גנץ: חרדים, אתם פטריוטים. אל תחכו לחוק, גיוס עכשיו!

השר נשא הצהרה מיוחדת על חוק הגיוס: "זה לא עניין של בית המשפט אלא של מנהיגים" • "אפשר להכפיל את היקפי המשרתים החרדים ולגייס אלפים כבר השנה" • "לתורה וללימוד היה ויהיה חלק גדול בשמירה על עם ישראל. יהיו עילויים שימשיכו ללמוד, ורבים ישרתו במקביל ללימודים"
אריה ריבקינד
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 16:59

השר בני גנץ התייחס אחר הצהריים (שני) בהצהרה מיוחדת לחוק הגיוס.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

גנץ אמר: “מתוך הצורך הלאומי ואחריותנו, נביא את חוק שירות ישראלי להצבעה בשבוע שבו יובאו להצבעה החוקים להרחבת שירות החובה והמילואים, שאותם יש להגביל כהוראות שעה. אנחנו מאמינים שכפי שיש לחוק תמיכה ציבורית רחבה, תהיה לו גם תמיכה פרלמנטרית חוצת מפלגות, ונצביע עליו ברוב גדול מאוד. אם לא נקדם את החוק ואת התהליך כולו, לא נוכל לשמור על צורכי הביטחון והחברה לאורך זמן”.

לדבריו, “כל חלקי החברה צריכים לקחת חלק בזכות לשרת – נביא את חוק שירות ישראל להצביע במקביל לחקיקה על הרחבת שירות החובה והמילואים”. הוא הוסיף: “לא נוכל להביט למשרתים בעיניים ולהצביע רק על הארכת השירות שלהם – זה לא עניין שבית המשפט צריך לפתור, אלא סוגייה שמנהיגים צריכים להוביל”.

גנץ ביקש להציג מתווה גיוס חדש: “כל עם ישראל, כל חלקי החברה, צריכים לקחת חלק בזכות לשרת את המדינה של כולנו. האתגרים אדירים, ואי אפשר להסתכל בעיניים של המשרתים, ולהגיד להם שמה שהיה הוא שיהיה.

“לכן, אנחנו שבים ומציעים בימים האלו, את מתווה השירות הישראלי. למתווה הזה מספר עקרונות, שמבטאים הוגנות לאומית: הראשון – רוב מוחלט מהצעירים ישרתו בהתאם לצורכי הביטחון והחברה;

“השני – צה”ל הוא ראשון בין שווים – מנהלת גיוס אחודה שתקום, תקבע איזה שירות יבצעו כל צעירה או צעיר ותהיה אָמוּנה על מתן הפטורים. מי שישרת שירות ארוך יותר וקרבי יותר, יזכה לתגמול גבוה יותר;

“השלישי – יוקמו עשרות מסלולים בארגוני ביטחון, חירום וחסד מוכרים. פיילוטים שקידמתי בנושא כשר הביטחון הביאו לתוצאות חסרות תקדים;

“הרביעי – אופי השירות לא יפגע באורחות חייו ואמונותיו של אף משרת. המטרה: בתוך עשור, רוב מוחלט של הצעירים בישראל ישרתו”.

הוא פנה לציבור החרדי: “אחינו החרדים, אתם פטריוטים ואוהבי המדינה והארץ הזו. אל תחכו לחוק, קומו והתנדבו. גיוס עכשיו, החקיקה תושלם אחר כך. אפשר להכפיל את היקפי המשרתים החרדים ולגייס אלפים כבר השנה, ובכך לסייע בפתרון האתגר המבצעי הענק שמונח לפתחנו. לתורה וללימוד היה ויהיה חלק גדול בשמירה על עם ישראל, אך עלינו לזכור, שיש אפשרות של ספרא וסייפא. יהיו עילויים שימשיכו ללמוד, ורבים ישרתו במקביל ללימודים”.

לציבור הערבי בישראל אמר גנץ: “אנחנו רואים את הסולידריות שלכם, זו העת להתנדב ולקחת חלק בארגונים רבים שישפרו את החיים של כולנו. כך, גם נוכל להסיר את חומות הפחד שביננו, ולשלב אתכם טוב יותר בחברה הישראלית שאתם חלק בלתי נפרד ממנה, ובזכות. וכדי שהמתווה יצליח, על כל המשרתים יהיה לקבל האחד את השני, ולנהוג בסובלנות במסגרות השונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות