אם החרדים ירצו מלחמה – יקבלו מלחמה • חיים פאלק מדבר

"היעד הבא הוא בת ים, וגם שם החרדים יצטרכו לשבת איתנו כדי להגיע להבנות" • "אנחנו בשום אופן לא סוגרים את הדלת בפני הציבור החרדי. לא ננהג כמנהג שנהגו הם" • "אבל אם לא יגיעו, אמשיך את התהליך בלעדיהם ונביא לבחירת רבנים ציוניים, ללא חרדים" • חיים פאלק, הזרוע המבצעת של הרב אלי בן דהן, והאיש שבגללו הצליחו לבחור רבנים בירושלים, מדבר
בן-ארי בועז
כ"ח תשרי התשע"ה / 22.10.2014 18:17

חיים פאלק. זה השם שאתם צריכים לצרוב בזיכרון שלכם.

פאלק, עוזרו של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הוא האחראי מטעם סגן השר על ביצוע הליכי הבחירות של רבני ישראל בערים השונות – ועל הצבתם של רבני הציונות הדתית כמתמודדים.

הוא החל את משימתו בעיר ירוחם, שם  הוביל לבחירתו כרב הראשי של הרב יצחק שלו, איש הגרעין התורני בעיר. אמש הוא רשם לעצמו עוד וי, כאשר הצליח להביא לבחירת רב ראשי לירושלים ציוני ש”כרסו מלא תורה ופוסקים”, כהגדרתו.

בדרך, לפני חודש וחצי, היה עוד ניצחון: בנתניה נבחר מועמד הציונות הדתית, הרב קלמן בר,  שגבר על הגאון רבי משה חיים לאו בשני קולות.

“התהליך החל”, אומר פאלק בראיון שהעניק לחרדים10, “לפני כשנה, אז נקראתי אל הדגל לעבוד עם הרב אלי בן דהן, על מנת לשנות את פניה של הרבנות ברחבי הארץ”.

אחרי שנים של יובש, לאחר שרבנים שגדלו במוסדות ציונים דתיים, לא הצליחו להיבחר, הוביל פאלק, בין היתר, מהלך של התקנת תקנות חדשות לבחירת רב עיר. לפי התקנות, הגוף הבוחר ייצג את כלל המגזר הירושלמי, כולל נשים, כפי דרישת בג”ץ.

“נעשה מאמץ בעזרת השם להביא לשילוב של רבנים של הציונות הדתית. והנה הקדוש ברוך הוא זיכה אותנו, שאחרי מאמץ כמעט מהפכני – ירושלים זכתה ברב שגדל בישיבת ‘מרכז הרב’, שהוא ראש מכון ‘הלכה ברורה’, שנבחר יחד עם רב חרדי”, הוא אומר.

“אני חושב שזו ברכה גדולה, והתהליך הזה התחיל בכך שאנחנו – בחיוב של בג”ץ – שינינו את התקנות, ובנינו גוף בוחר בצורה שונה  – דבר שעלה פעם נוספת בבג”ץ, לאחר שקבוצות חרדיות שונות, הלינו על כך שמדובר בגוף שלא נראה להם הגון.

“לשמחתינו, בג”ץ אישר את המבנה החדש, ואני חושב שזו בעצם בשורה לבאות – למקומות אחרים, שבהם יהיו הצבעות מכאן ולהבא, ובעזרת השם נצליח לשלב רבנים, שגם אם כיפתם סרוגה – ראשם מלא תורה וכריסם מלאה בשס ופוסקים, והם יוכלו להטיב עם הציבור.

“אני חושב שאנחנו בשום אופן לא סוגרים את הדלת בפני הציבור החרדי.

“אנחנו נשתדל לא לנהוג כמנהג שנהגו הם עד שהגענו לפה, ובעזרת השם – אם ישתפו איתנו פעולה, ידינו מושטת לשיתוף פעולה. אם לא ירצו, ויבחרו בהתמודדות בכל מקום, אז תהיה התמודדות בכל מקום.

“אני אומר לכם”, אמר פלאק בהמשך, “היעד הבא הוא בת ים, וגם שם החרדים יצטרכו לבוא ולשבת איתנו, כדי להגיע להבנות על רבנות מוסכמת. במידה והם לא יגיעו, אני אמשיך את התהליך בלעדיהם – שיביא לבחירת רבנים ציוניים למשרות הרבנות, ללא חרדים”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את זה אומר מי שמפלגתו גזלה לחם מהילדים שלי?
    22/10/2014 20:24
    החרדי נתי
  1. את מי אתה אוהב יותר? את החילונים או את החרדים?

  2. אתה לא עוסק בתורה,אתה גולש באינטרנט
    22/10/2014 20:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לחרדי נתי עם היית עוסק בתורה ניחא, אבל כבודו גולש באינטרנט אז תצא לעבוד ולפרנס את משפחתך.

    ואני גם חרדי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   23/10/2014 01:43

      אתה גם לא חרדי וגם טיפש וכי מי שגולש קצת בשעות הפנאי לא יכול להיות אברך זה כבר ממש טפשות ורשעות