דדון דקות לפני הרצח: “אמאל’ה אני לא נושמת. המונית מפחידה”

הבוקר נפתח שלב הראיות במשפטו של החשוד כרוצחה של שלי דדון, נהג המונית חוסיין ח'ליפה, במהלך הדיון השמיעה התביעה את הקלטת השיחה האחרונה של דדון לבת דודתה, טל פרץ, בעת הנסיעה במונית
ט' חשון התשע"ה / 02.11.2014 13:04

הבוקר נפתח שלב הראיות במשפטו של החשוד כרוצחה של שלי דדון, נהג המונית חוסיין ח’ליפה, במהלך הדיון השמיעה התביעה את הקלטת השיחה האחרונה של דדון לבת דודתה, טל פרץ, בעת הנסיעה במונית. שיחה שהייתה אסורה לפרסום במסגרת החקירה.

בני משפחתה של דדון בכו תוך כדי השמעת השיחה, שארכה כדקה.

דדון: “הלו. מה קורה? בסדר? איפה את?”

פרץ: “אני בהליכה. אני אחזור אלייך כבר”

דדון: “רגע, תקשיבי”

פרץ: “מתי יצאת?”

דדון: “אמאל’ה איזו מונית מפחידה – יצאתי ברבע לשבע, אני לא נושמת”.

בשלב זה נשמעו בקו קולות חנק.

התביעה הציגה את השיחה בכדי להוכיח כי דדון עלתה למונית. “המנוחה ניסתה להשאיר את בת דודתה שבהליכה ונמצאת על הקו. היא מנסה להשאיר אותה על הקו”, טען בדיון רפ”ק עו”ד אייל הררי, שעמד בראש הצח”מ.

הררי, שמכהן כראש מחלק רצח בימ”ר צפון, אמר בעדותו כי “לבושה של דדון היה מלא, איש לא ניסה להוריד ממנה את הבגדים, הבנתי שלא היה ניסיון אונס. העלינו כמובן אפשרות שזה שוד שהסתבך.

“בשלב זה, כמה שעות לאחר האירוע, אחת מבנות דודתה השמיעה לי את השיחה שהוקלטה” תיאר הררי.

בעדות תיאר הררי את דרכי החקירה, כולל איסוף מידע מכספומט, מצלמות אבטחה ונהג האוטובוס עליו נסעה מעפולה.

מן העדויות עולה כי דדון ירדה מהאוטובוס בכיכר מרכזית במגדל העמק, סמוך למרכז הקניות “פרץ סנטר”. בדקות שלאחר מכן היא לא נראתה במצלמות האבטחה, ועל כן – בשלב החקירה – החלו לתחקר נהגי מוניות.

המשטרה גילתה – על סמך ניתוח של חברה חיצונית – כי דדון כתבה את המילה “מונית” בטלפון הסלולרי ולאחר מכן הייתה התייצבות בפעילות. מספר דקות לאחר מכן הייתה “קפיצה” בהעברת הנתונים מהסלולרי, כאשר דדון נכנסה למייל על מנת לברר את כתובת היעד.

עשר דקות אחרי השיחה עם בת הדודה, גילתה המשטרה כי הנייד נמצא במקום בו אין שימוש. “הצלחנו לטייב את צילומי מצלמות האבטחה וכך להגיע לשלוש ספרות מתוך הארבע של המונית, ובמצלמה של ‘פרץ סנטר’ נתפסה מונית סקודה בעלי אותם מאפיינים מתחילה בנסיעה מהכיכר לכיוון שמתיישב עם המידע הסלולרי” אמר החוקר. “השיחה האחרונה עם בת דודתה בוצעה מרחק קרוב לזירת הרצח עצמה”.

התביעה, בראשות תובעת ממחוז צפון, עורכת הדין אילנה ירושלמי, אמרה בפתח הדיון כי הנאשם מסר בחקירה פרטים שלא היו ידועים אפילו לחוקרי המשטרה והשב”כ. “תולדת השרשרת המסודרת של הראיות תביא להרשעתו מעל לכל ספק סביר”.

בזמן פתיחת המשפט נערך עימות מילולי בין המשפחות, בסיומו פונה אביה של דדון לקבלת טיפול רפואי אחרי שחש ברע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות