הרמטכ”ל על התחקירים: “הכוונה ברורה מאוד – לא תישאר אבן שלא נהפוך”

אמר על המלחמה למפקדי חיל האוויר: "התחלנו מאוד קשה, היה קשה מאוד לדמיין אפילו התחלה כל כך קשה. אבל בלמנו, התעשתנו והתחזקנו - נמשיך כך עד להשגת כל מטרות המלחמה" • "מדוע עדיין לא תחקרנו? אנחנו במלחמה מאוד עצימה, קשב על הרבה זירות"
חיים טוויל
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 18:47

הרמטכ״ל הרצי הלוי השתתף היום (שלישי) בכנס מבצעי של חיל האוויר, יחד עם מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן, ומפקדים נוספים בחיל.

בכנס הוצגו עיקרי הפעילות של חיל האוויר במלחמה ותוכניות החיל לשנת 2024.

הרמטכ״ל אמר: ״התחלנו מאוד קשה, היה קשה מאוד לדמיין אפילו התחלה כל כך קשה. אבל בלמנו, אמנם במחיר גבוה מאוד, והתעשתנו והתחזקנו, לצאת להתקפה מאוד איכותית, מאוד עוצמתית ונמשיך אותה, נמשיך אותה בעוצמה חזקה מאוד עד השלמת כל מטרות המלחמה.

“מדוע עדיין לא תחקרנו? אנחנו במלחמה מאוד עצימה, קשב על הרבה זירות כפי שציינתי, לחימה מאוד עצימה גם בתוך רצועת עזה בפני עצמה.

“תחקיר דורש זמן, תחקיר דורש פניות, ואנחנו כולנו מבינים – תחקירים קשים דורשים גם מקום אמוציונלי, נכון לעשות אותם בצורה הנכונה. ולכן חיכינו עד עכשיו. מהצד השני – הכוונה שלנו היא מאוד ברורה. לתחקר וללמוד ולצלול עד תחתית הבאר, ולא להשאיר אף אבן שלא הפכנו. אנחנו רוצים ללמוד, להבין מה עבד, להבין מה לא עבד, מה יכולנו לעשות אחרת. ובמשפט מאוד פשוט – להיות יותר טובים, כדי שזה לא ישנה, גם ביכולת שלנו להתריע וגם ביכולת שלנו למנוע.

“סיכמנו חמישה ערכים שילוו אותנו בתחקיר הזה: אמת, שקיפות, ענייניות, אחריות ואחרון אחרון בהחלט חביב וחשוב מאוד, רעות. עם אלה, את התחקירים המאוד מורכבים האלה, אני חושב שאם נקפיד כולנו על חמשת הערכים הללו, אנחנו יכולים לצלוח את זה, זה יהיה מסע קשה, אנחנו נצא בצד השני מחוזקים מאוד, טובים יותר, וזה מה שצריך.

“אני רואה את איכותו של חיל האוויר ואת המרכזיות שלו באמת בכל שלבי הלחימה. מקור לגאווה. אני רואה את העשייה, בתכנונים ובביצוע, אני רואה את התוצאות, ואני רואה בביקורים. ניגשים אליי מג”דים ומח”טים ואומרים לי – חיל האוויר פה איתנו כמו שלא ראינו מעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות