10 חודשי מאסר לערבי שתקף רב בקזבלנקה • “פחדתי שיהרוג אותי”

הרב משה אוחיון היה בדרכו לבית הכנסת כאשר צעיר מקומי תקף אותו והחל להלום בו באכזריות • לפני שלשה ימים גזר בית המשפט בקזבלנקה על התוקף עשרה חדשי מאסר בפועל
אליעזר היון
י"ז חשון התשע"ה / 10.11.2014 14:36

 הרב משה אוחיון, מרבני הקהילה היהודית בעיר קזבלנקה, שהותקף על ידי תושב מקומי בימי מבצע ‘צוק איתן’, מספר שלושה ימים לאחר שבית משפט מקומי גזר על התוקף  10 חודשי מאסר – על הרגעים שעברו עליו.

“היה זה בדרך לבית הכנסת, לפתע התחילו להתקרב אליי מספר צעירים שהתחילו לקלל אותי. לא התייחסתי והמשכתי הלאה. לפתע הגיח אלי מאחור צעיר מוסלמי שתקף אותי חזק, בעט בי בצלעות ונתן לי אגרוף בפנים. הוא גרם לי לשבר באף וירד לי דם. ניסיתי להחזיר לו אבל הוא היה חזק ממני והמשיך לבעוט בי. היתה לו שנאה בעיניים. פחדתי שיהרוג אותי הוא אמר לי: ‘זה נקמה על מה שישראל עושה לאחים שלי הפלסטינים בעזה'”.

הרב המותקף ניסה לפנות לעזרת העוברים והשבים אך הם בחרו להתעלם מזעקותיו: “מה שהכי הכאיב לי הוא שהיו שם המון אנשים ואף אחד לא טרח לעזור לי ולמנוע את הפגיעה הפיזית בי. כולם ראו ושתקו. נפלתי על הרצפה וחטפתי מכה חזקה”.

הרב אוחיון סבל משברים באף, ומפגיעה קשה בצלעותיו.

בית המשפט בקזבלנקה הרשיע את התוקף, אולם יחד עם זאת זיכה אותו מקריאות אנטישמיות, היות ובקריאותיו הביע מחאה על פעילות ישראל ב’צוק איתן’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות