אנטישמיות בירושלים: ציור של צלב קרס באוניברסיטה העברית

ציור גדול של צלב קרס התגלה בתא השירותים שבבנין האוניברסיטה העברית • 'אם תרצו': "העובדה שסטודנטים צריכים להיתקל בסמל נאצי, גזעני, מזעזעת" • ההסתדרות הציונית: "כמות צלבי הקרס לא מביישת את כמות כוכבי השמים"
אליעזר היון
י' חשון התשע"ה / 03.11.2014 10:37

אנטישמיות גם בלב האקדמיה העברית: על רקע האלימות הגוברת בירושלים, הבחינו אמש סטודנטים באחד מתאי השירותים בקמפוס בציור צלב הקרס. בתגובה שלחה תנועת ‘אם תרצו’ באוניברסיטה בקשה להנהלת האוניברסיטה לטפל מיידית בגילויי אנטישמיות בקמפוס.

“העובדה שסטודנטים צריכים להיתקל בסמל נאצי, גזעני, במוסד שאמור להיות מעוז סובלני של חשיבה הומאנית וביקורתית, מבהילה ומזעזעת. מיותר לציין שבאוניברסיטה העברית שבמדינת ישראל אין מקום לגילויי אנטישמיות מבחילים מעין אלו, ועל כן אבקש את טיפולך המהיר”, נכתב בפנייה לרקטור האוניברסיטה.

 ד”ר רונן שובל, מייסד תנועת ‘אם תרצו’: “לנוכח הסתה ורדיפת יהודים באוניברסיטה שמעיד על התופעה של ההסתה האנטי ישראלית בחסות התאים הערבים אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה בפרט ולשירותי הביטחון בכלל לפתוח בחקירה ולמצות את הדין עם העבריינים. פעולה זו הינה תג מחיר לכל דבר ועניין ואין להקל ראש בתופעה שעלולה להוביל לאלימות נגד סטודנטים יהודים. זו קריאה ברורה לרצח יהודים, הכתובת כבר על הקיר”.

יצויין כי לפני מספר חודשים מסרה ההסתדרות הציונית העולמית כי “דגלי אש”ף וכתובת ‘פלסטין רק לערבים’ צוירו בעיר דוד בירושלים. גל פשעי השנאה כנגד ישראל נמשך בכל רחבי הארץ. כמויות דגל אש”ף, צלבי הקרס וכתובות הנאצה שרוססו כנגד יהודים, לא יביישו את כמות הכוכבים בשמיים”.

צלב קרס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות