הראשל”צ: להעדיף ביכנ”ס עם מאבטח; הגר”ד לאו: אסור שהמחזה הזה יתרחש כאן

הראשל"צ הגר"י יוסף קורא לאבטח את בתי הכנסת בירושלים הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו: "מנהיגי הדת המוסלמית צריכים להשמיע קול ברור וחד משמעי שמגנה רצח, קורא לעצירת מעגל הדמים הנורא הזה בו רוצחים יהודים בבתי כנסת וברחובות העיר רק בשל היותם יהודים"
יוני גרין
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 09:29

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, התייחס לטבח שהתרחש הבוקר (שלישי) בבית הכנסת ברחוב הרב שמעון אגסי שבשכונת הר נוף בבירה: “המחזה הנורא של מתפללים מתבוססים בדמם עטורי טליתות ותפילין מזכירים לכולנו פרעות ופוגרומים שעברו בני עמנו לאורך הדורות”, אמר.

“דם יהודי נשפך כמים בחוצות ירושלים על לא עוול בכפם. נרצחים קדושים אלו מצטרפים לאחיהם שנעקדו, נטבחו ונרצחו בארץ ובעולם על קידוש השם”.

הוא הוסיף כי “מנהיגי הדת המוסלמית צריכים להשמיע קול ברור וחד משמעי שמגנה רצח, קורא לעצירת מעגל הדמים הנורא הזה בו רוצחים יהודים בבתי כנסת וברחובות העיר רק בשל היותם יהודים”.

הראשון לציון הגאון רבי  יצחק יוסף, קבע הבוקר בהוראה חריגה להימנע מתפילה בבתי כנסת שאינם מאובטחים.

בדברים שנשא בשיעור בבית הכנסת בו הוא מתפלל אמר הראשל”צ: “הטבח הבוקר מזעזע. על פי דין חובה על כל בית כנסת בעיר להציב מאבטח חמוש בפתחו, בתי כנסת שנמנעים מכך עוברים על איסור ‘לא תשים דמים בביתך’. עד שלא ישתנה המצב, אסור היום להתפלל בבית כנסת שאין בו מאבטח, התורה ציוותה עלינו ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. זה קודם לכל דבר אחר.

“אני קורא לרשויות לסייע בכך, בכל המקומות הציבוריים האחרים מוצבים מאבטחים, אין שום סיבה שבתי הכנסת יישארו חסרי הגנה”.

בלשכתו של הרב יוסף מיהרו להבהיר כי הרב פסק כי “על בתי הכנסת לפעול להצבת שמירה כמו כל מקום ציבורי אחר, ומצד ונשמרתם מאוד לנפשותיכם יש להעדיף להתפלל בבתי כנסת עם שמירה״.

לעומתו אמר הגר”ד לאו בראיון לגלי צה”ל: “אסור שהמחזה שקיים בחוץ לארץ בו יש מאבטח בכל בית כנסת, יתרחש כאן בארצנו. בכל רחבי הארץ יש בתי כנסת בהם ישנם חיים יהודים שוקקים של תורה, תפילה וחסד כל היום, ואסור שייפסקו בגלל כמה מחבלים צמאי דם.

“כוחות הביטחון יעשו את המוטל עליהם ואם ה’ לא ישמור עיר – שוא שקד שומר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות