היומונים החרדיים נזכרו לדווח על הבחירות: מי אשם בהפסד?

ביום שאחרי ניצחון הדיל אותו רקחו ניר ברקת ונפתלי בנט, נזכרו ביומונים החרדיים לדווח כי התקיימו בחירות לרבנות ירושלים • בעוד היומונים החסידיים ו'הפלס' מדווחים בלקוניות על התוצאות, 'יתד נאמן' מגלה סימני זעם
יוני גרין
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 10:48

אחרי שאתמול הם התעלמו בהפגנתיות ממערכת הבחירות לרבנות ירושלים, ומנעו מהקוראים אפילו דיווח בסיסי, ביום שאחרי היומונים החרדיים מדווחים על בחירתם של הרבנים הראשיים החדשים של ירושלים – הרבנים הגאונים הראשל”צ שלמה עמאר ואריה שטרן – כאשר כל עיתון מדווח על האירועים מנקודת מבטו הצרה.

‘המודיע’, ביטאונה של חסידות גור, שהיה היחידי שדיווח אתמול במספר שורות על הבחירות הצפויות, מדווח בלקוניות: “הגוף הבוחר בחר אתמול את שני הרבנים הראשיים לירושלים”. בכותרת המשנה מודגש כי “מתוך 48 חברים בגוף הבוחר, רק 12 נציגים הם נציגי בתי הכנסת; היתר נציגים של המערך הפוליטי”.

 בכתבה מודגש כי הבחירות – בהם ניצחו הרב הראשי לשעבר והראשון לציון רבי שלמה משה עמאר ורבי אריה שטרן – התקיימו לאחר דחיות ארוכות ועימותים משפטיים ופוליטיים שמשכו 11 שנים, וכי לקראת הבחירות נרקחו ‘דילים’ פוליטיים ונשכרו יחצ”נים שעמלו ללא לאות להוביל לבחירת המועמדים שהם חפצים ביקרם.

 ב’המבשר’, ביטאון סיעת ‘שלומי אמונים’, מתייחסים להפסד של המפלגות החרדיות תחת הכותרת: “בעקבות הדיל שנרקם בין ברקת לבין בנט: הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן נבחרו לכהונת הרבנים הראשיים לירושלים”.

בכותרת המשנה נכתב העיתון  כי יהדות התורה התגייסה למען בחירת הרבנים לאו ואליהו, אך בשל הרכב הגוף הבוחר – הבחירה כשלה.

“רבני ירושלים הביעו תקווה כי הרבנים שנבחרו יזכו לקדש שם שמיים ויפעלו למען קודשי היהדות ועניני הכשרות והדת לתפארת העיר ירושלים”, כותב ‘המבשר’ ובכך רומז כי אינו שולל לחלוטין את התוצאה.

בעיתון מצוטט חבר מועצת העיר יעקב הלפרין, נציג סיעת ‘שלומי אמונים’ בגוף הבוחר: “כל ארבעת המועמדים המובילים היו ראויים לתפקיד, וייתכן שאם הייתה יותר אחדות ניתן היה להביא לבחירת רב אשכנזי חרדי לירושלים”.

ב’הפלס’, ביטאון מפלגת ‘עץ’, מדווחים על הבחירות בעמ’ 7, תחת הכותרת: “אתמול התקיימו הבחירות לרבנות העיר ירושלים”. גם כאן הידיעה לקונית: “בתום ספירת הקולות הוכרז על בחירת הרב הראשי האשכנזי הרב אריה שטרן והרב הראשי הספרדי רבי שלמה משה עמאר”.

לעומת הדיווח הלקוני ביומונים החסידיים ובמתחרה הליטאי, העיתון ‘יתד נאמן’, ביטאון דגל התורה – שכשלה כישלון חרוץ במערכה – מדווח על הבחירות בעמוד 2, כאשר תחת הכותרת ‘נבחרו רבנים ראשיים לירושלים’ נכתב: “קדמו לבחירות הסכמים מפלגתיים ודילים פוליטיים יחד עם ראשי מפלגות חילוניות וד”ליות שפעלו במערכת הבחירות הנוכחית בחסות בג”ץ. תוצאות הבחירות היו צפויות מראש לנוכח ההסכמים הפוליטיים המובהקים בין הגופים והאישים השונים, שעשו הכל על מנת למנות את חברי הגוף הבוחר הנוכחי.

העיתון מציין עוד, כי “היהדות החרדית ניסתה לאורך כל התקופה למנוע בכל דרך את הרכב הגוף הבוחר המזוהה באופן מוחלט עם מובילי המגמה לבחירת רבנים ציוניים”.

העיתון גם מצהיר על המגמה הצפויה ביחס לתוצאה: “יצוין כי בימים הקרובים יקבלו נציגי הציבור החרדי את הנחייתם והוראתם של מרנן גדולי ישראל שליט”א כיצד לנהוג לאור תוצאת הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות