מרגי תקף: אנחנו צריכים להתנצל? זה עולם נאור? אני בוש ביקום הזה!

שר הרווחה  בנאום תקיף על הצביעות של מדינות העולם: "יש לי חשבון נוקב עם העולם שבכלל אנחנו נדרשים לתת הסברים ולהתנצל על זה שאנחנו מגנים על עצמנו" • "העולם הולך בכיוון הפוך - מרכין ראש לטרור, נכנע לטרור ולמדינות שממנות טרור. אני בוש ונכלם. אני לא חי בעולם נאור!"
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשפ"ד / 30.01.2024 23:00

שר הרווחה יעקב מרגי השתתף היום (שלישי) בישיבה המיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי, בסימן “שורדי השואה לאור מלחמת ‘חרבות ברזל’ – ממשבר לצמיחה”, שהתקיימה בוועדה המיוחדת לטיפול בשורדי השואה בראשות ח”כ מירב כהן.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

בישיבה השתתפו שורדי שואה שבני משפחתם נחטפו ומוחזקים בשבי חמאס, וכן שורדי שואה מעוטף עזה שסיפרו על הטראומה הכפולה והזיכרונות הקשים בעקבות אירועי השביעי לאוקטובר.

בישיבה השתתפו שגרירי המדינות רוסיה, יוון, לטביה ורומניה ונציגים משגרירויות הולנד, פולין, אסטוניה, צרפת, צ’כיה, בלארס וקזאחסטאן.

השר מרגי נשא נאום תקיף כנגד הצביעות של מדינות העולם:

“שורדי השואה, נציגי השגרירויות, אורחים נכבדים. בפרשת זכור אנחנו מצווים: ‘זכור את אשר עשה לך עמלק מתחת השמיים לא תשכח’. לכאורה אם כתוב ‘זכור’, למה נכתב אחר כך עוד פעם ציווי ‘לא תשכח’?

“אני רוצה לומר בצורה קטגורית: אני לא אותו אדם אחרי ה-7 לאוקטובר, אני איש של ממסד, אני איש של אמונה, של אמון, חשבתי שאני חי בעולם נאור, בכל נאומיי בימי הזיכרון לשואה ולחללי צה”ל אני תמיד אומר: ‘לא עוד’. את החשבון הפנימי שלנו בתוך מדינת ישראל אנחנו נעשה, ונעשה חשבון נוקב. אבל יש לי גם חשבון נוקב עם העולם, שבכלל אנחנו נדרשים לתת הסברים. חשבנו שהעולם עבר כברת דרך אחרי השואה, אבל לצערי הרב העולם הולך בכיוון הפוך – מרכין ראש לטרור, נכנע לטרור ולמדינות שממנות טרור בעבור אינטרסים, בעבור נזיד עדשים. אני בוש ונכלם שאני שייך לאנושות הזאת, ליקום הזה”.

השר הוסיף: “אחרי ה-7 לאוקטובר אם מישהו חשב והיה לו ספק כלשהו, שישמע את הסיפורים הטריים מה-7 לאוקטובר. אין מה להשוות בין השואה ל-7 באוקטובר, אבל אני לא מתפלא שצילי וונקרט – שורדת שואה, סבתו של עומר וונקרט שנמצא בשבי החמאס – אומרת ‘זו השואה השניה שלי’, זה לא דומה לאותה שואה, אבל זו שואה! אנחנו נדרשים לתת הסברים ולהתנצל על זה שאנחנו מגנים על עצמנו? אומרים עולם ‘נאור’ אני לא חי בעולם נאור!

“אני מודה לכל הניצולים והניצולות שהגיעו וסיפרו את הסיפור האישי שלהם, אני חושב שזו צוואה לחיים, צוואה לאנושות! מה לעשות? אנחנו העם הנבחר, ככה אנחנו מאמינים, כנראה נבחרנו כדי להיות המגן האנושי של העולם האכזר הזה. גם יום השואה הבינלאומי לא היה מובן מאליו, מדינת ישראל היתה צריכה לעבוד קשה כדי שהאו”ם יקבל את ההחלטה לציין את היום הזה. זה הערכים שאנחנו נקנה ונמשיך להקנות לעולם כדי שבעזרת ה’ העולם הזה יהיה עולם נאור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות