החרדים בטבריה זועמים: מירוץ אופנים ‘סובב כינרת’ יערך בשבת

הקהילה החרדית בטבריה זועמת: מרוץ אופניים 'סובב כינרת' יערך בשבת הקרובה תוך חילול שבת המוני • "כיצד העירייה נתנה את ידה? אפילו בתל-אביב אירועים כדוגמת אלה נערכים בימי החול"
נחמן וייס
כ' חשון התשע"ה / 13.11.2014 19:38

בקהילה החרדית בטבריה זועמים. הסיבה:  בשבת הקרובה צפוי להתקיים מירוץ אופניים.

המירוץ ‘סובב כינרת’ מופק על-ידי חברה פרטית, תחת חסות של חברות גדולות.

בקהילה החרדית ניסו לבטל את המירוץ גם באמצעות העירייה. עו”ד גלעד משאט שיגר מכתב לראש העיר, יוסי בן דוד, בו הוא קובל על חילול השבת – ומבקש לדחות את האירוע.

“לבד מכך שעריכת המירוץ ביום שבת תביא לחילול שבת המוני ובראשי חוצות, תוך פגיעה קשה ומיותרת ברגשותיהם של רבים מבני עירנו, יביא הדבר לשלילת האפשרות מהציבור שומר השבת והח”מ בכללם, מליטול חלק באירוע ייחודי זה, למרות שמדובר באירוע ספורטיבי וערכי, הפונה לכלל הציבור”, כתב משאט.

“לפיכך תמוה כיצד העירייה נתנה את ידה לעריכת האירוע ביום שבת”.

משאט מציין, שאפילו בתל-אביב אירועים כדוגמת אלה נערכים בימי החול.

“לפיכך כהמשך לדרכך המצוינת והראויה לשבח, אבקש ממך לפעול להעברת האירוע הנ”ל ליום חול, כדי שגם תושבי טבריה יוכלו להשתתף.  לחילופין אבקשך לדאוג שמסלול האירוע לא יעבור בעיר טבריה, כדי לחסוך מציבור שומרי השבת בעיר את החזיון הקשה של חילול שבת בפרהסיה”, סיים משאט.

הרב גבריאל חוברה, מעסקני הקהילה, אומר בשיחה עם חרדים10: “ניסינו בכמה דרכים לבטל את המירוץ הזה – ולא הצלחנו. כעת נתייעץ עם רבני הקהילה אולי להחרים את החברות שהעניקו חסות למירוץ”.

חוברה הוסיף, כי ככל הנראה יתקיים מעמד מחאה בשבת כנגד המירוץ.

ביקשנו את תגובת עיריית טבריה, אך היא לא נתקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות