על חודו של קול: בן ארי ובן גביר יתמודדו לכנסת • מרצ: נגיש בג”ץ

למרות עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפסול את בן ארי: ועדת הבחירות דחתה את העתירות שביקשו לפסול את יו"ר עוצמה יהודית • גם העתירה נגד בן גביר - נדחתה • יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, בחר לא להצביע • מרצ: "נגיש עתירה לבג"ץ"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר א' התשע"ט / 06.03.2019 17:35

ועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים לדחות את העתירה לפסילת התמודדותו של יו”ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, לכנסת ה-21.

יו”ר הוועדה, השופט חנן מלצר, בחר לא להצביע.

הועדה גם דחתה את העתירות שהוגשו בבקשה לפסול את עו”ד איתמר בן גביר ממפלגת ‘עוצמה יהודית’ מלהתמודד לכנסת.

16 חברי וועדה תמכו בדחיית העתירה ו-15 התנגדו.

יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג, על החלטת ועדת הבחירות: “ההחלטה הפוליטית המביכה של הוועדה שהחליטה להתעלם מעמדת היועץ המשפטי ולהציל את הכהניסטים היא אות קלון על הכנסת. אנחנו נגיש עתירה לבג”ץ”.

בן ארי דיבר אחר הצהריים בפני הוועדה והשיב לעתירות הקוראות לפסול אותו מלהתמודד לכנסת ולהחלטת היועץ המשפטי לממשלה להמליץ לוועדה לפסול את מועמדותו.

“אני האיש המסוכן שהיועמ”ש חושב שהוא לא יכול להיות בכנסת ישראל? אני, שהבן הבכור שלי עומד בסוף מסלול בגבעתי, שהבן שלי מתגייס עוד שלושה שבועות למסלול סייעת שריון? זו המסה הקריטית של הראיות?”, תהה בן ארי.

הוא הוסיף: “יש לי תשעה ילדים. שניים מהם קרויים בנימין וטליה. בנימין בנו של מורי ורבי הרב כהנא הי”ד שנרצח על ידי איש אל-קאעידה”.

הוא פנה לחברי הוועדה: “רבותי, אני לא גזען. ודאי ודאי ולא האשמות מכוערות אחרות. אפשר להפוך את בן ארי למטורף. אולי אפשר להתייחס לדברים שאני אומר בצורה ברורה וקוהרנטית. יש כאן באופן שיטתי הוצאה של דבריי מהקשרם”.

הוא הבהיר: “אני מדבר רק על מי שלא נאמן למדינה. מי שנאמן לנו שיישאר פה. מי שלא נאמן לנו צריך ללכת מפה. אני מדגיש גם היום: הערבים שנאמנים למדינת ישראל, אין לי בעיה איתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות