עורכי הדין של אולמרט: אחת הקלטות של שולה ‘בושלה’

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר הגיש חוות דעת לבית המשפט, לפיה אחת הקלטות שהגישה שולה זקן 'בושלה', וכי ישנן בעיות רבות בקלטות אחרות - המטילות ספק באמינותן
נחמן וייס
כ"ה חשון התשע"ה / 18.11.2014 00:36

ההקלטות של שולה: מאז החלה חקירתה של שולה זקן, נחשפו שוב ושוב קלטות, בהן תועדו אמירות שונות של אהוד אולמרט, המעידות על מעשי השוחד, לכאורה.

אתמול הסתיימה החקירה הנגדית של זקן, והיום הגיש צוות ההגנה של אולמרט חוות דעת לבית המשפט, לפיה אחת הקלטות ‘בושלה’, וכי ישנן בעיות רבות בקלטות, המטילות ספק באמינותן.

את חוות הדעת כתב יואב זילברשטיין, מומחה שחזור מחשבים חקירתי, והוא קובע: “ממצאי השחזור מוכיחים חד-משמעית: עשרות הקלטות נמחקו”. לדבריו, 54 הקלטות נמחקו מהאייפון של זקן טרם נמסר למשטרה.

“המשמעות היא שהטלפון לא נמצא במצבו המקורי והוא עבר שינוי חומרתי שאת טיבו ומהותו אין לדעת”.

זילברשטיין הוסיף: “חלקים מסוימים מתוך המכשיר הוחלפו; ייתכן שהוא הורכב מחדש ועבר שינויים. לפריצת המכשיר משמעות רבה, הן מבחינת אמינות הראיות האגורות במכשיר והן מבחינת אבטחת המידע של המכשיר כנגד שינויים רצוניים או לא רצוניים”, כתב זילברשטיין.

“כמו כן, כשמתבצעת פריצה למכשיר, נעשים בו שינויים רבים שעלולים להקשות על יכולת שחזור המידע של קבצים שנמחקו ממנו ועצם פריצתו ועריכת השינויים בו עשויה לפגוע ביכולת השחזור של קבצים אלו”.

לטענתו גם המשטרה לא טיפלה בקבצים כראוי: “העתקת מכשיר האייפון לקויה וחלקית. הראייה לא נשמרה במצבה המקורי. קיימת חשיבות עצומה להחזקת הראייה המקורית ברשות המשטרה, ולא היה מקום להחזיר את מכשיר הטלפון למשתמשת.

“מהעתקת מכשיר האייפון שבוצע על ידי המשטרה ניתן ללמוד כי המשתמש סנכרן את המכשיר עם מחשב כשבוע לפני מסירתו למשטרה, ומחק מיד לאחר מכן עשרות הקלטות מתוכו”, קבע המומחה.

גם במהלך החקירה הנגדית טען עורך דינו של אולמרט איל רוזובסקי, כי זקן מחקה שיחות.

זקן הגיבה: “אני לא מחקתי הקלטות, אין לי מושג מי מחק. למחוק ולהעביר הקלטות זה גדול עליי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בישול קלטות
    18/11/2014 12:37
    ורד
  1. האם מישהו זוכר את הטענה של הפרקליטים ש”שמיעת עדותה של שולה זקן עלולה לזהם את ההליך המשפטי”, כל כך הרבה ניקיון, תמימות וזכות, והנה מישהו מבשל להם קלטת למסכנים הטהורים.