דיסקין על העימות בין צה”ל לשב”כ: “כילדי גנון”

ראש השב"כ לשעבר צופה נזק חמור מהעימות הפומבי בין הרמטכ''ל בני גנץ לראש השב"כ יורם כהן: "האווירה בין הארגונים וראשיהם משפיעה מאוד על התוצאות בשטח"
יוני גרין
כ"א חשון התשע"ה / 14.11.2014 11:58

ראש השב”כ לשעבר יובל דיסקין מתייחס הבוקר (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו לעימות הפומבי בין הרמטכ”ל בני גנץ וראש השב”כ יורם כהן.

“מודה שמאוד לא אהבתי את תכנית ‘עובדה’ האחרונה ואת העובדה שהשירות בחר את התכנית להצגת עמדתו בסוגיה הנמצאת עדיין בתחקירים שאני מקווה שעיקרי מסקנותיהם יובאו לידיעת הציבור”, כתב דיסקין.

“ברור כי אילנה דיין עשתה מבחינתה עבודה עיתונאית מצוינת ושיחקה כרצונה בשני הצדדים, שנראים כילדי גנון מתקוטטים ונעלבים. 

“לצערי ומניסיוני ייגרם נזק ואפילו חמור, משום שהאווירה בין הארגונים וראשיהם משפיעה מאוד על רמת השת”פ התוצאות בשטח”.

ראש השב”כ לשעבר גם מותח ביקורת  על מכתבו של הרמטכ”ל לשר הביטחון ולראש הממשלה. “הפטרונות והצביעות התקשורתית של צה”ל, שבאה לידי ביטוי במכתב התלונה של הרמטכל המלין בין השאר על חשיפת סודות על ידי השב”כ.

“עמוס הראל מציין את זה במאמרו המצוין (כרגיל…) ואני מצטט מהמאמר: ‘… פחות משכנעת היתה תלונתו על חשיפת מידע רגיש ושיטות פעולה מצד השב”כ בתוכנית. החששות הללו לא הפריעו לצבא לשתף את התקשורת בפרטי הפרטים של ההתנקשות בבכיר חמאס, אחמד ג’עברי, לפני שנתיים. ורק לפני שנה, ב’עובדה’, פורסמו הקלטות רשת הקשר הצבאית ממבצע ההתנקשות באבו־ג’יהאד, שם נשמע מפקד סיירת מטכ”ל בשם בוגי מתאר כיצד ירה ברב־המחבלים.

“אין לדעת אם מישהו בצבא בדק כיצד הגיעו הקלטות הללו לידיה של אילנה דיין, אבל ברור שהן הועילו למעמדו של יעלון בעיני חברי מרכז הליכוד יותר מעשרה ראיונות במוספי סוף השבוע”. סוף ציטוט.

ראש השב”כ לשעבר מתח ביקורת גםובו ביקורת על התנהלות השב”כ. “יש גם עוד זווית והיא הפטרונות והצביעות התקשורתית של צה”ל, שבאה לידי ביטוי במכתב התלונה של הרמטכ”ל המלין בין השאר על חשיפת סודות על ידי השב”כ”, טען דיסקין.

אמש, אחרי הודעת ההבהרה של השב”כ לפיה הארגון לא התריע ממלחמה ביולי אלא מפיגוע, הבהיר ראש השב”כ יורם כהן כי שב”כ “לא חוזר בו משום מילה שנאמרה בתכנית ‘עובדה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות