הפתעה בקנדה: משרד החינוך ויתר על לימודי הליבה בישיבה

ישיבת 'תורת משה', הפועלת מקוויבק מזה כ-60 שנה, עמדה בפני צו סגירה בעקבות סירובה לשלב לימודי חול מלאים כנדרש על פי החוק • אלא שאז באופן מפתיע הודיע משרד החינוך להנהלה: מוותרים על הדרישות
אליעזר היון
ט"ז חשון התשע"ה / 09.11.2014 13:00

לתשומת לבך, שר החינוך פירון: הרשויות בקוויבק שבקנדה הגיעו להסכמה עם מוסדות החינוך החרדיים  במחוז, כי הם לא יחויבו ללמוד את ‘לימודי הליבה’ הקנדיים, כפי הנדרש על פי החוק.

בקוויבק, הפרובינציה הגדולה בקנדה, קיים חוק כי כל מוסדות החינוך מחויבים להקנות לתלמידיהם חינוך כללי, הכולל לימודי מדעים, חשבון ועוד. בעקבות החוק, ביקשו הרשויות הקנדיות במהלך השנים האחרונות לסגור את ישיבת ‘תורת משה’ הפועלת במקום, מאחר שלימודי החול בה מתמצים ב-6 שעות שבועיות – הרבה פחות מן הנדרש על פי התקנון.

ישיבת תורת משה פועלת במחוז כ-60 שנה, ומספר תלמידיהם עומד על 150 נפשות. הניסיון הראשון להוציא צו סגירה לישיבה היה בשנת 2010, והתדיינויות משפטיות נערכו בין הצדדים.

אלא שבאופן מפתיע, הודיעה האקדמיה לחינוך, הפועלת כשלוחה של משרד החינוך, כי הם מקבלים את בקשת הישיבה, להותיר את המצב על כנו, זאת בתנאי שההורים יבטיחו להשלים את שעות החינוך הכללי מחוץ לשעות הלימודים. על פי המתווה שהתגבש, ייפגשו חברי הוועדה עם ההורים פעמיים בשנה כדי לבחון את יישום ההסכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות