלה תמונות שאנחנו זוכרים מקופות אחרות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ת.נ.צ.ב.ה
    18/11/2014 12:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עם ישראל התעוררו!!!!!!!!!!!!!!!! כולם צריכים להתחזק אנחנו החרדים צריכים לתת דוגמא לאחינו הטועים, לצערינו אנחנו מנסים להדמות להם והשם יתברך חייב לעורר אותנו. גם כן שאני הולכת ורואה את כל הפאות המסולסלות ואת הבגדים הצמודים והפרוצים ביותר, כל חלקי הגוף בולטים!! אז מה אם הגוף מכוסה.. אבל איפה הצניעות! איפה רבונו של עולם? זה מזעזע איך השם יתברך יכול לראות את זה ועוד מי דורש את זה?

    נשים תמימות טוענות “אני עושה את זה בשביל בעלי”!!! ועל זה ד’ כועס, זה הבושה שהבעל לא שומר את העינים שלו ומסתכל ברחוב, ורוצה שאשתו תהיה יפה ומושכת בושה!!! אלף פעם!!! אני פשוט מזועזעת שהשם ישמור את כל עם ישראל וכולם יזכו לעשות תשובה שלמה באהבה ובשמחה.

    הצדיקים הקדושים אמרו זה שנה אחרונה לפני ביאת משיח היא תהיה מאוד קשה וכדי לכולם לקפוץ על הרכבת של הגאולה עכשיו לפני שיהיה מדי מאוחר! אני אוהבת את עם ישראל אהבת נפש ומתפללת בכל יום על כולם ועלי שנזכה לעבור את העולם הזה בשלום בשורות טובות וגאולה ברחמים אמן! “אנחנו” צריכים לעשות משהו, זה ברור שזה מכוון אלינו מהשמים ודורש מאיתנו לתקן את מעשינו ובפרט לתקן הצניעות של משםחות “החרדים”, אם לא הבנתם אז אנחנו במלחמה גדולה! שומו שמים. השם תרחם עלינו מהר ומיד! אלוקים ישמור אותנו, והשם ינקום דמם, ה-ת-ע-ו-ר-ר-ו…

    כמה עצוב תנחומי למשפחות. “זה בדיוק כמו הטבח שאנחנו רגילים לראות באירופה”, מספר עד ראייה הנשים הםרוצות החרידים גרמו שארבעה גופות של יהודים חרדים, שהיו באמצע תפילת “שחרית”, עטופים בטלית ותפילין, היו שרועים על רצפת בית הכנסת, מתבוססים בדמם, לאחר שנטבחו בידי שני מחבלים שפלים.

  2. חייב לומר שלא הבנתי את המגיבה הקודמת, אבל בכל זאת
    18/11/2014 13:06
    דוד
  3. הלב רותח מזעם והמוח מסרב לקבל.
    כמה אכזריות בבני ישמעאל, כמו חיות – תמיד היו ותמיד יהיו.
    איזה תירוץ היה להם בפרעות תרפ”ט? גם אז אל אקצא הייתה בסכנה? ומה זה הקשקוש הזה בכלל? הכול התלהמות של חיות פרא שאין לה כל תכלית.

  4. מי האמיץ שיבוא
    18/11/2014 15:06
    noko
  5. ויחוקק חוק שכל מחבל שעושה פיגוע- הורגים את ההורים שלו